Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-03-09, 15:35
  #1
Medlem
yankee go homes avatar
tjena musiknördar!
Lånade en samlingsskiva på biblioteket för en sisådär åtta år sen kanske - en samling svensk modspop från tidigt 80-tal. Jag har för mig att samlingen hette nåt oansenligt; typ "svenska popklassiker" eller nåt liknande. Jag har också för mig att den utkom i två volymer. Skivan var väl inte superbra - men det fanns ett par rätt balla låtar; bland annat en som jag tror hette "hjälp mig jag har blivit kär i ett disco-offer" - artisten/bandet kommer jag inte ihåg. Jag har också för mig att det var skivbolaget Uppers som utkom med samlingen. Omslaget var svartvitt med modstema - typ en tjej med tweedkjol och 60-talsfrisyr ungefär.

Jag har verkligen letat med ljus och lykta på diverse fildelningsprogram, bibliotekets katalogsök, google m.m. Men jag har kammat noll. Skivans löjligt vanliga titel (om den nu stämmer) gör det svårt att hitta rätt. Finns det nån här som kan hjälpa mig att hitta skivan så vore det verkligen uppskattat!

tack på förhand!
Citera
2004-03-09, 20:52
  #2
Medlem
PumpOmatics avatar
Är det en dubbelskiva?
Citera
2004-03-10, 05:46
  #3
Medlem
shitkickers avatar
http://www.uppers.org/showArticle.asp?article=64
Citera
2004-03-10, 12:21
  #4
Medlem
yankee go homes avatar
ah! tusen tack!

roots of swedish pop var det visst...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback