Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-23, 16:02
  #1
Medlem
Jag har letat, förgäves, efter spagettiringar sedan de slutade sälja det i Värmland. Är det någon som vet vart man får tag i spagettiringar? Vilken butik, var i Sverige, pris, o.s.v.?

Också annan mat som har slutat saluföras kan väl efterlysas i denna tråd?
Citera
2010-02-23, 16:07
  #2
Moderator
Oddballs avatar
Följer inte topic för forumet så det blir en flytt.

'L&F' ---> 'Matlagning, metoder och redskap'

Oddball
Moderator
Citera
2010-02-23, 17:06
  #3
Medlem
fetakungens avatar
https://www.handla24.se/orebro/p-822...ingar-brk.aspx
Citera
2010-02-23, 18:51
  #4
Medlem
FordEscis avatar
Mat och mat. Men jag minns att när jag var liten(för cirka 20 år sen) så fanns det chokladpraliner fyllda med glass. De fanns i glassdisken och låg i stora pappersstrutar, det saknar jag. När vi väl är inne på glass, så fanns det någon glass som hette alaska(eller liknanade) i halvliters pappförpackning. Glass med tresmak, banan, choklad och vanilj, himmelskt god
Citera
2010-02-23, 19:19
  #5
Medlem
liljenstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FordEsci
Mat och mat. Men jag minns att när jag var liten(för cirka 20 år sen) så fanns det chokladpraliner fyllda med glass. De fanns i glassdisken och låg i stora pappersstrutar, det saknar jag. När vi väl är inne på glass, så fanns det någon glass som hette alaska(eller liknanade) i halvliters pappförpackning. Glass med tresmak, banan, choklad och vanilj, himmelskt god

Vilka minnen! Bon bon hette glassen. En riktig klassiker!

//liljenstar
Citera
2010-02-23, 19:23
  #6
Medlem
2looses avatar
Va hände med Chicken tonight egentligen?
Tyckte de va grymt gott o så va reklamen störtskön

http://www.youtube.com/watch?v=mJ9M7bsx10I
Citera
2010-02-23, 23:50
  #7
Medlem
MadamMims avatar
Saknar Pasta Roma, hur fan tänkte dom när dom slutade sälja det?
Citera
2010-02-23, 23:58
  #8
Medlem
Zeropowers avatar
Mat, Schmat...Jag säger Vanilj Coca Cola...

Jag vet att det inte är någon mat...men ändå...

mvh
Citera
2010-02-24, 00:06
  #9
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeropower
Mat, Schmat...Jag säger Vanilj Coca Cola...

Jag vet att det inte är någon mat...men ändå...

mvh
Finns på City Gross tillsammans med Cherry Coke på amerikanska avdelningen...
Citera
2010-02-24, 00:37
  #10
Medlem
McCarthy01s avatar
Den godaste ärtsoppan på burk har innan varit av märket Rainbow som fanns i Konsums sortiment förr. Jag har letat men inte sett röken av den i någon butik efter år 2000.

Den var godare och innehöll mer ärter och fläsk än både Findus och Soldatens.
Citera
2010-02-24, 00:50
  #11
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FordEsci
Mat och mat. Men jag minns att när jag var liten(för cirka 20 år sen) så fanns det chokladpraliner fyllda med glass. De fanns i glassdisken och låg i stora pappersstrutar, det saknar jag. När vi väl är inne på glass, så fanns det någon glass som hette alaska(eller liknanade) i halvliters pappförpackning. Glass med tresmak, banan, choklad och vanilj, himmelskt god

Oj ja, den glassen kommer jag ihåg. Åkte många veckopengar på att stilla det suget.
Citera
2010-02-24, 01:06
  #12
Medlem
Aakes avatar
Jag saknar torskrom på burk. Man öppnade burken i bägge ändar och pressade ut och skar torskrommen i centimetertjocka skivor. Sedan panerade man skivorna och pressade citronsaft över dem. Potmos till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback