Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-15, 16:33
  #85
Medlem
Superstefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted
Har flickebarnet någon diagnos måntro?
Syns inte det på bilderna?

Låt gå att hon tycker att kondom är ett självklart val och aldrig "upplevt" en kondom sett från den manliga sidan, ungefär lika lite som jag vet hur det känns att ha humörsvängningar orsakade av p-piller. Att kondom är den säkraste lösningen näst efter sterilisering är vi alla medvetna om vid det här laget.

Men om män vill kunna ha ett alternativ till kondom, motsvarande ett redan existerande alternativ för kvinnor, varför i helvete missunnar hon oss det? Det är ju dumt så det förslår...

Kan vi inte i samma veva förbjuda p-piller också då?
Sannolikt tar hon ju själv p-piller eftersom hon med så stor övertygelse kan uttala sig om dess eventuella bieffekter, men Fridah, varför tar du p-piller när det finns kondom?!

Hade någon kommit på någon ytterligare alternativ variant för kvinnor hade hon med största sannolikhet hyllat det. Men sådan är hon väl - inkonsekvent och naiv.
Citera
2011-05-14, 18:55
  #86
Medlem
skumrasks avatar
Blev lite inspirerad och snodde lite från den här tråden, tack.

http://www.goteborgnonstop.se/2011/0...med-en-kandis/
Citat:
Det finns många puritanismens väktare på fri fot idag med gps-sändare utplacerade på varje felsteg andra gör. En av dem är Fridah Jönsson.
Hon är förmodligen tolv år, har en egen kolumn i Metro och är emot oskyddat sex, spel och dobbel, knark, porr och precis allt annat som andra mer vettiga unga människor idag tackar sina förfäder för att det fortfarande finns.
Hon är till och med mot fisk i skolan.
Hon vill ha kyletter.
Jag hade hellre ätit morfin från Johnny Thunders rövhål
Citera
2011-05-17, 01:02
  #87
Medlem
http://indiepopochskit.blogg.se/2011...e.html#comment

Fyller på med lite fler skriverier där man får dränka sig i ett hav av skämskuddar. Hon försöker verkligen ta sig upp i femihierarkin. Tjatet om sthlm fortsätter också, en lantisloppa med söderfantasier, som alla andra. suck.
Citera
2011-05-17, 01:12
  #88
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PabloDiablo
http://indiepopochskit.blogg.se/2011...e.html#comment

Fyller på med lite fler skriverier där man får dränka sig i ett hav av skämskuddar. Hon försöker verkligen ta sig upp i femihierarkin. Tjatet om sthlm fortsätter också, en lantisloppa med söderfantasier, som alla andra. suck.

Skoj att hon (med tanke på sina egna bedrifter) klankar ner på någon annans undermåliga "journalistik".
Citera
2011-05-27, 22:57
  #89
Medlem
Hej, Fridah!
Jag vet inte om du läser det här, men jag förmodar att du gör det i och med att du var ruskigt snabb på att skriva om tråden om dig för ungefär ett halvår sedan.

Till skillnad från övriga Sverige så tycker jag inte att du är dum i huvudet. Du har en del intressanta åsikter. Jag håller inte med om de flesta, men jag respekterar dem.

Däremot så tycker jag att du är lite för bitter av dig. I dagens krönika där du skrev åtta saker som du önskade att du hade hunnit med innan världen gick under så undrade jag faktiskt vad poängen med din krönika var och ärligt talat så hade jag svårt att förstå vissa delar av den.

På den första punkten om Nyheter24 så har jag ingen talan i och med att jag ärligt talat knappt har hört talats om Nyheter24.

På den andra punkten så håller jag med. Delvis. Jag, precis som dig, tar också studenten snart, och jag har svårt att förstå varför man gör vissa saker angående studenten. Mösspåtagning? Uhu. Okej. Förstod aldrig syftet med det. Men det är bara en grej som man kan hänga med på om man inte har något bättre för sig. Om man inte har en sjukt negativ inställning till det(vilket jag av någon anledning kan tänka mig att du har) från början kan det till och med faktiskt vara roligt. Öppna upp lite - det är ärligt talat inte så hysteriskt roligt att vara bitter i hela livet. Nu vet jag förstås inte om du är sån som person, men dina krönikor pekar på det.

Angående Big-Brother-grejen så har jag inte heller någon talan i och med att jag inte tittar på sån skit.

Punkt fyra. Varför? Jag har väldigt, väldigt svårt att förstå den. Varför då? Du kommer förmodligen inte svara på detta, men om du får för dig att göra det så får du gärna berätta varför du skulle vilja arrangera en festival med enbart kvinnliga artister. För jag förstår det inte alls.
Skrev du det med ironi och antydde med texten att det inte skulle gå att arrangera en festival med enbart kvinnliga artister för att de helt enkelt är för få? Eller var det något feministiskt skit?

På punkten om Ola Lindholm så håller jag inte heller med. Om han nu skulle ha brukat kokain, varför skulle det påverka barnen på något sätt? Hade inte de där poliserna av en ren slump tvingat honom att göra ett urintest så hade detta aldrig hänt och han hade kunnat fortsätta sina jobb precis som vanligt och han hade förstås varit älskad av alla, för det var han (och är fortfarande) verkligen. Det är ju inte så att han plötsligt skulle sköta sitt jobb på ett sämre sätt bara för att folk har fått nys om att han brukar kokain, va?

Punkt sex. Jaha. Okej. Då vet vi det.


Punkten om Veronica Maggio.

...jaha? Okej? Och varför skulle du vilja detta? Du är verkligen alldeles för bitter av dig.


Och på din punkt om en lägenhet i Stockholm så har jag ingenting att säga.
Citera
2011-11-28, 21:45
  #90
Medlem
korrekturlacks avatar
Trevligt att det finns fler än jag som verkar ha förstått hur illa det står till med det journalistiska urvalet i tidningarna.

Om jag vore Metros redaktion:

"Vi behöver få in någon ung person som verkligen kan tala till de ungdomar som faktiskt läser våran tidning. Det får gärna vara en tjej eftersom "det ligger i tiden" och hon får gärna ha lite samma åsikter som är kutym bland oss andra, för vi vill ju inte stöta oss mot den vänsterriktade medieguden. Det är MEDHÅLL vi är ute efter här, samt lite färska intryck. Hon får gärna skriva lite fritt och levande och vi ska absolut inte kommentera hennes språkliga stil eftersom det skulle förstöra "äktheten". Hon måste också vara en slags motpol till östermalmsbloggerskorna som får så mycket uppmärksamhet. Med andra ord, inte blond, inte snygg. (bläddrar i bildarkiv och ansökningar) Men var tror ni om DEN HÄR tjejen. Fridah...med h. Också ett vanligt svenssonefternamn. Jag tror vi hittat vår kandidat"

Mig veterligen så finns det otroligt många duktiga personer i ung åldern som faktiskt kan skriva vettiga artiklar på bra svenska. Jag tycker det är kul att de skriver om vardagsproblematik och om vad det handlar om att vara ungdom.

Problemet är bara att Fridah skriver inte vad det handlar om att vara ungdom.

Fridah skriver om vad hon hade gjort om hon hade varit förälder till de andra ungdomarna som hon inte gillar och inte delar hennes åsikter. Hon verkar i övrigt ha en mycket bitter och naiv inställning till livet och de saker i livet som de flesta tycker är spännande och roliga. Nej, detta blir inte mer än att lyssna på en vegetarian som försöker övertyga andra om att äta kött.

Varför kan inte Metro ta in bra kolumnister som har intressanta vinklingar och åsikter. Fridah är varken bra på att skriva, har inget intressant att skriva om och det ointressanta som hon skriver om är ointressant skrivet. Det blir mer att man sitter och tänker "fy fan vad tråkig person". Sen önskar man att hon bara ska sluta för att hon ska slippa det jobbiga uppvaknandet när hon om några år, då hon kanske fått smaka på livet i alla dess former, förhoppningsvis upptäcker hur fruktansvärt pinsam hon har varit.

Fast då är det lätt att bara säga "jag var ung och dum".

Kul att hon får skriva på Metro liksom, men kan hon skriva något som inte innefattar lillgamla moralkakor och något som faktiskt har något som helst samhällsvärde??
Citera
2011-11-29, 14:26
  #91
Medlem
Cisoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
Fridah skriver om vad hon hade gjort om hon hade varit förälder till de andra ungdomarna som hon inte gillar och inte delar hennes åsikter. Hon verkar i övrigt ha en mycket bitter och naiv inställning till livet och de saker i livet som de flesta tycker är spännande och roliga. Nej, detta blir inte mer än att lyssna på en vegetarian som försöker övertyga andra om att äta kött.

Förstår inte riktigt... är det så att vegetarianen ska känna sig ÄNNU mer elitistisk än den redan gör?
Citera
2011-11-30, 09:46
  #92
Medlem
Teleskopbatongs avatar
Fridah Jönsson verkar vara den där blyga mellanstadietjejen som gillade hästar men sedan blev "alternativ" när hon började på högstadiet. Att hon inte kan tolka Vingklippt ängel av Berny Pålsson rätt heller och tror att hon är en förebild (?) ger mig mer vatten på kvarnen.
Citera
2011-12-09, 22:26
  #93
Medlem
William Hainess avatar
Satt på vagnen tidigare idag och förundrades över detta:

http://www.metro.se/kolumner/det-har...!BFZ9E52mP1RE/

Det mest bajsnödiga på länge?
Citera
2011-12-10, 06:46
  #94
Medlem
wtfuks avatar
Har fröken blivit 18 än?
Om så kan hon skriva i tråden och förhoppningsvis lära sig något.

Citat:
19. Jag gråter för att jag gillar Marcus Birro.

Eftersom detta påstående tangerar mina djupaste känslor får FJ ett av tjugofem i betyg.

MB är ingen what the fuck favorit, kan gråta inombords när jag förundrat tvingas höra eller se idioten innan jag byter frekvens eller kanal.
Citera
2011-12-10, 06:57
  #95
Medlem
Trumpeters avatar
Riktigt patetisk brud det där.
Citera
2011-12-10, 12:35
  #96
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Satt på vagnen tidigare idag och förundrades över detta:

http://www.metro.se/kolumner/det-har...!BFZ9E52mP1RE/

Det mest bajsnödiga på länge?


Otroligt. Det är som att hitta en lätt förståndshandikappad fjortonårings dagbok. Reaktionerna är därefter:


Citat:
cry me a fucking river skithjärna. vad fan hände med människan egentligen. någonstans gick det snett. typ i karlskoga eller var fan du kommer i från för 18 år sedan. HELVETE. skaffa lite riktiga åsikter ditt posördrägg och byt jobb om du tricvvs så jävla illa

Jag undrar om folk har blivit rejält trötta på Unga Curlade Lidande Feminister?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback