2010-02-26, 17:35
Medlem
God afton, FB. Mitt lilla band har precis fått klart mixen på vår första demo och nu skulle det vara ytterst trevligt att få (konstruktiv) kritik på våra skapelser. Vi spelar någon slags tyngre progressiv metal med influenser från alla möjliga håll. Lyssna främst på låtarna "Left in the Remnants..." och "Clouded, Forgotten".

Tack för mig.

http://www.myspace.com/forlornremembrance
Citera
2010-02-26, 18:09
Medlem
brajzillas avatar
lät ju bra det där
Citera
2010-02-27, 17:38
Medlem
Ironisk eller?

Ingen annan som har något att säga? Det är vår första demo som sagt så all konstruktiv kritik uppskattas monumentalt.
Citera
2010-02-27, 18:04
Medlem
Greengrasss avatar
Lät bra men vart lite besviken när sången kom
Citera
2010-02-27, 23:28
Medlem
ollivollis avatar
låter rätt bra.
Citera
2010-02-28, 13:15
Medlem
prims avatar
Intressant. Ni har potential, minst sagt. Skickliga musiker, relativt originellt material (nåja, kanske lite väl påtagliga Opethinfluenser – "Clouded, forgotten" var skrämmande lik "In my time of need" i introt). Dock tycker jag sången (growlbiten) inte var på topp tyvärr.

Men jodå. Jag gillar det.
Citera
2010-02-28, 15:09
Medlem
Tack för den utförliga kritiken, först och främst. In My Time of Need-liknelsen är högst beklaglig då jag, som skrev låten, faktiskt inte ens hade lyssnat på Opeth innan jag skrev den.
Citera
2010-02-28, 23:47
Medlem
Med respekt för att det är en demo, mixen är inte ultimat.

Jag tycker det är helt okey, dock inget uppseendeväckande. Problemet är nog att det är för mycket klippa och klistra-tänk.. försök att finna en helhet i låtarna. För när man lyssnar på t ex Opeth så är det mycket nya partier men fortfarande en övergripande helhet.
Jag skulle inte säga att det är progressivt heller, det är egentligen inget nytt... Försök att göra det mer eget genom att lyfta fram era starka element och blanda gärna blast beat och clean sång.

Fortsätt och försök att göra er grej. Droppa bajsnödiga prog-grejen och gör något orginellt istället för något meckigt.

Jag lyssnar mest på hardcore och postrock men om man får tipsa om lite intressant band, som kan inspirera:
http://www.myspace.com/abigailwilliams
http://www.myspace.com/inthemidstoflions
www.myspace.com/decapitate
Citera
2010-03-01, 03:11
Medlem
BlackMetals avatar
Är ju inte speciellt progressivt förutom då att det verkar komma helt nya grejer hela tiden som inte har någonting att göra med det tidigare, vilket nog är dåligt snarare än bra när det är för mycket av det. Man gärna vill ha lite av en helhet i en låt och inte bara massa olika riff uppradade på varann. Med detta menar jag absolut inte att ni ska använda något klassiskt låtformat eller uppbyggnad så du inte missuppfattar nu.

Growlingen var väl sådär också kanske.

Jag tyckte ändå det lät trevligt och ni borde forstsätta med vad ni håller på med. Det är bra musik och inte någon direkt kopia av något annat band.
Senast redigerad av BlackMetal 2010-03-01 kl. 03:13.
Citera
2010-03-03, 00:17
Medlem
YourPersonalGods avatar
lät bra.

som nån sa innan,öva på growlbiten,tror det kan bli mycket bättre om ni lägger ner lite mer tid på att klura ut vilka inställningar han behöver på mixerbordet för att få ut det totala ur growlet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in