2010-03-01, 15:24
Citat:
Tråkigt att du heller inte mår bra :S
Ursprungligen postat av IceFalk
Lycka till på jobbet!
Med läkare vet man aldrig, iofs har jag träffat just denne för lite för att vilja döma honom på endera hållet. Får se hur han är nu när jag träffar honom nästa gång, det har blivit värre och värre och nu är jag tillbaks till multipla ångestkör om dagen. Fördelen är att jag får dem precis överallt så till skillnad från dig som verkar ha en safe zone hemma så jag kan tvinga mig iväg på jobb. Åker som sagt oftast ensam på tåg och nu har jag äntligen fått igång min musik så jag kan blunda och ha musik jag kan fokusera på vilket gör ev känslor på tåget lättare att stå ut med.
Nej, man vet ju att det inte är något farligt men lik förbannat är det fruktansvärt obehagligt, jobbigt, energikrävande och allt man vill lägga in i ord. Folk som inte varit i situationen och känt detta här har inte en aning om vad kroppen klarar av att dra igång. Kommer ihåg för väldigt längesedan när jag var yngre och min fd tjej inte mådde bra. Man hade noll förståelse och sa precis samma som många andra gör nu. I efterhand har jag iaf bett henne om ursäkt att jag inte verkligen försökte förstå.
Mirtazapin provade jag innan Mianserinen (som jag förstått skall vara samma sak) men fick den behagliga bieffekten att jag sov. Sov sov sov, 30 timmar i sträck vaknade till och klarade vara uppe 3-4timmar innan jag slocknade 25 timmar igen. Det var ju väldigt skönt för den vakna tiden var faktiskt när jag såhär i efterhand tänker på det nästan ångestfri - det är dock inte ett acceptabelt liv.
Vet du varför Zoloften din slutade fungera ? Jag har ju ätit citalopramen nu i, hmmm 1½ år i sträck - kan man bli "resistent" mot dem ?