Citat:
Ursprungligen postat av Dr.House
Jag hade samma problem som dig under mina tonår med akne. Till och från fick jag "bölder" i armhålan och på andra olämpliga ställen. Först provade jag vårdcentral och sjukhus, det enda de gjorde var att ta hål och tömma bölden vilket gjorde fruktansvärt ont i och med hela området runt om är ömt.
Den effektivaste lösning fixade min hudläkare, när det dök upp någon böld fick jag en kortisonspruta in i bölden, efter en dag eller två sen hade infektionen lagt sig helt och hållet för att sen försvinna.
Har ringt VC rådgivningen nu där jag bor och dom tyckte inte jag behövde åka in på akuten eller något idag så länge jag inte hade feber eller kände mig väldigt dålig. Det gör jag ju inte, så jag väntar och bokar tid imorgon istället.
Ska lägga fram det med kortisonsprutan.. Jag vill helst inte de skär i mig då jag som sagt har otrolig fobi för läkare/sjukhus/sprutor/knivar

Hoppas på svaret att den nog kommer läka sig själv..
Dock kan det bli svårt med hudläkarbesök innan det hunnit bli mycket värre. För ska jag ha kontakt med en riktig hudläkare måste jag kontakta mitt försäkringsbolag (har ingen hudläkare i staden jag bor), och förra gången jag gjorde det fick jag vänta i en månad = då kan det hinna bli värre antar jag..
Jag får helt enkelt vänta till imorgon och se vad läkaren säger.
Något dom frågade om när jag ringde var om jag hade någon "röd linje" / "rött streck" vid det onda området (kommer inte ihåg exakt vad dom använde sig av för ord). Vad kan ett sådant strevk innebära? Varför ville dom veta det?
Edit: House, läste att du tagit Roaccutan i tidigare år, hjälpte det mot bölderna med?
Edit 2: Ni nämner gång på gång hur ont det gör, och att de inte kan bedöva. Varför kan dom inte lokalbedöva eller liknande?? Och kan man kräva att bli nedsövd? Vad skulle det kosta?