Själv hade jag på radion då det kom ut.
Det var många, som var emot Palme, även jag, MEN blev upprörd över att Palme mördades och även över hur klantigt utredningen sköttes.
Personer i SÄPO och Polisledningen måste ha varit inblandade, kanske inte i mordet, men i mörkläggningen. Även den polisman, som var högst i tjänst under mordnatten, reagerade emot hur klantigt polisutredningen utfördes.
T ex har alla offentliga utredningar ignorerat att det var många walkie-talkies observerade av olika vittnen!!! så att det skulle ha varit en enskild som gjort det är bara löjligt av offentliga inblandade.
Det har blivit mer och mer troligt att utlänsk makt och/eller SÄPO var inblandade i mordet och att det är därför offentliga utredare försökt mörka det. Palme hade protesterat offentligt mot både Sovjet, USA och appartheitregeringen i Sydafrika.
Min pappa skötte Socialdemokraternas medlemsregister och distribution och kände både Palme och hans efterträdare Ingvar Carlsson nära. Min pappa var mycket hemlig av sig, berättade inte ens för oss i familjen vilka han röstade på, jag tror att han INTE röstade på Socialdemokraterna

för hans åsikter var mer som Centerpartiets var på den tiden. Några år senare berättade han att regeringen - och han - visste vem/vilka, som mördade Palme, men han sa inte mer än så plus senare att det inte var Sigge Cedergren eller vad den skummisen hette.
Själv tror jag att de har (nära) rätt, som fullföljde utredningen baserat på Stieg Larssons* undersökning efter att denne dött:
=Sydafrikas regering stött av en svensk, som jobbat för bl a SÄPO och någon av de brittiska (och amerikanska) underrättelstjänsterna, har glömt vilken som utredarna namngav. Den regeringens organisatör av politiska mord var i Sverige då Palme mördades...
*Stieg Larsson dog bara 50 år gammal. Iofs kan det ha varit hjärtinfarkt, men var det det eller blev han tystad för att han började komma för nära sanningen...?