2010-03-03, 21:21
Medlem
Jag blir galen. Jag har aldrig ansett mig jättekunnig inom musikproduktion... men har ändå införskaffat ljudkort och cubase och sånt. Som jag inte har fått användning av, testat någon gång bara. MEN NU. Så ska jag spela in barnen på jobbet och göra en musikskiva. Sitter och klipper. Allt går jättebra. Fram tills jag ska göra om det till en ljudfil. Jag trycker på export Audio Mixdown (har Cubase AI5) och när jag ska exportera filen så står det bara "Not enough space on disk available for export!" MEN jag har en massa ledigt diskutrymme. Jag vet inte vad som är problemet. Har lyckats klippa ner låtar innan och exportera men nu vill det inte funka. Hur ska jag göra för att få ner den till en vanlig ljudfil utan att datorn ska strejka? Gör jag fel?
Citera
2010-03-03, 22:47
Medlem
Tsimons avatar
1. Min första tanke är att du borde kolla var filen kommer att lägga sig. Låter som ett problem som skulle kunna uppstå om du inte har tillräckliga behörigheter till en viss mapp. Även om du har planerat att lägga filen på en säker plats som till exempel skrivbordet kan det också vara idé att byta denna eftersom program kan få för sig de mest underliga saker som du säkert redan upplevt.

2. Spara filen under ett annat namn och kanske i ett annat format. Testa om det går att starta ett nytt projekt och spela in något random för att sedan exportera.

3. Starta om programmet och datorn. Efter du startat om kan det vara idé att kolla upp steg 1 och 2 igen.

4. Fråga Cubase supporten.

5. Ladda ner cubase 5. MYCKET bra program. Hade det varit någon tusing billigare hade ja faktiskt köpt det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in