Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-07, 22:54
  #1
Medlem
Nej, det äro icke ögonen du allra först skönjar på en person, ty det äro längden.

För att klargöra detta angående längdskillnader på par har jag här valt att föra fram vad som skall gälla i ett land som Sverige.

Som regel är ett par som mest vackrast när de har en längdskillnad på 30 cm. En enkel riktlinje är att kvinnan skall ha sitt huvud under mannens axlar när hon icke bär högklackat.

Längdschemat som gäller är följande:

Man - Kvinna

200 - 170 cm
195 - 165 cm
190 - 160 cm
185 - 155 cm

Kylie Minogue med partner, 153 - 192 cm
Detta par har ~10 cm för stor längdskillnad men kan fortfarande se bra ut tillsammans. Detta par gör det bäst när kvinnan bär högklackat.

Utan högklackat

Med högklackat


Halle berry med partner, 168 - 188 cm
Detta par har till skillnad från ovan nämnda 10 cm för liten längdskillnad men kan fortfarande se bra ut. Detta par gör det bäst när kvinnan icke bär högklackat.


Utan högklackat

Med högklackat


Jessica Alba med partner, 169 - 183 cm
Icke enligt det ultimata längdschemat. När kvinnan bär högklackat på 10 cm är hon nästan i jämnhöjd med sin partner.

Utan högklackat

Med högklackat


Bar Refaeli med partner, 175 - 183 cm
Icke önskvärt. Kvinnan blir i detta förhållande betraktad som en mastodont jämte sin partner och mannen betraktas som en krympling. Skall kvinnan bära högklackat på 10 cm blir hon längre än sin partner.

Utan högklackat


Rachel Bilson med partner, 157 - 187 cm
Perfekt längdskillnad. När kvinnan bär högklackat på 10 cm är hon fortfarande under sin partner tillräckligt mycket för att det skall se bra ut.


Utan högklackat

Med högklackat


Eva Longoria med partner, 157 - 188 cm
Ett annat exempel på ett par med perfekt längdskillnad.

Utan högklackat

Med högklackat

Förhoppningsvis tar ni in det jag nu har förmedlat till er och kan åtnjuta hur det äro att befinna sig i ett förhållande med perfekt längdskillnad!
Citera
2010-03-07, 22:58
  #2
Medlem
*Dumpar alla mina brudar över 155cm*

__________________
Senast redigerad av wander 2010-03-07 kl. 23:40.
Citera
2010-03-07, 22:59
  #3
Medlem
Single-in-Golds avatar
Såå...jag som är 165 skulle då alltså vara tillsammans med någon som är 195. Vet inte om jag köper det här riktigt...vad spelar det för roll hur man ser ut tillsammans?
Jag har varit tillsammans med en kille som var kortare än mig, och det var ingen som pekade och tittade konstigt på oss. (Vad jag kunde se iallafall, å andra sidan så kollade jag inte så noga )
Citera
2010-03-07, 22:59
  #4
Medlem
Ksprs avatar
Jag tycker tjejen borde vara 15-20 cm kortare.
Citera
2010-03-07, 23:01
  #5
Avstängd
Ännu en tråd med längstolthet (TS) med mål att trycka ner kortare män ?

Alltså det här med längd. De flesta män i världen är runt 175 cm långa liksom. Den vanliga mannen är inte så värst lång om man ser ur ett realistiskt perspektiv. Det är typ nästan bara i skandinavien som det är vanligare med längre män :P
__________________
Senast redigerad av Lonex619 2010-03-07 kl. 23:04.
Citera
2010-03-07, 23:01
  #6
Medlem
Sun-beams avatar
Håller inte med. Tycker det ser komiskt ut när Kylie står brevid sin jätte till partner (om man jämför henne med honom)
Citera
2010-03-07, 23:06
  #7
Medlem
orengs avatar
"vad som skall gälla i ett land som Sverige"

Är det ras-standard för mankhöjd på homo swedapiens eller?
Vad är du för en kuf??
Man väljer väl för fan inte sin partner efter hur lång hon är.
Citera
2010-03-07, 23:10
  #8
Medlem
Nja, det håller jag inte med om. Den "bästa" längdskillnaden borde väl vara ca. 15 cm eftersom det är vad som skiljer mellan manlig och kvinnlig medellängd?

Jag är tjej och 175 cm, tror aldrig jag träffat på en kille på 205... Tycker 190 är den perfekta längden på killar och kan bli riktigt irriterad om jag ser en kort tjej med en lång kille. De långa killarna borde vara reserverade till oss långa tjejer. Korta tjejer får offra sig och ta de korta killarna.
Citera
2010-03-07, 23:15
  #9
Avstängd
krippa9s avatar
Hahaha amusing thread!

Vem fan bryr sig så länge inte kvinnan är längre, för det kan se lite cp ut.
Citera
2010-03-07, 23:19
  #10
Medlem
GummiBasens avatar
Imo är 10-15 cm bäst. Sen är hela idéen om att kvinnor och män ska vara av olika längd bara en kvarleva av något idiotiskt och utdaterat påhitt
Citera
2010-03-07, 23:22
  #11
Medlem
Artygs avatar
Så man ska alltså välja partner utifrån hur andra uppfattar en som "vackert par" och inte utifrån hur personen är?

Man lär sig alltid något nytt varje dag.
Citera
2010-03-07, 23:25
  #12
Medlem
Somliga har kanske uppmärksammat att ni icke existerar i det gällande längdschemat?

Det äro för att det är sådana den nuvarande människan skall försöka förebygga. Mastodonter till kvinnor, och krymplingar till män. Det är givetvis så att längden är en bidragande faktor när kvinnan utser far till hennes avkommor. Kvinnan skall vara feminin, liten och nätt och mannen stor och betryggande. Liksom kvinnan har mannen all skyldighet att utse rätt kvinna för hans avkommor. En icke oduglig bjässe.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback