• 53 481 online
  • 1 127 809 medlemmar
  • 58 531 724 inlägg
  • 1
  • 2
2010-02-23, 18:16
Medlem
Deviance88s avatar
Hejsan, jag har lyckats dragit på mig 4 avslag från diverse kreditupplysningar nu, bland annat från re:member, ikanobanken, mediamarktkredit och elgigantens egna kredit.

Nu är det så här, jag är timanställd, har varit det i ca 2 månader, har haft mobilabonnemang sedan jag var 18 (är 21 nu), har aldrig haft någon betalningsanmärkning eller försening på en endaste faktura jag har betalt.

Kan man få kredit någonstans utan kreditupplysning, jag vet det låter jävligt ologiskt, men det är värt en chans i alla fall, någon som vet?

Snabba svar uppskattas!

MVH
Citera
2010-02-23, 18:18
Medlem
Henkots avatar
tycker du borde ligga lågt ett bra tag nu när du gjort 4 UC, du kommer inte få ett lån med timanställning på bara 2 månader. Kraven brukar ligga på fastanställning på ett år och ofta tittar dom på förra årets deklaration.
Mobilabonnemang har verkligen inte samma krav.
Citera
2010-02-23, 18:22
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkot
tycker du borde ligga lågt ett bra tag nu när du gjort 4 UC, du kommer inte få ett lån med timanställning på bara 2 månader. Kraven brukar ligga på fastanställning på ett år och ofta tittar dom på förra årets deklaration.
Mobilabonnemang har verkligen inte samma krav.

Jo jag försöker ligga så lågt med UC som möjligt nu vill inte dra på mig fler eftersom att det kan skapa problem vid viktigare lån etc. Jag är mer ute efter ett kreditkort på ca 10.000:- än ett lån på 10.000:-.
Frågan är finns det INGET företag som inte tar någon kreditupplysning från UC?

Lite konstigt egentligen att _ALLA_ som är 18 år eller över kan ta mobilabonnemang så länge de inte har allt för mycket hos kronis eller betalningsanmärkningar.
Citera
2010-02-23, 18:24
Medlem
Henkots avatar
Jo men en kredit på 10.000 är väll inte samma som 200kronor i månaden
Citera
2010-02-23, 18:28
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkot
Jo men en kredit på 10.000 är väll inte samma som 200kronor i månaden

Absolut inte, det håller jag med dig om.
Samtidigt har jag haft mobilräkningar på runt 700-800 i månaden varje månad i 18 månader nu men men.

Det fungerar alltså inte antar jag att ta lån / kredit på 10.000 utan kreditupplysning?
Citera
2010-02-23, 18:32
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deviance88
Jo jag försöker ligga så lågt med UC som möjligt nu vill inte dra på mig fler eftersom att det kan skapa problem vid viktigare lån etc. Jag är mer ute efter ett kreditkort på ca 10.000:- än ett lån på 10.000:-.
Frågan är finns det INGET företag som inte tar någon kreditupplysning från UC?

Givetvis inte. En kreditupplysning är billig, varför skulle någon riskera att ge bort 10.000 till någon som har usel ekonomi?

Citat:
Lite konstigt egentligen att _ALLA_ som är 18 år eller över kan ta mobilabonnemang så länge de inte har allt för mycket hos kronis eller betalningsanmärkningar.

Inte samma risk.
Citera
2010-02-23, 18:57
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Givetvis inte. En kreditupplysning är billig, varför skulle någon riskera att ge bort 10.000 till någon som har usel ekonomi?

Inte samma risk.

Ja det må hända att en kreditupplysning är billigt. Jag har inte usel ekonomi, inte för 5 öre, jag behöver bara en "större" summa pengar som jag kan ta på kredit.

Går det att göra utan kreditupplysning eller inte?
Citera
2010-02-23, 20:35
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ja det må hända att en kreditupplysning är billigt. Jag har inte usel ekonomi, inte för 5 öre, jag behöver bara en "större" summa pengar som jag kan ta på kredit.

Går det att göra utan kreditupplysning eller inte?

Eftersom du inte klarar att få en kredit på 10.000 så bedöms din ekonomi som rätt usel ur ett riskperspektiv.

Nej, du kan aldrig få en kredit på 10.000 utan att en kreditupplysning görs. Det är dessutom så att ju fler kreditupplysningar som görs på dig desto sämre scroring får du av UC. Du bör således inte söka massa krediter till höger och vänster
Citera
2010-02-24, 12:58
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Eftersom du inte klarar att få en kredit på 10.000 så bedöms din ekonomi som rätt usel ur ett riskperspektiv.

Nej, du kan aldrig få en kredit på 10.000 utan att en kreditupplysning görs. Det är dessutom så att ju fler kreditupplysningar som görs på dig desto sämre scroring får du av UC. Du bör således inte söka massa krediter till höger och vänster

Okej tack för svaret
Citera
2010-02-26, 07:42
Medlem
tar o lanar traden lite.

Nar jag bytte bank till skandiabanken so gjorde de kreditupplysning pa mig utan att de sa nagot om att de skulle g'o'ra det. Har de r'a'tt till att g'o'ra detta? Kommer det paverka mig nanting ?

mvh kmk
Citera
2010-02-26, 07:50
Medlem
knostos avatar
Citat:
Hejsan, jag har lyckats dragit på mig 4 avslag från diverse kreditupplysningar nu, bland annat från re:member, ikanobanken, mediamarktkredit och elgigantens egna kredit.
beroende på summan du behöver så borde din bank kunna fixa detta åt dig. Att få ett lån på ~20.000 skall inte vara problem om du skött dig i två år och kan visa på en stabil inkomst.
Citera
2010-02-26, 07:57
Medlem
Om det duger med 10k i handen iställe för på ett kort så är det ju lätt att fixa. Leta upp ett bolag som använder D&B för kontroll istället. Företag som gjorde det förr är tex Thorn, Greencredit. räkna dock med hög ränta
Citera
  • 1
  • 2