Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-17, 05:23
  #193
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippiraya
Kalles kaviar med banan. Den ruttnar förmodligen på samma avdelning som pol pot och hans polare. Fanns det verkligen marknadsunderlag när den lanserades?

(Jag köpte en tub, tänkte att man måste ju ha testat innan den far åt fanders. Min mimik är fortfarande inte återställd)
Vad är det du skriver? Kalles kaviar med BANAN? Har det funnits? Måste vara det sjukaste påhittet jag någonsin hört talas om! Ryyyyys!
Citera
2018-04-17, 08:04
  #194
Medlem
Rumpnisseiskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orolfstolle
Vad är det du skriver? Kalles kaviar med BANAN? Har det funnits? Måste vara det sjukaste påhittet jag någonsin hört talas om! Ryyyyys!

Visst fanns den, men den floppade hårt
https://www.google.se/search?biw=144....0.wT1T9c-D-yw
Citera
2018-04-17, 08:14
  #195
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Kokta makaroner överösta med en mansbörda Rivosto torde vara en utdöd rätt då Rivosto tyvärr inte har tillverkats på femton år nu! Synd är det för jag har mycket goda och nostalgiska minnen av den rätten!

Må den Arladirektör som strök detta eminenta ostpulver ur sortimentet torteras av bitska dvärgar medan han tvingas till att lyssna på skriken från hans äldste son som blir påsatt av en vattenbuffel!!!
Rivosto kunde man äta direkt ur påsen med en tesked!
Citera
2018-04-17, 12:33
  #196
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Rivosto kunde man äta direkt ur påsen med en tesked!
Helt klart! Det var också kanongott att göra dipp på gräddfil och Rivosto!
Citera
2018-04-17, 13:46
  #197
Avstängd
Sherberts avatar
Vad hande med lapskojs som man fick i plugget?
Citera
2018-04-17, 13:48
  #198
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Vad hande med lapskojs som man fick i plugget?
Åt jag till lunch idag, fast då hemlagat. Gott!
Citera
2018-04-17, 13:48
  #199
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orolfstolle
Vad är det du skriver? Kalles kaviar med BANAN? Har det funnits? Måste vara det sjukaste påhittet jag någonsin hört talas om! Ryyyyys!
Den var supervidrig!
Citera
2018-05-08, 20:50
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Jordgubbsoboy! I kid you not!
Just det!!!! Varför finns inte jordgubbsoboy längre?!?
Citera
2018-05-08, 21:29
  #201
Medlem
TraXzmans avatar
Ingen aning faktiskt. Dvs färdigmat som försvann som är mer intressant tycker jag ? Då pratar vi sånt i konserver, burkar, i färsken, frysen och kylen. Annars är det ju bara googla på 60-70-80-90 tals mat som man inte tillagar längre och äter inte speciellt ofta.

Godis, glass, dricka och snacks är ju betydligt lättare att veta vad som funnits och försvann när man är 30+ till solvarven

Men för att tillägga nåt så saknar jag alla dessa varianter av pulverpasta såser säker 50 -100 st, var inte så tokigt om man hade bråttom samt snöra i lite extra ost och grädde inkl örter ev steka upp nåt kött till och ät med pasta ris eller potatis
__________________
Senast redigerad av TraXzman 2018-05-08 kl. 21:36.
Citera
2018-05-09, 05:28
  #202
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Hawaiikassler är nog inte många som gör idag eller för övrigt många maträtter från 70-80 talet

Snacka skit, det är ju fan massvis med folk, bland annat jag, som lagar det med jämna mellanrum. Det är bland det absolut godaste som finns! Hehe

Jag tyckte mig se kassler i landet där jag bor, ska nog faktiskt laga till det i helgen.

Däremot så har jag inte hört någon äta torsk i äggsås på århundraden. Är det poppis fortfarande? Undviker fisk som pesten, därför man man väl kanske ingen större koll.
Citera
2018-05-09, 05:40
  #203
Medlem
Mackan52s avatar
Garum

Är något som inte finns längre i sin ursprungliga form. Garum var en jäst fisksås som tillverkades under antika Grekland och romarriket, även om det finns motsvarigheter idag är det gamla receptet och produktionsmetodiken fortfarande en arkeologisk fråga.
Citera
2018-05-10, 11:25
  #204
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Snacka skit, det är ju fan massvis med folk, bland annat jag, som lagar det med jämna mellanrum. Det är bland det absolut godaste som finns! Hehe

Jag tyckte mig se kassler i landet där jag bor, ska nog faktiskt laga till det i helgen.

Däremot så har jag inte hört någon äta torsk i äggsås på århundraden. Är det poppis fortfarande? Undviker fisk som pesten, därför man man väl kanske ingen större koll.


Oja. Det är en favorit både hos oss vuxna och tonårsbarnen. Men vi gillar ju fisk. :-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback