Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-22, 22:15
  #253
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krämare
Jag har letat, förgäves, efter spagettiringar sedan de slutade sälja det i Värmland. Är det någon som vet vart man får tag i spagettiringar? Vilken butik, var i Sverige, pris, o.s.v.?

Också annan mat som har slutat saluföras kan väl efterlysas i denna tråd?

Torskrom på burk? Kanske fanns 2010 (då TS skrev) , men definitivt inte nu..
Citera
2023-02-24, 11:32
  #254
Medlem
Sladdarens avatar
Kan tänka mig att olika konserver med fiskdjur försvunnit som 40-50 talisterna mumsade i sig
Även olika konserver med fläskkött sållades bort tror jag
Citera
2023-10-03, 05:05
  #255
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Digestive bars med choklad köpte jag alltid förr i tiden men hittar de inte längre
Citera
2023-10-03, 05:39
  #256
Medlem
radarpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Den var mer stängd pirog än gorbys. Såg trekantig eller fyrkantig ut. Jag minns tyvärr dåligt, men jag minns att jag åt den ial. Och märkte när den försvann. Kanske åt den ett par tre gånger bara. Fick det hos en kompis när jag var 7-8 år. Det var nog mellan 93-94.

Jag kommer ihåg frysta piroger från den tiden, de var av ett finskt fabrikat. Komemr inte ihåg namnet men de hade ett par andra produkter i svenska butiker också tror jag.
Citera
2023-10-03, 06:30
  #257
Medlem
https://www.matspar.se/produkt/finsk...g-400g-hk-scan

Ang, piroger.
HK heter märket och kallas helt enkelt för köttpiroger, finns på finska hyllan i butiker som har en sådan.

Har själv ett par paket i frysen, enkla att mikra och slänga i lite ost för att piffa till.
Citera
2023-10-03, 08:26
  #258
Medlem
StigEngstroms avatar
Backar med blandad läsk på glasflaska fanns att köpa överallt och alla köpte det.
Ååh nostalgin när man var liten och fick gå själv till förrådet och välja...
__________________
Senast redigerad av StigEngstrom 2023-10-03 kl. 08:30.
Citera
2023-10-03, 23:05
  #259
Medlem
Sladdarens avatar
Blodpalt, blodklabb, blodkams
Blodkorv, svettekorv och svartkorv
Torkat renblod Paltbröd

Har nog idag till huvudsak bara kokats ner till att man mestadels eller bara äter blodpudding
när man ska ha isig blodmat

De övriga : När åt ni det senast och när vart ni sugen på det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback