2010-02-28, 05:17
Bannlyst
kille23 år.

kommer snart ha en skuld hos kronofogden. 50.000

kommer jag att få välja hur jag ska betala av den eller kör dom bara allt pang på?

har inget jobb nu och kronofogden har inte hört av sig ännu, men jag antar att de kommer vara på som småbarn som vill ha godis när jag får jobb?

OM jag får välja avbet plan, vilket är bäst:

betala av ca 1000kr i månaden under en lång tid, utan möjlighet att ta lån under tiden, men kunna köpa en del saker själv.

ELLER, låta betala betala av så mycket som möjligt varje månad, tills skulden är borta??. utan möjlighet att kunna köpa nått "kul"

vilket är bäst, vad har ni för erfarenheter av detta?? vore tacksam om jag får flera svar från personer som kanske har varit i samma situation och vilket alternativ ni valde, och hur det gick?

tacksam för svar. flytta gärna tråden om den passar bättre någon annanstans mvh
Senast redigerad av urban_legend 2010-02-28 kl. 05:21.
Citera
2010-02-28, 06:33
Bannlyst
Undrar om det inte är månadsvis, jag själv har aldrig varit i kris hos dem så, men klart att det skall vara månadsvis, jag alltid haft månadsvis på mina andra skulder jag haft.
Citera
2010-02-28, 06:49
Medlem
Det lär ju vara bättre att betala av så fort som möjligt. Dels minimerar du ränte- och andra kringkostnader, dels går det snabbare tills du blir av med betalningsanmärkningen.
Citera
2010-02-28, 09:26
Medlem
unsungs avatar
Ekonomi övrigt -> Privatekonomi

// moderator
Citera
2010-02-28, 09:50
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban_legend
kille23 år.

kommer snart ha en skuld hos kronofogden. 50.000

kommer jag att få välja hur jag ska betala av den eller kör dom bara allt pang på?

har inget jobb nu och kronofogden har inte hört av sig ännu, men jag antar att de kommer vara på som småbarn som vill ha godis när jag får jobb?

OM jag får välja avbet plan, vilket är bäst:

betala av ca 1000kr i månaden under en lång tid, utan möjlighet att ta lån under tiden, men kunna köpa en del saker själv.

ELLER, låta betala betala av så mycket som möjligt varje månad, tills skulden är borta??. utan möjlighet att kunna köpa nått "kul"

vilket är bäst, vad har ni för erfarenheter av detta?? vore tacksam om jag får flera svar från personer som kanske har varit i samma situation och vilket alternativ ni valde, och hur det gick?

tacksam för svar. flytta gärna tråden om den passar bättre någon annanstans mvh

Om det gäller en skuld för indrivning så har du inga valmöjligheter alls, när avitiden gått ut. KFM utmäter det som de kan utmäta av dina tillgångar för att du ska bli av med skulden. Hittar de inga tillgångar kan du ju dock så klart betala in till KFM när du kan. KFM kan lägga en löneutmätning på dig när du får jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in