Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-02-24, 22:24
  #1
Medlem
Tänkte att vi kunde göra en tråd där vi samlar de enklaste, effektivaste och kanske till och med flashigaste öppningsfraserna. Ofta när man ser en intressant tjej/kille så kan det ibland det svåraste momentet vara öppningsfrasen. Eftersom svenskar verkar vara ganska ovilliga att starta konversationer på måfå, utan vi tycks behöva att en speciell händelse inträffat som vi kan kommentera så tänkte jag att denna tråd kan vara en liten inspirationsgivare till saker man kan inleda en dialog med. Vad ska man säga utan att låta som en tönt/desperat idiot eller liknande. Jag tycker ofta det känns som att man måste ljuga för att kunna börja prata med en främmande tjej, till exempel:

- Ursäkta, har vi setts förr? Jag tycker jag känner igen dig från någonstans men kan inte riktigt sätta ut det.
- Nej jag vet inte, kanske har vi någon gemensam bekant blablabla....


Ni fattar vinkeln, efter denna jobbiga inledningsdialog så är det, tycker jag, ganska enkelt att fortsätta konversationer. Har själv inga problem med att föra konversationer med kvinnor, men som sagt, dessa inledande frågor kan lätt komma ut på ett konstigt sätt. På krogen är det lättare, dels för att man har fått i sig några klunkar bedövningsmedel och dels för att inställningen på krogen är mycket mer lättsam än ute i vardagliga livet. Så har ni några säkra kort i ärmen, dela med er! Kan även vara roligt om ni berättar vilken respons ni fått på olika försök och kanske kan dela med er av era misstag.


Ber om ursäkt om liknande tråd finns, försökte söka men visste inte riktigt vad jag skulle söka på.
Citera
2010-02-24, 22:29
  #2
Medlem
arsamiluks avatar
"Hej" brukar funka rätt så fint. Det viktigaste är kroppsspråket, det du säger är relativt relevant. Ett hej med ett leende och öppet kroppsspråk ger bättre respons än en raggreplik i de flesta fall.
Citera
2010-02-24, 22:30
  #3
Medlem
Hedvigssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunnySunday
Tänkte att vi kunde göra en tråd där vi samlar de enklaste, effektivaste och kanske till och med flashigaste öppningsfraserna. Ofta när man ser en intressant tjej/kille så kan det ibland det svåraste momentet vara öppningsfrasen. Eftersom svenskar verkar vara ganska ovilliga att starta konversationer på måfå, utan vi tycks behöva att en speciell händelse inträffat som vi kan kommentera så tänkte jag att denna tråd kan vara en liten inspirationsgivare till saker man kan inleda en dialog med. Vad ska man säga utan att låta som en tönt/desperat idiot eller liknande. Jag tycker ofta det känns som att man måste ljuga för att kunna börja prata med en främmande tjej, till exempel:

- Ursäkta, har vi setts förr? Jag tycker jag känner igen dig från någonstans men kan inte riktigt sätta ut det.
- Nej jag vet inte, kanske har vi någon gemensam bekant blablabla....


Ni fattar vinkeln, efter denna jobbiga inledningsdialog så är det, tycker jag, ganska enkelt att fortsätta konversationer. Har själv inga problem med att föra konversationer med kvinnor, men som sagt, dessa inledande frågor kan lätt komma ut på ett konstigt sätt. På krogen är det lättare, dels för att man har fått i sig några klunkar bedövningsmedel och dels för att inställningen på krogen är mycket mer lättsam än ute i vardagliga livet. Så har ni några säkra kort i ärmen, dela med er! Kan även vara roligt om ni berättar vilken respons ni fått på olika försök och kanske kan dela med er av era misstag.


Ber om ursäkt om liknande tråd finns, försökte söka men visste inte riktigt vad jag skulle söka på.


Alltså, en polare valde "Antingen visat du fittan eller så sätter du dig ner och pratar" vid tältet på P&L i somras, vilket resulterade i en örfil och mycket skratt...
Jag själv (som har förmågan att föra mig lite bättre än honom) brukar väl ta något i stil med "Är det ok om jag sätter mig hos dig/er i 5 minuter tills min polare kommer?" lite försiktigt.* Det funkar i 9 fall av 10 eftersom dom där 5 minuterna ofta eskalerar

Fotnot: Har haft flickvän i 4 år så jag fungerar oftast som wingman...
Citera
2010-02-24, 22:32
  #4
Medlem
fritjofkonkass avatar
Hej, jag har stånd och det är ditt fel.
Citera
2010-02-24, 22:40
  #5
Medlem
adoptivnegers avatar
"Är det bara jag eller är alla andra människor här mongoloida?" hade funkat på mig, det öppnar upp för ett roligt tisslande och tasslande om hur vidriga alla är, vilka som är kåta på varann, man kan slå vad om vem som kommer däcka först etc.

Är du på en pub, fest eller annat ställe som du planerar lämna och där du spanat in någon föreslår jag att du innan du sticker går fram till personen i fråga och säger "Alltså, du är säkert bög men jag måste bara säga att du är så jävla vacker!", sen går du - avvakta en smula utanför utan att vara uppenbar. Föll du personen i smaken kommer denne springa efter för en konfrontation av varierande natur, antingen för att anklaga dig för sexuella trakasserier eller för att som en anorektisk tonårsflicka få ytterligare bekräftelse - eller, om du har tur, vilja veta mer om dig. Jag har bara gjort det en gång och skulle egentligen inte rekommendera det och hatar mig själv nu efteråt för att jag gjort det eftersom det var så cheesy, men det slutade med våldsamt hångel mitt på Möllevångstorget och ett par månaders dejtande så det kan ju funka.
Citera
2010-02-24, 23:06
  #6
Medlem
Algebras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
Hej, jag har stånd och det är ditt fel.
ASGARV

Gör dock inte som en kille jag hörde på dansgolvet förra helgen

Kille: Do you want to hawe sex?
Tjej: Nej
Kille: Are you shore??

Men men på dansgolvet så är kroppsspråket allt och på andra ställen så fungerar ett enkelt hej bäst enligt mina erfarenheter.
Citera
2010-02-24, 23:29
  #7
Medlem
fritjofkonkass avatar
Får man fresta damen med ett samlag?
Citera
2010-02-24, 23:58
  #8
Medlem
"Är det upptaget här?"
Sedan är det väl bara att prata på.
Citera
2010-02-25, 08:09
  #9
Medlem
arsamiluks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahman
"Är det upptaget här?"
Sedan är det väl bara att prata på.

höhö den brukade jag köra med när jag var 18-19 på krogen. Jag frågade om det var upptaget som om jag skulle flytta stolen till ett annat bord. Sedan när de sa nej så satte jag mig ned och började prata. Det var rätt kul.
Citera
2010-02-25, 15:27
  #10
Medlem
blessthismesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
Får man fresta damen med ett samlag?

Haha!
Citera
2010-02-25, 15:41
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunnySunday
- Ursäkta, har vi setts förr? Jag tycker jag känner igen dig från någonstans men kan inte riktigt sätta ut det.
- Nej jag vet inte, kanske har vi någon gemensam bekant blablabla....


Börja aldrig öppningsfrasen med URSÄKTA, jag upprepar, börja aldrig en öppningsfras med URSÄKTA! Var fan är min spypåse när jag behöver en...

Dessutom snackar du redan skit från början med att hon skulle se bekant ut.

Jävla amatör!
Citera
2010-02-25, 16:42
  #12
Medlem
En öppningsfras ska vara enkel men ändå ha mycket att erbjuda. "Hej" säger inte så mycket i sig men det som kommer efter är viktigt. Alla kliché raggningsrepliker kan man glömma. Framstå inte som för framåt heller utan behandla personen i fråga som en "vän" i början och ser du att de utvecklas kan man börja gå på utseendet osv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback