Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-11, 17:11
  #13
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurrap
Om vi lämnar vad 4chan och vem moot är så hostar Kimmo A en sajt som heter anontalk (www.anontalk.com) vars huvudsakliga innehåll är pedofiler som pratar med varandra om hur trevligt de tycker det är med småtjejer.
Kimmo använder resten av sin tid till att spamma stora delar av internet (konstigt nog inte flashback än) med länkar till sin egen sajt.

Tack, då vet jag.
Citera
2010-03-11, 17:18
  #14
Medlem
Hej Kanins avatar
Fan, Kimmo Alm igen. Han har förpestat internet i många, många år. Tur att jag flyttat ifrån både hägersten och 4chan, annars kanske jag hade mått lite dåligt över det här. Kimmo Alm är däremot inte värd luften han andas. Den här tråden kan bli rolig.
Citera
2010-03-11, 17:25
  #15
Medlem
Är det någon som vet vad det här handlade om i orginal?

http://loading.se/forum.php?thread_id=784&page=1
Citera
2010-03-11, 17:30
  #16
Medlem
Alan.Shores avatar
Han höll även på med superplay forumet 03-05(nånstans där). Riktigt jobbig jävel.
Citera
2010-03-11, 17:57
  #17
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Men det är väl inte samma sak som BP, eller ändrade man reglerna medans jag var borta?

Annars så förstår jag inte vad han får ut av det. Finns det någon som helst teoretisk möjlighet att han kan tjäna pengar på anontalk.com, med eller utan spammande?


Han har enormt stora skulder nu p.g.a attackerna mot AT. Någon sa tidigare att 4chan skickat spambotar på AT, tvivlar starkt på det faktiskt.
Citera
2010-03-11, 18:02
  #18
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Bandbredd förmodligen.
Ah, jo det är sant. DDosen drar rätt mycket där.


Hittade detta för er som missat: http://i42.tinypic.com/11t23p4.png

Tror det är legit. Hans sätt att skriva är väldigt likt de i mailen.
Citera
2010-03-11, 18:05
  #19
Medlem
http://pastebin.com/cr25ahh5
Citera
2010-03-11, 18:07
  #20
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurrap
Tveksamt om han inte betalar en fast summa för bandbredden då han har sin sajt co-locatad hos PRQ. Unlimited bandbredd 10Mbits kostar 2400 kr/månad. Med tanke på hur många gånger han fått registera om sitt DNS-namn så börjar det nog bli en ansenlig summa också.

Hur duktiga är prq på att hålla sitt löfte under multipla överbelastningsattacker som 4chananvändare frekvent använder mot meningsmotståndare? Jag frågar inte subjektivt nu utan är faktiskt intresserad av hur providern hanterar att en kund kostar mer än han smakar. Speciellt efter ägarbytet.
Citera
2010-03-11, 18:11
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Hur duktiga är prq på att hålla sitt löfte under multipla överbelastningsattacker som 4chananvändare frekvent använder mot meningsmotståndare? Jag frågar inte subjektivt nu utan är faktiskt intresserad av hur providern hanterar att en kund kostar mer än han smakar. Speciellt efter ägarbytet.

Det har jag absolut ingen aning om. Anontalk hade vi nog kunna läsa på hans sida om han blivit utslängd / fått ökade kostnader för hosting då han inte brukar vara blyg att berätta om sådant.
Citera
2010-03-11, 18:14
  #22
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Bandbredd förmodligen.

Det och kanske förlorade reklamintäkter? Jag vet faktiskt inte, är ingen datorguru. Det var Kimmo själv som desperat frågade efter donationer.

Det är ganska lätt att låta sig skrämmas av hans sätt och tal men Kimmo har verkligen ingenting att komma med. I alla år har han kommit med "jag är ingen man jävlas med" attityden och att han ska stänga ner 4chan och stämma folk hit och dit. Det här blåser över snart men jag tror faktiskt att den här gången så kan människan råka illa ut.

PS. Det var Kimmo som från början började "kriget", inte moot. Moot har mest sett AT/Kimmo som en irriterande fluga i periferin.
Citera
2010-03-11, 18:15
  #23
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonate
http://pastebin.com/cr25ahh5
Väldigt intressant sida Rätt härligt att de verkligen samlat ALL info där. Ligger utspritt överallt
Citera
2010-03-11, 18:18
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dA_1_nibblah
Det är ganska lätt att låta sig skrämmas av hans sätt och tal men Kimmo har verkligen ingenting att komma med.
...förutom ett till synes ganska respektabelt botnet som med stor sannorlikhet kan spamma/DDoS:a ut både ett och annat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback