Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-03-05, 15:28
  #1
Medlem
krickas avatar
Tjoo Alla!!!!

Tänkte dra till egypten med min flickvän ,tänkte bara höra om nån har några bra erfarenheter därifrån som kan va bra o veta.??
Eller om det är totalt hopplöst o åka ditt o sattsa på nått annat vettigare resmål.??

Morsning Kricka
Citera
2004-03-08, 12:26
  #2
Medlem
krickas avatar
Naää..
Citera
2004-03-08, 12:44
  #3
Medlem
Egypten = magsjuka.

Ett smutsigt land där folk försöker blåsa dig hela tiden.
Men för att vara lite mer nyanserad så finns det säkert bra ställen att besöka i egypten, finns säkert en massa trevliga människor och det finns säkert tusentals intressanta platser att besöka som inte är rena turistfällorna. Tyvärr så upptäckte jag inget av det ovan nämnda.
Citera
2004-03-09, 13:15
  #4
Avstängd
alfadregens avatar
Dra till Tunisien istället ....

också ett smutsigt land där folk försöker blåsa dig hela tiden. Men fan dom har spelat in Starwars där ....
Citera
2004-03-09, 16:22
  #5
Medlem
ola18s avatar
Var i egypten för en månad sen!
Inga problem med magen/maten på hela veckan!

På macdonalds städade de dessutom som in i helvete..En kille städade hela jävla tiden, torkade bordsben och sånt.

Vi åt ute varje dag, åt även på hotellet och jag tog inga magsjukepiller eller vaccin eller nåt sånt..jag rekommenderar egypten (hurghada).

Dock är affärsinnehavare vulgärt jobbiga!
Citera
2004-03-13, 22:54
  #6
Medlem
Har varit i Egypten och dykt två gånger, åker dit igen i juni, har bara positiva erfarenheter av det landet. Väldigt trevliga människor (som självklart försöker blåsa dig, för du är turist, men det är ju samma sak överallt.), fantastisk dykning. Vad gäller magsjuka så drabbas man av det om man inte passar sig, följer man de enkla reglerna man kan få tag på i vilken guidebok som helst så går det bra, eller så lastar man helt enkelt med en massa magsjuketabletter och kör på!
Citera
2004-03-15, 16:16
  #7
Medlem
krickas avatar
Man tackar för informationen

Tackar så mycket för den fina informationen..
Hoppas man kommer iväg nu då bara.
Men det är ju klart att jobbet har strulat till med mina pass nu så det inte kanske blir av.Men men..
se vad man kan hitta på..

Morsning o tack Kricka
Citera
2004-03-15, 21:04
  #8
Medlem
Mysonoxens avatar
Var i Egypten 1987 i januari innan turistboomen, spydde som en gris i 4 timmar (3 1/2 timme bara galla) efter att ha käkat en grönsak av misstag, toaletter (offentliga) bör undvikas, se till att uträtta era behov på hotellet, deras offentliga toaletter då var ett hål i golvet med en krok full av skit där vattnet knappt rinner ut. Egypterna stoppar vänster tumme upp i röven och sköljer av tummen sedan (läskigt).
Pyramidernas insida och allt annat är fullt med inristningar och klotter så man blir direkt besviken, hoppas de renoverat allt nu...
Citera
2004-03-16, 10:08
  #9
Avstängd
edbergs avatar
Inget fel på Egypten, har varit i Cairo och "Alex". Någon magsjuka har jag då aldrig haft och det tror jag bara "resa-första-gången-folk" åker på.

Cairo är en riktigt het partystad, men det gäller att hitta haken. Vilket inte är det lättaste.

Om man inte röker innan man besöker Egypten så lär man göra när man lämnar. Varenda taxichaufför skall bjussa på cigg när man åker med dom och dom blir nästan snea om man tackar nej.

Kom också ihåg att pruta på allting eftersom "dom" lägger på cirka 30-40% på priset dom ger dig, detta gäller även taxi.
Citera
2004-03-16, 11:10
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Kom också ihåg att pruta på allting eftersom "dom" lägger på cirka 30-40% på priset dom ger dig, detta gäller även taxi.

30-40%? Då blev du rejält lurad.... Prutmånen på det mesta är större än så. Fast det är klart, det beror ju på utgångspriset, du kanske inte ser lättlurad ut..
Citera
2004-03-16, 11:19
  #11
Avstängd
edbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagom
30-40%? Då blev du rejält lurad.... Prutmånen på det mesta är större än så. Fast det är klart, det beror ju på utgångspriset, du kanske inte ser lättlurad ut..

HeHeHe...Hur ser man ut då?

Prutade nog rätt bra då jag fick beröm på vårat kontor för mina prutningar på taxiresor till & från kontoret...
Citera
2004-04-05, 11:45
  #12
Medlem
Rubbes avatar
Har också funderat på Egypten i sommar men magsjukan får en att tvivla. Fast statistiskt sett är det ju störst risk i Thailand och börjar man tänka för mycket på det så blir man ju nojjig och har till slut ingenstans att åka.
Grym besvikelse att pyramiderna skulle ha drabbats av klotter. Förtar ju hela upplevelsen om ett av världens sju underverk ser ut som en gångtunnel på Rosengård.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f113506

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback