Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-27, 15:13
  #97
Medlem
Vad säger klimatskeptiker respektive domedagssekten?

http://www.dn.se/sthlm/flyget-maste-...tt-valja-taget
Citera
2014-11-23, 20:15
  #98
Medlem
En fråga till er som röstar på MP, plus lite nyttiga miljötips.

Vad gör ni för att bidra till en renare miljö? Jag vet många som röstar på MP, men som är jävligt slappa när det kommer till att förändra sig själva för att bidra till en renare miljö.
De spolar ut giftig tandkräm i avloppet, de använder giftig parfym och kosmetika dagligen, använder schampo med farliga miljögifter i, tar ofta bilen istället för buss eller cykel, osv, osv, osv.

Jag kan tycka att folk i många fall blir slappa när de röstar. "Nu har jag gjort mitt, nu har jag varit duktig." Glöm inte bort att det är vi människor som måste förändras, ni kan inte förändra det här samhället endast genom en röstsedel...

Så... vad gör ni för att bidra till en renare miljö? (alla är självklart välkommna att svara)
Tips för att vara mer miljövänlig uppskattas alltid, så fyll på med sånt. Ett recept på ekologiskt lim är något som jag skulle vilja ha.

Jag vill slå ett slag för örtbaserad tandkräm och schampo. Det fungerar precis lika bra som det vanliga, och du slipper smutsa ner miljön och smeta in din kropp med gifter som vi inte har så bra koll på. Gjutjärnspannor är fria från gift och håller i en evighet, så det är också ett hett tips.

http://www.svanen.se/Nyheter/2009/5/...Sminkuppropet/

http://livinggreen.se/groena-tips/73...a-teflonpannan

Jag är också lat/snål och använder miljögifter! Jag säger inte att jag är bättre på något sätt, och den största anledningen till att jag håller mig borta från gifter är för min egen skull. Men det kanske är dags att börja försöka lite mer nu.
__________________
Senast redigerad av Endofin 2014-11-23 kl. 20:21.
Citera
2014-11-23, 20:37
  #99
Moderator
najass avatar
Ännu en "vad-gör-ni-för-miljön"-tråd sammanfogad

/mod
Citera
2014-12-12, 05:54
  #100
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag bryr mig inte om miljön speciellt mycket, ibland kanske jag undviker att skräpa ner dock, men längre än så sträcker jag mig inte.
Citera
2016-09-10, 23:51
  #101
Medlem
Ariosofis avatar
Svenska konsumenter nu bäst i världen på ekologiskt
Citat:
Den ekologiska trenden håller i sig och ökar varje år. Försäljning för första halvåret i år visar på en försäljningsökning på 23 procent för produkter inom dagligvarubranschen och Systembolaget. Tillsammans med Danmark delar nu de svenska konsumenterna första platsen för de länder där ekologiskt står för störst andel av den totala försäljningen. källa
Citera
2016-10-04, 21:17
  #102
Medlem
CarlXIIs avatar
Det är inte mycket jag gör BARA för miljöns skull. Jag har liten motor i bilen, äter ibland baljväxter istället för kött, kastar aldrig mat, åker inte flyg. Med det där har med ekonomi och hälsa att göra också. Det jag kommer på är att lämna in min spillolja rätt, o att skicka grejer jag inte behöver till secondhand.
Citera
2016-10-21, 21:57
  #103
Medlem
Jag anser att vi bör bry oss om miljön eftersom vi kan behöva den här planeten ett tag till innan vi hunnit kolonisera andra planeter och säkrat det mänskliga släktet. Att slänga skräp i naturen och aktivt förstöra miljön är fruktansvärt arrogant, egoistiskt, ologiskt och IQ-befriat. Ta med er skit och släng i en soptunna för fan!
Citera
2016-10-21, 23:21
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kepler-22b
Jag anser att vi bör bry oss om miljön eftersom vi kan behöva den här planeten ett tag till innan vi hunnit kolonisera andra planeter och säkrat det mänskliga släktet. Att slänga skräp i naturen och aktivt förstöra miljön är fruktansvärt arrogant, egoistiskt, ologiskt och IQ-befriat. Ta med er skit och släng i en soptunna för fan!
Bra talat!
Citera
2016-11-06, 14:26
  #105
Medlem
Wishmaster75s avatar
Varg Vikernes ger bra tankar kring att bry sig om miljön och jordens framtid i About Heaven:

https://www.youtube.com/watch?v=xkxqQ7YnQl4
__________________
Senast redigerad av Wishmaster75 2016-11-06 kl. 14:28.
Citera
2016-11-17, 01:19
  #106
Avstängd
Forza.Svezias avatar
molto importante! Varje dag jag cykla. Jag sortera sopor. Köper ekologisk mat. Köper närodlat. Äter mera vegetarisk mat. Reser sällan med flyg.

Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag bryr mig inte om miljön speciellt mycket, ibland kanske jag undviker att skräpa ner dock, men längre än så sträcker jag mig inte.


Perché no? Så, varför skall barnen ha ett trasigt jordklot fast de inte gjort något fel och du ett fungerande jordklot fast du gör fel?
Citera
2016-11-17, 06:23
  #107
Medlem
Det är sällan eller aldrig som miljöengagemang handlar om något geniunt intresse för miljö. Oftast handlar det om en social signalering och ett sätt att visa upp sig. Det är bara att titta på svenskarnas flygvanor så inser man att svenskar i allmänhet inte bryr sig ett skit.
Citera
2016-11-17, 06:31
  #108
Avstängd
Virgil.I.Grissoms avatar
Klimat scamen är orkestrerad av samma krafter som håller på att förstöra västvärlden idag.

Kort:

Vem är skuld till CO2?

Svar:Vita feta heterosexuella män i medelåldern!

Kan man betala för att släppa ut CO2?

Svar japp man kan köpa utsläppsrätter, så blir inte CO2 så farligt. (med detta visar man att det är pengarna som styr)

Försöker man begränsa CO2 utsläppet i tillexempel Kina?

Svar: Nej kina får öka sina utsläpp av CO2.

Var inte CO2 farligt?

Svar: bara om det är en vit fet heterosexuell man i medelåldern som gör det.

Fundera sen på varför alla miljöförstörande saker i vår närmiljö inte har samma fokus. Tillexempel mjukgörare i Jeans.

När jag var ung fanns inga mjukgörare i jeans. Dom var stenhårda som massonite och det var bara precis innan dom föll i bitar som dom var mjuka och sköna.

Googla gärna vad som händer med dessa mjukgörande medel när du tvättar dina jeans och vilka effekter det får på fisken och i slut ändan i din kropp.

Googla och vakna upp någon gång du sovande folk.

Edit:

Mjukgörare fastnar inte i reningsverket utan åker rakt ut i Östersjön (valfritt vatten) Fisken får i sig dessa ämnen. Du äter fisken på ett eller annat sätt.

Ämnet mjukgörare gör att din kropp får det svårare att skaffa barn. Gäller båda könen.

Edit2: Noterar att google har censurerat mjukgörare. Finns i alla fall inga artiklar om ämnet mjukgörare i jeans. Men är du intresserad så får du dyka djupare för det finns information där ute i djupet.
__________________
Senast redigerad av Virgil.I.Grissom 2016-11-17 kl. 06:39.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback