Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-04, 03:35
  #1
Medlem
bombaccis avatar
http://www.rku.se/node/1039

Håller ni med skribeten varför/varför inte?


Jag tycker han har en del vettiga poänger, framförallt vad gäller klasstänkandet. Jag bor i ett sämre område i kommunen, oavsett om man är svensk eller invandrare så har vi det oftast tuffare ekonimiskt och våra möjligheter att påverka är små.

Sen har jag svårt att förstå hur arbetslösheten ska gå ned om man fortsätter att ta in mer människor, har vi svårt att få jobb idag, hur ska det bli imorgon när arbetslösheten är ännu större?

För trött för att orka skriva mer nu, ska gå och lägga mig, men diskutera, så återkommer jag
Citera
2010-03-04, 09:44
  #2
Avstängd
FalsktVittnes avatar
Seriöst "artikel" det där. Det är ju bara nån vänsterextremist som sitter och skriver sina tankar helt utan fakta, siffror eller något annat.
Citera
2010-03-04, 11:00
  #3
Medlem
Kosstaskens avatar
Vanligt kommunistordbajs om att kämpa i enad front mot de rika.

Men, pga staten/alliansen väljer att importera ännu fler människor från afrikas horn, en grupp där 70% redan är arbetslösa underlättar inte direkt för svenskar att få arbete.

Då folk, främst ungdomar som har svårt att få jobb pga den höga ungdomsarbetslösheten, märker att sittande regering vill ta in fler klanmedlemmar knuts nävarna i fickan och SD vinner röster.

Har tidigare röstat på moderaterna men lägger i år min röst på SD
Citera
2010-03-04, 12:11
  #4
Avstängd
Leagacys avatar
RKU har väl aldrig utmärkt sig för sina skarpa analyser, denna soppa var inget undantag.
Citera
2010-03-04, 13:32
  #5
Medlem
Loonquawls avatar
Tja, en av de få saker artikelförfattaren har rätt i är ju att SD inte skulle behövas om vi inte hade en havererad integrationspolitik.. Resten är samma gamla politikerpropaganda där sanningar, halvsanningar, lögner och fabuleringar ligger nära varandra..
Citera
2010-03-04, 13:35
  #6
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FalsktVittne
Seriöst "artikel" det där. Det är ju bara nån vänsterextremist som sitter och skriver sina tankar helt utan fakta, siffror eller något annat.

vänsterextremist?

På vilket sätt har han fel?
Citera
2010-03-04, 13:36
  #7
Avstängd
Leagacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loonquawl
Tja, en av de få saker artikelförfattaren har rätt i är ju att SD inte skulle behövas om vi inte hade en havererad integrationspolitik.. Resten är samma gamla politikerpropaganda där sanningar, halvsanningar, lögner och fabuleringar ligger nära varandra..

Men det är ju lite som att säga att X inte behövs om Y utrotar världens fattigdom.
Citera
2010-03-04, 14:09
  #8
Medlem
Loonquawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leagacy
Men det är ju lite som att säga att X inte behövs om Y utrotar världens fattigdom.

Håller inte riktigt med..
Resten av SD´s politik (om vi nu sätter integrationsfrågorna högst upp på deras dagordning) finns redan i mer eller mindre grad hos andra partier..

Av samma anledning tycker jag att till exempel FP, C och MP är överflödiga partier redan idag eftersom den förda politiken redan finns hos andra partier.. (Ok, MP kanske är att överdriva lite som exempel.. Dom är ju miljöfascistiska på riktigt, vilket inget annat parti är)
Citera
2010-03-04, 14:26
  #9
Avstängd
Leagacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loonquawl
Håller inte riktigt med..
Resten av SD´s politik (om vi nu sätter integrationsfrågorna högst upp på deras dagordning) finns redan i mer eller mindre grad hos andra partier..

Av samma anledning tycker jag att till exempel FP, C och MP är överflödiga partier redan idag eftersom den förda politiken redan finns hos andra partier.. (Ok, MP kanske är att överdriva lite som exempel.. Dom är ju miljöfascistiska på riktigt, vilket inget annat parti är)

Nog är väl SD:s hållning om tex försvar och EU rätt unik?
Citera
2010-03-04, 14:50
  #10
Medlem
Loonquawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leagacy
Nog är väl SD:s hållning om tex försvar och EU rätt unik?

Nu är ju V fortsatt eu-motståndare även om dom insett (med all rätt) att det bara är att gilla läget och skademinimera, samma gäller MP om jag förstått det hela rätt..
Sen finns eu-kritiska strömningar inom alla etablerade partier, det handlar väl mest om att andra frågor för större utrymme och är hetare..

Ja, i frågan om försvaret är nog SD ganska unika eftersom dom vill utöka det nationella försvaret kraftigt från dagens nivåer.. Kvantitet före kvalitet ser ut att vara modellen..
Citera
2010-03-04, 15:01
  #11
Avstängd
Leagacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loonquawl
Nu är ju V fortsatt eu-motståndare även om dom insett (med all rätt) att det bara är att gilla läget och skademinimera, samma gäller MP om jag förstått det hela rätt..
Sen finns eu-kritiska strömningar inom alla etablerade partier, det handlar väl mest om att andra frågor för större utrymme och är hetare..

Ja, i frågan om försvaret är nog SD ganska unika eftersom dom vill utöka det nationella försvaret kraftigt från dagens nivåer.. Kvantitet före kvalitet ser ut att vara modellen..

Jo men V:s EU-kritik är ju både satt i skymundan bredvid sossarna och på helt annan grund.
Citera
2010-03-04, 15:04
  #12
Avstängd
FalsktVittnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
vänsterextremist?

På vilket sätt har han fel?

Ja han är vänsterextremist och han har helt fel. Han summerar sin sotiga tankar med "..utan att fienden är de som faktiskt har makt och pengar". Riktigt jävla urdålig, felaktig och vänstervinklad skit är vad det är. Nu tänker jag inte slösa fler sekunder av mitt liv på den här sörjan och tackar för mig i denna tråden. Adjö.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback