Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2010-06-04, 17:51
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Jag asyftar att han hade dem pa kedja ute i skogen. Ingen kan väll pasta att sitta i fast hela sitt liv i en kedja kan anse som ett värdigt hundliv.

Det är väl ingen skillnad på det och att ha hundar i hundgård(åtminstone enligt den forskning som finns på området)? Det är kanske inte idealiskt med vare sig hundgård eller hund på kedja men oavsett ras hamnar man ofta i den situationen när man har ett tillräckligt stort antal hundar.
Citera
2010-06-04, 17:57
  #74
Medlem
Fyfan, blir förbannad. Såg den där dokumentären off the chain. Var ju inget trevligt. Och att det skulle förekomma i Sverige. hahahha.. skrattar.. Bara blattar som skulle hålla på isåfall.. Och vilka är idioterna som ens köper en hund och ska slåss med den.. Bara inavlade bönder. Hoppas dom som arrangerar sånt här blir påkomna och stenade till döds eller är det för fin död?
Citera
2010-06-05, 11:42
  #75
Medlem
Skulle gärna själv slita ansiktet av somliga hund"ägare" med mina tänder... Ett förbannat otyg att behandla sina hundar såsom vissa gör...
Citera
2010-06-05, 12:56
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Otippat att du skulle säga sa. Ge mig en, en enda som hallit sina hundar bra, gett bra efter vard efter 50 talet.

Dom flesta seriösa dogmans? Jag kan säga, dom skyltar inte direkt vad dom håller på med och jag tror att du ALDRIG kommer att få se någon av deras hundar. Dom går inte å flashar med dom på stan direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Självklart har dy rätt, man skall absolut inte ha en APBT om man inte skall kampa med den, absolut inte eb video om man inte skall övervaka folk, och absolut inte kärnkraft om man inte skall bomba nagon.

Visst kan man ha en APBT även om man inte ska kampa med dom. Dom är rätt duktiga på andra saker med. Dom kan ju inte bara slåss. MEN, spyr man galla över dogmans när man har en APBT som man tycker är världens bästa hund. Då blir det fort dubbelmoral. Lixom, man kan inte acceptera hur rasen har skapats.

Sen, kärnkraft och "bomba någon" ser jag inte direkt något sammanhang i. Gör du?

Citat:
Ursprungligen postat av ToraLiffa
töver den misstänkta vanvården i samband med rullningar har Dunkel mig veterligen inte misskött sina hundar i något hänseende.

Nej, det är mer att folk tror att dom står fastkedjade i skogen och aldrig får röra på sig.

Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Jag asyftar att han hade dem pa kedja ute i skogen. Ingen kan väll pasta att sitta i fast hela sitt liv i en kedja kan anse som ett värdigt hundliv.

Sitta fast hela sitt liv i kedja? Tror du aldrig att dom hundarna får röra på sig? Eller vad menar du? Jag kan nästan sätta pengar på att det finns jakthundar som sitter mer i hundgård och bara tränas upp innan jakt å används då. Får röra på sig mindre under sin livstid än vad den där finnens hundar får göra.
Citera
2010-06-13, 21:55
  #77
Medlem
UNDERGROOUNDs avatar
skådade en "liten fight" i Åkersberga norr om Stockholm.. Satt på en bänk och rökte när det kom ut 3 biffiga killar från en baksida..

En av dom stog väl som domare eller liknande, bara kollade på.

Efter sammandrabbningar hundarna emellan så gick dom ut på en gångväg för att ta en promenad, för att aldrig återkomma.
Citera
2011-09-01, 15:01
  #78
Medlem
Mr.Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNDERGROOUND
skådade en "liten fight" i Åkersberga norr om Stockholm.. Satt på en bänk och rökte när det kom ut 3 biffiga killar från en baksida..

En av dom stog väl som domare eller liknande, bara kollade på.

Efter sammandrabbningar hundarna emellan så gick dom ut på en gångväg för att ta en promenad, för att aldrig återkomma.
Hoppas dom drabbades av cancer och dog.
Citera
2011-09-01, 15:56
  #79
Medlem
det var bättre förr, då var det ofta bra dogfights på Järvafältet i Sthlm.
Citera
2011-09-01, 20:32
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamescagney
det var bättre förr, då var det ofta bra dogfights på Järvafältet i Sthlm.

du kan ju inte må bra alltså. dogfights är djurplågeri!
Citera
2011-09-01, 20:42
  #81
Medlem
Mr.Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angeleyes157
du kan ju inte må bra alltså. dogfights är djurplågeri!
Håller med dig. Det enda roliga med sånt är när nån hund blir aggressiv mot en av människorna som hetsar och biter dom i skrevet så dom förblöder.
Citera
2011-10-06, 12:04
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamescagney
det var bättre förr, då var det ofta bra dogfights på Järvafältet i Sthlm.
Hur fan kan man tycka Djurplågeri är bra? Finns inga ord för människor som behandlar sina hundar så illa... Fy fan... Ingen hund föds elak och aggressiv, det är människorna som gör dom så.... Man mår ju dåligt när man läser sånt här...
Citera
2022-07-24, 22:46
  #83
Medlem
Vilka rötägg är det som håller i organiserade hundslagsmål idag? Vart håller de till?
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback