Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-26, 00:15
  #1
Medlem
MatMammas avatar
Hej

Ibland när jag startar min tv så går inte bilden igång. Ljudet går igång och allt, men inte bilden. Någon som vet vad detta kan bero på? Jag testar att starta om den och ibland funkar de, men oftast inte. Den bara står helt svart, eller aah inte helt svart så bra kontrast är de inte Men ni förstår.
Citera
2010-02-26, 00:16
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
Hej

Ibland när jag startar min tv så går inte bilden igång. Ljudet går igång och allt, men inte bilden. Någon som vet vad detta kan bero på? Jag testar att starta om den och ibland funkar de, men oftast inte. Den bara står helt svart, eller aah inte helt svart så bra kontrast är de inte Men ni förstår.
Vad är det för TV? Kolla sladdarna i väggen och i TVn.
Citera
2010-02-26, 00:18
  #3
Medlem
PimpsDelites avatar
Ge den en snyting, det förtjänar den!
Nä men seriöst, det kan vara fel på bildröret. Hur gammal är tvn, märkte etc?
Citera
2010-02-26, 00:30
  #4
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpsDelite
Ge den en snyting, det förtjänar den!
Nä men seriöst, det kan vara fel på bildröret. Hur gammal är tvn, märkte etc?

De är en typ 3 år gammal LG, LCD tv. Modell vettifaan. Jag upptäckte detta precis när garantin gått också:P
Citera
2010-02-26, 00:38
  #5
Medlem
Kan vara knappen,det var det på min tv.Den uppförde sig precis som du beskriver men bytte startknapp,sen funkar den igen.
Citera
2010-02-26, 00:44
  #6
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ouorac
Kan vara knappen,det var det på min tv.Den uppförde sig precis som du beskriver men bytte startknapp,sen funkar den igen.

Vadå knappen på kontrollen eller vad? Gick ljudet igång på din tv?
Citera
2010-02-26, 00:57
  #7
Medlem
Startknappen på tv´n, min hade ljud men ingen bild. Inte säkert att det är samma fel men min tv funkar då felfritt nu efter knappbytet.
Citera
2010-02-26, 08:55
  #8
Medlem
Du har tre års ggaranti på alla LG-tv. Kan vara styrkort till panelen som gett sig, i värsta fall panelen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback