2010-03-02, 19:24
Medlem
en fråga med svårt svar tydligen...
hur sparar man "windows update" uppdateringarna på en separat hårddisk så jag kan formatera datorn (gör det 1gång i kvartalet) utan att behöva sitta och ladda ner alla uppdateringar igen (har segt mobiltbredband)
jag hittade ett program som heter "windowsupdatedownloader" plus vlite men uppdaterings listan fanns bara för x64 och x84 platformar av vista och jag och x32 (home premium)

så vet någon något annat sett att lösa detta så jag slipper sitta flera timmar varje gång??

även tips på hur man spar uppdateringarna till "norton internet security" då även det tar 1 timme eller 2 att uppdatera

http://img196.imagevenue.com/img.php...8_122_66lo.JPG
Senast redigerad av Peter_eriksson 2010-03-02 kl. 19:29.
Citera
2010-03-02, 19:51
Medlem
Nights avatar
Windows update catalog skall kan man ladda ner uppdateringarna ifrån och spara dom som man vill.

http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/Home.aspx
Citera
2010-03-02, 23:59
Medlem
tack bra länk hade helt missat den.
det gick o hämta enskilda filer men då måste jag göra så här:

1. låta windows update söka efter uppdateringar utan att ladda ner dom.
2. kopiera in namnet på varje enskild uppdatering och lägga till den i ner laddnings listan ( 40-50ggr)
3. välja vart jag vill lägga dom ( perfekt precis som jag vill) sen ladda ner alla samtidigt
dom 3 stegen kan ja leva med eftersom det bara blir 1 gång jag behöver göra det..

nu till det jobbiga:
4. manuellt installera varje enskild uppdatering för hand ( 40-50ggr)
efter som varje installation tar någon minut så kommer det ju ta flera timmar att installera alla

så vet någon om det finns ett sätt att få windows update att hitta filerna på datorn och installera dom samtidigt på samma sett som när man gör när man låter windows skötta allt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in