http://www.aikfotboll.se/attachments...0q2%202015.pdf
Omsättningen ökar, och vi lär gå över 150 MSEK för helåret.
Annars var det ingen rolig läsning. Intäktsbasen är inte problemet, utan i vanlig ordning sväller kostnaderna kraftigt, vilket naturligtvis betyder att klubben i vanlig ordning har satt en fantasibudget. Sen utgår drygt 4 MSEK för sign on-bonusar vid förlängning av kontrakt. Avgångsvederlaget insinuerar att Edselius fick sparken (och tacka fan för det), men lik förbannat verkar han ha haft ett väldigt givmilt avtal.
Cirka 10 MSEK netto på transfers, vilket verkar stämma väl överens om vi summerar de siffror som har figurerat för Milosevic ut (30% till Vasalund), Borges (lån) och Panos.
Bahoui och Lundholm inte förda. Oklart vad det ger netto. Rimligtvis närmare 20 MSEK.
Ökade matchintäkter (föga förvånande). Jag vet inte hur 
Sponsring och reklam bokförs under året, men där minskar(!) alltså intäkten i och med avtalet med Sportfive. Nu tänker jag inte ropa hej innan helårsrapporten presenterar utslaget utfall för helåret. Blir det ingen eller rentutav ett tapp så är det ju skrattretande.
Souvenirförsäljning i linje med fjolåret. Torde kunna öka något i och med några cupmatcher och derbyt. Närmar sig rimligtvis 20 MSEK.
Annars är det i vanlig ordning idel floskler som hävs ut som förklaring till, vad jag tolkar som egna, missräkningar.
Upp till bevis nu, Mikael Ahlerup.
Edit: Klubben har amorterat ned 5 MSEK av långfristiga skulder. Det är förstås positivt och förklarar en del.