Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-23, 19:15
  #1
Medlem
DanteAlighieris avatar
Jag skulle tycka att det var otroligt trevligt om Flashback kunde lanseras på engelska, igen. Vad finns det för hinder för det nu?

Skulle det inte gå att ha servrarna på exakt samma ställe som dom finns nu och helt enkelt bara koda om allt till engelska?

Sedan kopplar man bara sitt konto här till det på den engelska versionen.

Anledningen till att jag tycker detta skulle vara trevligt är att jag gillar att diskutera med allt möjligt folk. Jag tror forumet med lite hjälp från medlemmarna skulle kunna få den engelska versionen att växa till sig hyfsat.

Vad tror ni? Varför/varför inte?
Citera
2010-02-23, 19:17
  #2
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri

Vad tror ni? Varför/varför inte?
För att det i princip var precis SAMMA personer på de båda forumen, men man skrev på engelska i det ena? Det var så jävla löjligt....
Citera
2010-02-23, 19:20
  #3
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
För att det i princip var precis SAMMA personer på de båda forumen, men man skrev på engelska i det ena? Det var så jävla löjligt....

Det behöver ju inte betyda att en ny version kommer bestå av samma användare.

En engelsk version ger ju möjlighet att ge yttrandefrihet till andra grupper och upplysa andra grupper om problem runt om i Världen.
Citera
2010-02-23, 19:20
  #4
Medlem
lillaliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Jag skulle tycka att det var otroligt trevligt om Flashback kunde lanseras på engelska, igen. Vad finns det för hinder för det nu?

Skulle det inte gå att ha servrarna på exakt samma ställe som dom finns nu och helt enkelt bara koda om allt till engelska?

Sedan kopplar man bara sitt konto här till det på den engelska versionen.

Anledningen till att jag tycker detta skulle vara trevligt är att jag gillar att diskutera med allt möjligt folk. Jag tror forumet med lite hjälp från medlemmarna skulle kunna få den engelska versionen att växa till sig hyfsat.

Vad tror ni? Varför/varför inte?

Eftersom att man med engelska når ut till mycket fler personer så skulle forumet kunna bli större vilket leder till fler/djupare diskussioner samt fler åsikter vilket är positivt imo. Förövrigt bra idé att sprida detta underbara forum till andra länder
Citera
2010-02-23, 19:21
  #5
Medlem
Då måste man även marknadsföra Flashback på något sätt för att få personer runt om i världen att registrera sig. Annars blir det ganska svårt och slutar som sist - att det bara är svenskar som hänger på båda delarna.

Hade iaf varit jävligt trevligt med en engelsk version imo.
Citera
2010-02-23, 19:36
  #6
Medlem
Samma här, då jag är så mycket vanare att använda engelska än mitt egna. Förlåt :[

Men alltså, som jag uppfattat det så är väl forumet en samlingsplats för främlingsfientliga individer? Tänk om någon turk eller arab, i dess originellaste form, alternativt korean kommer in och förstör det hela?
Citera
2010-02-23, 19:36
  #7
Medlem
xceLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Då måste man även marknadsföra Flashback på något sätt för att få personer runt om i världen att registrera sig. Annars blir det ganska svårt och slutar som sist - att det bara är svenskar som hänger på båda delarna.

Hade iaf varit jävligt trevligt med en engelsk version imo.
Exakt, sedan är ju det Svenska forumet så gammalt och etablerat att jag tror att det hade varit svårt att starta ett engelskt utan att det hade blivit slaskigt och oseriöst...
Citera
2010-02-23, 19:37
  #8
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Då måste man även marknadsföra Flashback på något sätt för att få personer runt om i världen att registrera sig. Annars blir det ganska svårt och slutar som sist - att det bara är svenskar som hänger på båda delarna.

Hade iaf varit jävligt trevligt med en engelsk version imo.

Det är det jag menar med att vi flashbackare skall hjälpa till. Det skulle självklart vara extra bra om ägaren ville spendera lite på reklam osv. Men det är ju också svårt då Flashback står för yttrandefrihet.

Men om vi flashbackare hjälper till och postar länkar från sidan, lite smygreklam här och där så kan de nog gå. Och är den uppe tillräckligt länge så kommer ju sökningar upp på google.
Citera
2010-02-23, 19:46
  #9
Medlem
Farbror Fazers avatar
Då tar jag och citerar migsjälv från en annan tråd

Citat:
Jag skulle vilja bli mod på FBs engelska motsvarighet om den kom tillbaka någon gång. Mest för att kunna hjälpa till att sprida FB till andra länder.

Här på den svenska vet jag inte riktigt, skulle nog bli för mycket att göra eftersom det är såpass stort

Flashback på engelska skulle jag tycka vara skitkul, då kan man äntligen visa sina internationella polare vad som är så coolt med FB
Citera
2010-02-23, 19:51
  #10
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guuten
Samma här, då jag är så mycket vanare att använda engelska än mitt egna. Förlåt :[

Men alltså, som jag uppfattat det så är väl forumet en samlingsplats för främlingsfientliga individer? Tänk om någon turk eller arab, i dess originellaste form, alternativt korean kommer in och förstör det hela?

Det skulle bara ge debatten en extra dimension. Om vi tar invandring, som du anspelar på här, så skulle ju turken eller araben bidra med sin syn på det hela. Alltså hur invandringen har fungerat i sitt land osv.

Citat:
Ursprungligen postat av xceL
Exakt, sedan är ju det Svenska forumet så gammalt och etablerat att jag tror att det hade varit svårt att starta ett engelskt utan att det hade blivit slaskigt och oseriöst...

Med ordentliga moderatorer löses det problemet!
__________________
Senast redigerad av DanteAlighieri 2010-02-23 kl. 20:11.
Citera
2010-02-23, 19:58
  #11
Medlem
blotarns avatar
Flashback på engelska vore roligare om det var fler än bara Svenskar där.
Vore kul att få inblicken av folks åsikter från runt om i världen, och inte bara inbitna SD-anhängare till svenskars åsikter.
Det är skrämmande hur tråkiga det svenska folket är när det gäller debatter.
Finns ju några guldkorn här på forumet, men de flesta debatterar som om det vore på liv och död, samt att varenda knarkarunge som är här verkar ju ha någon form av tabu mot att förstå vad som är skadligt med droger, vilket jag tror folk i utlandet har lite mer respekt för av vad jag personligen upplevt...

Samt att omvärlden ger mer upplägg för givande diskussioner, då allt inte bara kretsar kring sverige i ren allmänhet.
Citera
2010-02-23, 20:01
  #12
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag har många vänner i andra delar i världen än just i Sverige och de kan inte svenska. Det skulle hjälpa mig att förmedla nyheter från Sverige till dem och det fanns en engelsk motsvarighet på FB. Jag är verkligen för en engelsk version.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback