Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-08-23, 17:40
  #37
Medlem
Är inte kvinnan, Ulla Skoog, rösten till Doris i hitta Nemo?
Citera
2017-08-25, 19:47
  #38
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillise
Är inte kvinnan, Ulla Skoog, rösten till Doris i hitta Nemo?


Stämmer.
Citera
2017-08-27, 11:50
  #39
Medlem
Jag är kluven till den här serien. Samtidigt som den är lättuggad känns flera karaktärer så otroligt stereotypa och oäkta. I vissa scener blir det så krystat att man riktigt kan känna att "nu ska vi spela lite teater för er TV-tittare". Att författarens röst klipps in ibland och ska förklara ett pågående skeende är jag inte heller särskilt bekväm med. Tror hon att folk är korkade, eller? Jag har inte läst böckerna men jag antar att författaren skriver lite i samma stil som serien går i, lite för övertydligt så det gränsar till det tragikomiska. Ulla Skoog är behållningen. Hon är sinnebilden av en nersupen sladdertacka, en sådan har säkert de flesta nångång mött.
Citera
2017-09-01, 03:22
  #40
Medlem
gav den en fjärde chans. otroligt svag serie. antar att folk ville/vill ha mer serier i skärgårdsdoktorn miljöer..
Citera
2017-09-11, 14:06
  #41
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tha-a.prod.
gav den en fjärde chans. otroligt svag serie. antar att folk ville/vill ha mer serier i skärgårdsdoktorn miljöer..
Håller med, mest bonnläppar från västra Götaland osv som drömmer om västkusten och åker dit och kampar i regnet varje år som gillar serien.
Konstigt att det aldrig regnar i serien

Västkusten är Sveriges verkliga baksida!
Citera
2017-09-11, 15:33
  #42
Medlem
Denna sista säsong, 4, måste vara den klar sämsta. En total skillnad mot de andra som kändes varma och idylliska. Nu var det mest bara nya utifrånkomna karaktärer. En ständig röra och det gamla genuina lyste med sin frånvaro. De tre gubbarna på ljugarbänken var nu mest något som avhandlades i förbifarten än att vara en central del av livet på Saltö. Tobaksaffären försvann helt och var inte ens med i sista avsnittet. De karaktärer som fanns kvar ifrån förr gjorde man mörkare, ondare eller bara tragiska. Det ger inte direkt någon önskan om en ytterligare säsong!
Citera
2017-09-17, 18:18
  #43
Medlem
farlings avatar
Har nu sett sista avsnittet av denna säsonen och är SÅ besviken!
Serien följer inte böckerna speciellt mycket, man har adderat ett gäng karaktärer och ändrat andra karaktärers storys.
Älskar Mannheimers säsonger, de är mysiga och har en fin känsla som den här säsonen saknar.
Trots SVT har haft jättelång tid på sig känns det här som ett hafsverk.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback