Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-26, 11:19
  #1
Medlem
Weebls avatar
Har blivit så fruktansvärt inspirerad av mångas träningsjournaler, och ser det dessutom som ett sätt att "tvinga" mig själv att fortsätta träna.
Jag är i princip nybörjare på gymmet, har kört on off typ 2-3mån gym om året under 3år. Men lovade min tjej att när hon kom in på den utbildningen hon ville så skulle jag börja gymma seriöst. Hennes utbildning ligger på 5,5år vilket jag sade att det skulle ta innan jag fick en vettig kropp.

Känner på mig att det här kommer att bli ett väldigt långt första inlägg...

Jag är iaf snart 25år, 194cm lång och ca 97kg tung. Spelar amerikansk fotboll och tränar främst för att bli bättre inom min sport. Pga mitt jobb (jag veckopendlar) så har jag tillgång till bra gym ca 3dagar i veckan och ett dåligt hemmagym i bostadsrättsföreningens källare (har bara till 55kg på stången). Ibland kan jag dock bli helt utan gym då jag jobbar på båt, där har jag dock lyckats samla på mig en liten stång på 25kg och två st vikter på 25kg som ser ut ungefär som en kettlebell.

Kostmässigt så har jag tyvärr gått med på att tävla i "biggest loser" med tjejen, så jag försöker ligga på 500kcal underskott. Har gått från 102kg efter jul till nuvarande vikt på ca 97kg.
Dock så känner jag att det är så tidigt i gymkarriären att det inte borde göra så värst mycket. Jag har tid till att bulka senare.

Jag tar tacksamt emot alla tips som ni kan ge om schema, kost osv.

För nuvarande är upplägget som sådant att jag kör tre split schema.

Pass 1
Bänkpress (pyramid uppvärmning sedan 4x6reps)
Smalbänk 3x6
Hantelpress 3x8

Militärpress 3x8
Axellyft åt sidorna (varierar mellan hantlar och CC beroende på vad jag känner för) 3x8
Framåtlutade lyft åt sidorna (samma här) 3x8

Triceps pushdown 3x8
Stående extension med cable 3x8
Enarms hantel extension 3x8

Pass 2
Benböj med bänk bakom mig. Går lite djupare än 90grader (pyramid uppvärmning sedan 4x6reps)
Benböj ATG 3x6
Bencurl 4x8
Benspark 4x8