Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-08, 10:56
  #13
Medlem
Chickfactors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode
va de bara ett spel som jävlades med dig ? Tror det är diskläsaren som strular måste va de.
ja bara ett, fast eftersom jag bara spelade 3-4st på apparaten så vet jag inte om det förklarar något.

skivan kan ju annars vara ett måndagsexemplar.
Citera
2010-03-08, 11:41
  #14
Medlem
soulreapers avatar
Eftersom att du köpte konsolen i förra veckan så har du garnti kvar. Reklammera ditt köp och kräv en ny.
Citera
2010-03-08, 13:37
  #15
Medlem
Infinitiv86s avatar
Testat att cleara cachen?
http://support.microsoft.com/kb/971755/
Citera
2010-03-08, 17:59
  #16
Medlem
jag har råkat ut för samma sak dock så fungerar det felfritt om du installerar spelen på hdd:en men jag har råkat ut för att det inte ens går att installera det på hdd:en just i detta nu så om nån testat cache clearing o vet om det funka så skulle det va uppskattat med ett svar....
Citera
2010-03-08, 20:47
  #17
Medlem
Rodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitiv86
Testat att cleara cachen?
http://support.microsoft.com/kb/971755/


Testade de nyss.. samma problem kvarstår
Citera
2010-03-08, 21:52
  #18
Avstängd
romanista10s avatar
lämna in den du har garanti 1 år och 3 år på rrod
Citera
2010-03-08, 23:38
  #19
Medlem
Rodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romanista10
lämna in den du har garanti 1 år och 3 år på rrod


Jo ska göra de. Webhallen skulle skicka mig fraktsedel så ska jag skicka iväg den imorgon! Tack för att ni tog Er tid att försöka hjälpa mig!
Citera
2010-03-14, 23:14
  #20
Medlem
Feberns avatar
Enligt Microsoft kan inte Xbox 360 repa skivor då man tidigare har gjort flertalet tester på begäran som visat att det är fysiskt omöjligt. Det sade en anställd på Microsoft jag pratade med. Omgiven av ett dussin repade skivor, valde jag att ringa Microsofts kundtjänst, istället för den officiella Xbox-supporten.

För alla är väl medvetna om hur okunniga och opålitliga Xbox-supporten är? De gånger jag ringt supporten har jag blivit bemött om olika kvinnor med asiatiskt ursprung. De har alla uppmanat mig till att skicka in konsolen på lagning samtliga gånger - hur lite det än har behövts.

Jag tycker du skall göra som jag gjorde då jag fick en ny konsol från Stockholm på bara fyra dagar och välja mellan två olika spel. Hör av dig till Microsofts kundservice angående ditt problem. Du blir hänvisad till Xbox Supporten, men säger bestämt att du vill ha kontakt med MS kundservice.

Förklara ditt problem och att du har lagt mycket pengar på spel som har repats och att de längre inte går att spela - inte ens på andra konsoler. Var bestämd med att din konsol har skadat skivorna. Lägg fokus på att skivorna är skadade och att du är missnöjd.

Ja, du förstår.

Så här gjorde jag säkert tre gånger för att slippa stå i kö och vänta på lagning i Tyskland. Fick kompensation då jag fick välja två spel.

Lycka till!
Citera
2010-04-22, 16:30
  #21
Medlem
Rodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Febern
Enligt Microsoft kan inte Xbox 360 repa skivor då man tidigare har gjort flertalet tester på begäran som visat att det är fysiskt omöjligt. Det sade en anställd på Microsoft jag pratade med. Omgiven av ett dussin repade skivor, valde jag att ringa Microsofts kundtjänst, istället för den officiella Xbox-supporten.

För alla är väl medvetna om hur okunniga och opålitliga Xbox-supporten är? De gånger jag ringt supporten har jag blivit bemött om olika kvinnor med asiatiskt ursprung. De har alla uppmanat mig till att skicka in konsolen på lagning samtliga gånger - hur lite det än har behövts.

Jag tycker du skall göra som jag gjorde då jag fick en ny konsol från Stockholm på bara fyra dagar och välja mellan två olika spel. Hör av dig till Microsofts kundservice angående ditt problem. Du blir hänvisad till Xbox Supporten, men säger bestämt att du vill ha kontakt med MS kundservice.

Förklara ditt problem och att du har lagt mycket pengar på spel som har repats och att de längre inte går att spela - inte ens på andra konsoler. Var bestämd med att din konsol har skadat skivorna. Lägg fokus på att skivorna är skadade och att du är missnöjd.

Ja, du förstår.

Så här gjorde jag säkert tre gånger för att slippa stå i kö och vänta på lagning i Tyskland. Fick kompensation då jag fick välja två spel.

Lycka till!

ok.. jag har nu väntat 5 veckor på konsollen. webhallen skickade den till microsoft på reparation,
Citera
2010-04-22, 20:58
  #22
Medlem
Feberns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode
ok.. jag har nu väntat 5 veckor på konsollen. webhallen skickade den till microsoft på reparation,

Webhallen? Varför då? Hade du garanti där eller köpte du den av dem?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback