Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-03-06, 02:11
  #1
Medlem
Roll8ors avatar
Någon som har någon erfarenhet av HYIP, och hur stor är risken att man blir blåst?
Har funderat på http://www.foreign-fund.com/

(Ja jag är kåt på pengar, jag vet)
Citera
2004-03-06, 23:01
  #2
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Det är med största sannolikhet rätt stor risk att bli blåst. Dock är jag själv på g att investera lite i hyip-världen. Jag ser det som ett alternativ till spel. Jag lägger mellan ett par hundralappar upp till en tusenlapp i månaden på spel och dom kan jag lika gärna kasta in i några hyip's. Om man bara går in i det med öpnna ögon och inte satsar mer än vad man har råd att förlora så varför inte ?

Dock så tror jag att ditt förslag Foreign Fund är ett direkt dumdristigt sådant. För inte så länge sedan så utfärdades en "Cease & Desist order" från myndighetshåll i den amerikanska stat där FF hör hemma. Kort efter det så meddelade FF att man skulle "go offshore" och att man fick 10$ i bonus om man investerade 10$. Resultat av deras flytt offshore ser du på http://www.ff-bank.com . En kalle anka-bank i ett kalle anka-land som inte ens har några lagliga offshorebanker längre (sedan mer än ett år tillbaka). Tycker det verkar som ett sista desperat försök att få in lite extra deg innan man sticker för gott.

Men jag tycker absolut att du skall prova hyip's, med bruklig försiktighet bör dock påpekas. Kolla in http://www.hyipsweden.tk/ och dess forum, men passa dig för en bitsk jävel vid namn Ingvar . På denna sida hittar du även länkar till andra större forum i ämnet.

/#LOUDmouth#
Citera
2004-03-07, 02:40
  #3
Medlem
Jopes avatar
Nan som kanner for att beratta lite mera i detalj vad det gar ut pa?, hypesweden sidan var inte sarskilt informativ.
Citera
2004-03-07, 02:48
  #4
Medlem
nån som testat det här? låter faktiskt väldigt intressant... skulle villja höra om det är nån som testa o tjänat några pengar på det här?
Citera
2004-03-07, 09:38
  #5
Awaiting Email Confirmation
Något märkligt att det finns folk som på allvar tror att de ska få en avkastning på 1% per dag. Frågan är inte om utan när en sådan person blir rikast i världen...
Citera
2004-03-07, 19:31
  #6
Medlem
Roll8ors avatar
Loudmouth: Jo jag var inne på sidan och kollade som du föreslog, det var där jag hittade Foreign fund, visste dock inte det om Kalle-Anka banken. Precis som du är jag intresserad av att slänga in småsummor upp till tusenlappen i HYIP. Jag ska passa mig för Ingvar :-)

Strindberg: Det blir naturligtvis inte 1% avkastning, men kan man tjäna lite är det alltid kul.
Citera
2004-03-07, 19:54
  #7
Medlem
Spetz Nazs avatar
HYIP är inte intressant, utan osant.
Ren bondfångeri.

Min far satsade pengar i en sån Bank och han tjänade hyfsat - på pappret.
En vacker dag "försvann" Banken. Eftersom farsan hade vissa kontakter med ledningen, fick han tillbaka en del av pengarna.

Mekanismen är att betala ränta till spararna genom att ta pengarna från
nyrekryterade människor. Banken har väldigt liten täckning i relation till vad som har satts in. Skulle inga nya insättningar göras, tappar banken all substans på nån dag/vecka.

Har för mig en bank i Ryssland som hette "MMM" skinnade massvis med ryssar för 10 år sen, på sina besparingar på detta vis.
Citera
2004-03-07, 19:58
  #8
Medlem
Roll8ors avatar
Kanske det, men det verkar som många håller på på fullt allvar och faktiskt tjänar på det.
Någon som faktiskt håller på just nu och som kan dela med sig av sina erfarenheter? Jag tycker detta verkar intressant.
Citera
2004-03-07, 20:10
  #9
Awaiting Email Confirmation
Vad anser ni som tror på detta är en realistisk avkastning och vad ska avkastningen komma ifrån?

Man ska vara oerhört misstänksam mot allt som garanterar en avkastning som överstiger den riskfria räntan, och om den som i detta fall ligger skyhögt över så ska man vara väldigt naiv om man trots allt hoppar på. Det finns garanterat ingen som kan garantera denna avkastning genom trading på de finansiella marknaderna och det vet alla som har åtminstone lite mer än de mest elementära kunskaperna i ämnet.

Det som låter för bra är som regel också för bra för att vara sant.
Citera
2004-03-07, 20:23
  #10
Medlem
Roll8ors avatar
Håller med dig Strindberg, som någon sa är 95% av företagen bluff.
Har kollat igenom det hela noga nu, + forumen på sidan som Loudmouth pratade om ovan.
Det verkar krångligt att få in pengar till E-gold kontot, utan att lämna ut sitt kreditkortsnummer och det är man ju inte så sugen på. Plus att dom verkar ta provision på både in och utbetalningar på de flesta ställen, det verkar dock fortfarande intressant
Citera
2005-01-16, 20:39
  #11
Medlem
Se HYIP som ett spel, du har chans att vinna och du har även chans att förlora rejält. Har du taktik, så kan det till slut vara till din fördel.

Läs mer på denna sidan: http://hyipforum.1go.dk/
Citera
2016-03-09, 22:02
  #12
Medlem
ProPapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omni
Se HYIP som ett spel, du har chans att vinna och du har även chans att förlora rejält. Har du taktik, så kan det till slut vara till din fördel.

Läs mer på denna sidan: http://hyipforum.1go.dk/

Länken fungerar inte..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback