Flashback bygger pepparkakshus!
2010-03-05, 06:46
Medlem
Det är värre straff att knulla med syrran om hon är med på det, varför ska man fråga då? Inte konstigt att överraskningssex har blivit så vanligt.

Tänkte mest på tråden Adopterad döms för att ha sexuellt ofredat 8-årig syster https://www.flashback.org/t1139347

ok visst lite som att jämnföra äpplen och päron men ändå.
Citera
2010-03-05, 08:03
Medlem
Wallss avatar
Är det olagligt att ha homosex syskon emellan?

Tråkigt för dom att behöva åka i fängelse för något som inte borde röra någon annan så länge dom inte försökte skapa en liten joelbitar.
Citera
2010-03-05, 08:09
Medlem
laserlasses avatar
Vet om ett par syskon som hadde sex med varan men dom var inte biologiska syskon utan hon var adopterad.

kan det vara så?
Citera
2010-03-05, 08:11
Moderator
blomvattnares avatar
Jag är nyfiken på denna formulering:
Citat:
Åtal för incest mellan syskon där båda parter misstänks för brott är mycket ovanligt.
http://www.sr.se/cgi-bin/kalmar/nyheter/artikel.asp?artikel=3486697

Hur skulle man kunna misstänka bara en av parterna för brott?
Om en av dem vore minderårig skulle det väl inte åtalas bara för incest utan först och främst för våldtäkt?

Om båda har åldern inne, kan det då uppstå en situation där bara en av dem åtalas och i så fall varför?
Citera
2010-03-05, 08:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walls
Är det olagligt att ha homosex syskon emellan?

Tråkigt för dom att behöva åka i fängelse för något som inte borde röra någon annan så länge dom inte försökte skapa en liten joelbitar.

Ja, det är lika olagligt som heterosex - det är incest i sig som är olagligt. Precis som det är olagligt mellan förälder och avkomma även om avkomman är vuxen och ger sitt samtycke, eller föräldern för all del ger sitt samtycke.
Citera
2010-03-05, 08:14
Medlem
Hehe, jag är kalmarit. Skulle gärna vilja få reda på vilka dessa är
Citera
2010-03-05, 08:14
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorgonzola
Man undrar ju hur bevisningen ska gå till? Finns det ögonvittnen? Ska de vittna mot sig själv?
De har väl delvis samma DNA och är de enäggstvillingar nästan samma DNA,
så där måste ju vara svårt att bevisa något.
Citera
2010-03-05, 08:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag är nyfiken på denna formulering:

http://www.sr.se/cgi-bin/kalmar/nyheter/artikel.asp?artikel=3486697

Hur skulle man kunna misstänka bara en av parterna för brott?
Om en av dem vore minderårig skulle det väl inte åtalas bara för incest utan först och främst för våldtäkt?

Om båda har åldern inne, kan det då uppstå en situation där bara en av dem åtalas och i så fall varför?

Beroendeställning - där man på grund av uppväxten hamnar i ett beroende och därför förleds, inte kan säga nej, men ändå inte tvingas till samlag. En form av utnyttjande helt enkelt.
Citera
2010-03-05, 08:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved

Om det nu är tjej och kille, eller för all del två killar -- så ser jag inga problem med det, av förklarliga skäl. Det är ju svårt att producera sekret eller nå in på vissa ställen själv, och det finns ju sekret som tjejer inte kan producera.
När man talar om DNA och sex så är det ju främst sperma och slidsekret man testar för.
Citera
2010-03-05, 08:18
Medlem
Sjveds avatar
Citat:

Jävla tramslag detta, har inte polisen i Kalmar några ouppklarade brott med målsäganden att jobba med?
Om det ena syskonet är adopterat eller bägge, gäller lagen likväl?

Namnen tycker jag i detta fallet är helt ointressant eftersom ingen utomstående drabbats.
Citera
2010-03-05, 08:24
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Beroendeställning - där man på grund av uppväxten hamnar i ett beroende och därför förleds, inte kan säga nej, men ändå inte tvingas till samlag. En form av utnyttjande helt enkelt.
OK, tack.

Det ska i så fall vara där båda parterna har åldern inne, men den ena är betydligt äldre och i kraft av det utnyttjar sitt syskon?
Lite snårigt det här faktiskt.
Citera
2010-03-05, 08:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jävla tramslag detta, har inte polisen i Kalmar några ouppklarade brott med målsäganden att jobba med?
Om det ena syskonet är adopterat eller bägge, gäller lagen likväl?

Namnen tycker jag i detta fallet är helt ointressant eftersom ingen utomstående drabbats.

Såsom den står skriven skall den ju inte göra det. Jag vet dock inte om det finns något rättsfall där man gjort en annan tolkning -- men lagparagrafen talar ju strikt om helsyskon och avkomling -- dvs biologiska band.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in