2010-03-04, 17:34
Medlem
Hej, sitter med en 3år gammal dator och "spelar" BF Bad Company 2, det laggar ibland(när det blir för mycket för processorn är uppe i 80-90% och kanske grafikkortet tror jag) nu undrar jag vad jag ska köpa för ny processor och grafik kort och kanske RAM för att det ska funka bra och att min dator ska fungera efter att jag har bytt utan blå-skärm m.m. ?

Har nu:
Intel Core 2CPU 6600 @ 2.40GHz
2 RAM(använder 1,6 när jag spelar Bad company ungefär)
NVIDIA GeForce 7950 GT

Är det någon mer ni vill eller behöver veta så säg till, är inte 100 på hårdvara.
Citera
2010-03-04, 17:48
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Vad har du för moderkort ?
Citera
2010-03-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Vad har du för moderkort ?

Med programet CPU-Z har jag

Fujitsu siemens MS-7293

Chipset
-------------------------------------------------------------------------

Northbridge VIA P4M890 rev. 00
Southbridge VIA VT8237A rev. 00
Graphic Interface PCI-Express
PCI-E Link Width x16
PCI-E Max Link Width x16
Memory Type DDR2
Memory Size 2048 MBytes
Channels Single
Memory Frequency 266.0 MHz (1:1)
DRAM Interleave 4-way
CAS# latency (CL) 4.0
RAS# to CAS# delay (tRCD) 4
RAS# Precharge (tRP) 4
Cycle Time (tRAS) 12
Command Rate (CR) 2T

Hoppas det är det du ville veta och hoppas det säger va det är för moderkort jag har.

MVH
Citera
2010-03-04, 18:55
Medlem
SirKnasens avatar
Det var inte det lättaste att hitta någon cpu compability lista för moderkortet.
Det är dock ett MSI tillverkat moderkort speciellt framtaget för Fujitsi Siemens.
MSI's egna VIA P4M890 basserade moderkort klarar dock endast 0,65nm Core 2 Duo processorer så man får nog anta att det är samma för MS-7293. Då är en Core 2 Duo E6700 det bästa du kan stoppa i vilket inte är mycket att byta upp sig till från en E6600. Dessutom lär det knappast gå att köpa en E6700 idag. Skulle vara beggagnat från blocket/tradera isåfall.
Max minnesmängd du kan stoppa i är 2x2GB. Och byta upp sig från 2GB till 4GB minne känns lite onödigt om du inte använder ett 64-bitars operativsystem, dessutom är ju gamla minnet du kommer få över istortsett bara att kasta.
Köpa ett vettigt grafikkort måste vara det bästa för att få fart i spelen.
Citera
2010-03-04, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirKnasen
Det var inte det lättaste att hitta någon cpu compability lista för moderkortet.
Det är dock ett MSI tillverkat moderkort speciellt framtaget för Fujitsi Siemens.
MSI's egna VIA P4M890 basserade moderkort klarar dock endast 0,65nm Core 2 Duo processorer så man får nog anta att det är samma för MS-7293. Då är en Core 2 Duo E6700 det bästa du kan stoppa i vilket inte är mycket att byta upp sig till från en E6600. Dessutom lär det knappast gå att köpa en E6700 idag. Skulle vara beggagnat från blocket/tradera isåfall.
Max minnesmängd du kan stoppa i är 2x2GB. Och byta upp sig från 2GB till 4GB minne känns lite onödigt om du inte använder ett 64-bitars operativsystem, dessutom är ju gamla minnet du kommer få över istortsett bara att kasta.
Köpa ett vettigt grafikkort måste vara det bästa för att få fart i spelen.

okej, att byta upp sig i minnen tror jag inte behövs just nu då jag använder 1,6GB när jag spelar Bad company. Så ingen ide att köpa ny processor? Bättre med en ny dator? jag tror inte det blir nogon skillnad i lagget om jag köper mig ett nytt grafikkort, tror det är processorn som är problemet med att det laggar/fryser dig ibland då den ligger på 90%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in