• 18 223 online
  • 1 202 487 medlemmar
  • 62 218 418 inlägg
2010-02-26, 07:59
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiffoMuff
Om det duger med 10k i handen iställe för på ett kort så är det ju lätt att fixa. Leta upp ett bolag som använder D&B för kontroll istället. Företag som gjorde det förr är tex Thorn, Greencredit. räkna dock med hög ränta

Okej cool, så det fungerar fortfarande på Thorn med det eller?
Citera
2010-02-26, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deviance88
Okej cool, så det fungerar fortfarande på Thorn med det eller?

Gjorde då förut. Om dom bytt kreditkolls bolag nu vet jag dock inte. När det begav sig så fanns det iallafall 5 olika bolag som använde D&b
Citera
2010-02-26, 09:02
Medlem
http://snabblan.forum24.se/ där tror jag det finns en lista
Citera
2010-02-26, 09:29
Medlem
stillsams avatar
Jag har för mig att förfrågningar och krediter via DnB NOR inte syns i UC eftersom dom använder sig av ett annat upplysningsinstitut. Däremot vet jag inte om DnB NOR har en anslutning även mot UC när dom själva prövar en kreditansökan.
Citera
2010-02-26, 12:38
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillsam
Jag har för mig att förfrågningar och krediter via DnB NOR inte syns i UC eftersom dom använder sig av ett annat upplysningsinstitut. Däremot vet jag inte om DnB NOR har en anslutning även mot UC när dom själva prövar en kreditansökan.

Okej får försöka kolla runt lite, vet dock inte riktigt vad jag ska söka på :/
Citera
2010-02-27, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deviance88
Hejsan, jag har lyckats dragit på mig 4 avslag från diverse kreditupplysningar nu, bland annat från re:member, ikanobanken, mediamarktkredit och elgigantens egna kredit.

Nu är det så här, jag är timanställd, har varit det i ca 2 månader, har haft mobilabonnemang sedan jag var 18 (är 21 nu), har aldrig haft någon betalningsanmärkning eller försening på en endaste faktura jag har betalt.

Kan man få kredit någonstans utan kreditupplysning, jag vet det låter jävligt ologiskt, men det är värt en chans i alla fall, någon som vet?

Snabba svar uppskattas!

MVH

UC är bara en upplysningfirma som kollar i offentliga register om din ekonomi, precis som alla andra upplysningsfirmor.... de enda som kommer ge dig lån är de som vill sätta dig i en ofördelaktig situation...
Citera
2010-02-27, 01:31
Medlem
TinTims avatar
Tog ett lån förra veckan på 30.000 med 3 betalningsanmärkningar, ansökte igenom http://www.freedomfinance.se/

Var 1 långivare som som var villig att ge mig det, o det var Svea Ekonomi, räntan var iofs inte den roligaste men om ett år är mina anmärkningar borta och jag får en normal ränta.
Citera
2010-03-02, 09:49
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinTim
Tog ett lån förra veckan på 30.000 med 3 betalningsanmärkningar, ansökte igenom http://www.freedomfinance.se/

Var 1 långivare som som var villig att ge mig det, o det var Svea Ekonomi, räntan var iofs inte den roligaste men om ett år är mina anmärkningar borta och jag får en normal ränta.

Okej får kika på den sidan och se
Citera
2010-03-02, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinTim

ok hade du bra inkomst förra året? fast jobb nu?? många förfrågningar??
Citera
2010-03-09, 00:06
Medlem
TinTims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isvaken29
ok hade du bra inkomst förra året? fast jobb nu?? många förfrågningar??

Fast jobb sedan länge, 1 tidigare kreditförfrågan och inkomst förra året 255k
Citera
2011-01-22, 20:42
Avstängd
CalAnkas avatar
Hur länge finns man med i en sk kreditupplysning ?
Citera
2011-01-22, 21:02
Medlem
Blocket.ses avatar
Nu efter den 1 jan i år så syns dom i 12 månader..
Citera