Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-23, 14:50
  #1
Medlem
Heinms avatar
Allods Online

Allods Online är ett relativt nytt gratis MMORPG spel som är gjort av gPotato som nyss blivit Öppen Beta, med andra ord så är det bara att registrera dig, ladda ner spelet och köra. Spelet har som nästan alla andra olika MMORPG's 2st lag att välja mellan, det ena laget heter League som då ses som det "goda laget" så att säga och det andra laget heter Empire som såklart blir det "onda laget". Varje lag har 3 olika raser att välja mellan samt 8 olika klasser som man kan spela som. Alla klasserna har såklart sin egen roll i spelet och kan användas på olika sätt.

Allods Online är baserat på spelet "Allods: Seal of Mystery" a.k.a "Rage of Mages" som skapades av Nival Interactive i Ryssland. Spelets släpptes i EU någon gång i April 1998 och i US på den 30:e September 1998.

Raser och Klasser

Som nämnt tidigare så finns det 2 olika lag, League och Empire, båda lagen har 3 olika raser att välja mellan men samma 8 klasser, det enda som skiljer är då ras specialiteten som varje ras har.

League

Kanians är då den "renrasiga" människan i spelet. Kanians kan välja mellan 6st olika klasser att spela som.

Warrior (Champion)
Paladin (Crusader)
Scout (Ranger)
Healer (Cleric)
Warden (Druid)
Mage (Magician)

Elves är ju som dom låter, alver som har vingar och som vanligt så är ju alver mycket för magi och kämpa för ljuset osv. Elves kan välja mellan 4st olika klasser.

Paladin (Templar)
Healer (Priest)
Mage (Archmage)
Summoner (Demonologist)

Giberlings är en ny ras som jag aldrig sett förut. Dom är gnom-liknande karaktärer, när du spelar dom så styr du 3st karaktärer som 1, lite coolt att dom faktiskt kombinerar magierna du gör mellan varandra. Giberlings kan välja mellan 4st olika klasser.

Warrior (Brawler)
Scout (Trickster)
Warden (Animist)
Psionicist (Seer)



Empire

Xadaganians är också människor som Kanians ungefär. Xadaganians kan välja mellan 6st olika klasser.

Warrior (Vanquisher)
Paladin (Avenger)
Scout (Stalker)
Healer (Inquisitor)
Summoner (Defiler)
Psionicist (Mentalist)


Arisen är någon slags ras av levande döda typ som Undead i World of Warcraft. Arisens kan välja mellan 4st olika klasser.

Healer (Heretic)
Mage (Sorcerer)
Summoner (Savant)
Psionicist (Occultist)

Orcs är ju precis som det låter Orcer, stora biffiga människoliknande monster. Orcs kan välja 4 klasser.

Warrior (Brute)
Paladin (Reaver)
Scout (Marauder)
Warden (Shaman)

Ifall allt detta var svårt att förstå så kommer 2 länkar nedan så det kanske blir lättare att förstå hur allt är.

Lag och Raser: http://allods.gpotato.com/?m=game&a=faction
Klasser: http://allods.gpotato.com/?m=game&a=class

Gameplay

Allods Online är nästan som alla andra MMORPG spel. Du väljer ett lag, en ras och sen en klass för att komma ut i den stora världen och bekämpa monster och göra olika uppdrag för att nå högre nivåer och få bättre rustning osv, det kallas PvE (Player vs Environment) när det är Spelare mot Omgivningen. Du kan också träffa på dom ur det andra laget och slåss med dom om ni är inom ett sådant område, det kallas PvP (Players vs Player) då är det Spelare mot Spelare, dvs du slåss mot någon annan som spelar spelet.


Fatigue

Fatigue är ett system som jag bara sett hos Allods, är ruskigt bra eftersom det tar sån pass tid att levla annars. Fatigue är typ som en XP saver, vi säger att du gör en quest som ger dig 1000xp, så får du 1000xp i Fatigue också som du kan lägga på din XP senare genom att gå till Inkeeper och trycka Rest. Tänk på att kolla hur mycket din max fatigue ligger på så du inte grindar över den för mycket utan att använda allt. Och om du max kan ha 13600XP på fatigue och går och resetar när du har ca 6500XP så kan du fortfarande questa/grinda ihop dom andra 7100 XP:n och köra en till reset ifall du orkar.


Länkar

Hemsidan: http://allods.gpotato.eu/
YouTube Gamplay från MMOHut.com: http://www.youtube.com/watch?v=ej8cwZFUED8



Låt diskussionerna börja.

Vad tycker ni som spelat om spelet?
Tror ni det kommer gå långt?
Vilka förhoppningar har ni om spelet?
Vilken server spelar ni på?
Spelar ni League eller Empire?
Vilken klass är mest intressant?
Vilken klass spelar ni just nu?
Vilken level har ni kommit till?
Finns det intresse för en FB Guild?


Säg till ifall ni vill ha något tillagt, ändrat eller ifall ni vill att något skall tas bort

Tack till MondoBizarro som lät mig skapa denna tråd
__________________
Senast redigerad av Heinm 2010-02-23 kl. 15:01.
Citera
2010-02-23, 16:11
  #2
Medlem
frallan1234s avatar
Bra Initiativ Jag är nu level 8 arisen mage, spelet är faktiskt jävligt skönt dock så tycker jag att det är lame att man måste springa så jävla långt hela tiden mellan questarna. Tycker också att jag tar väldigt lite skada runt 10~24 per attack, skulle vara intresserad av en FB guild om det nu skulle skapas någon
Citera
2010-02-23, 17:21
  #3
Medlem
Heinms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frallan1234
Bra Initiativ Jag är nu level 8 arisen mage, spelet är faktiskt jävligt skönt dock så tycker jag att det är lame att man måste springa så jävla långt hela tiden mellan questarna. Tycker också att jag tar väldigt lite skada runt 10~24 per attack, skulle vara intresserad av en FB guild om det nu skulle skapas någon

Man har väldigt låg damage i början, men det går till sig senare antagligen. Sen att man ska springa så långt är också jävligt drygt men det är det ju på WoW för det mesta också om jag inte minns helt fel.

Arisen, själv spelar man League på US tror jag :P Ska nog tanka EU nu o installera :P Känns som om att allt lagg försvinner då

Tack för "Bra intiativ"
Citera
2010-02-23, 17:22
  #4
Medlem
Jag spelar som healer tillsammans med en kompis som kör warrior, och vi har riktigt kul! Är level 9 atm .

Det enda jag ogillar är väl att man levlar lite för långsamt och att jag har mött några buggade quests, men det är ju ändå beta så man kan väl inte klaga allt för mycket.

Började spela World of Warcraft 2006 och slutade för ungefär ett halvår sedan, så är kul att jag äntligen hittade ett nytt mmorpg, som desutom är gratis!
Citera
2010-02-23, 17:23
  #5
Medlem
Siberia2s avatar
Har slutat med WoW nyligen och funderat på att testa detta!

Någon som har bra erfarenheter av det? Är det välgjort med quest, grafik, spells osv? Eller är det som alla andra "gratis" spel?
Citera
2010-02-23, 17:25
  #6
Medlem
Heinms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutNilegard
Jag spelar som healer tillsammans med en kompis som kör warrior, och vi har riktigt kul! Är level 9 atm .

Det enda jag ogillar är väl att man levlar lite för långsamt och att jag har mött några buggade quests, men det är ju ändå beta så man kan väl inte klaga allt för mycket.

Började spela World of Warcraft 2006 och slutade för ungefär ett halvår sedan, så är kul att jag äntligen hittade ett nytt mmorpg, som desutom är gratis!

Att man levlar segt är ju halvt sant, men istället har du ju Fatigue som du kan använda dig av varje dag innan kl 6 på morgonen.

Du kan ju hälsa din kompis att Warrior på Allods BARA är trash tanks, Paladins som regerar tankingen här. Bara så att han vet ifall han tänkte köra tank
Citera
2010-02-23, 17:29
  #7
Medlem
Heinms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siberia2
Har slutat med WoW nyligen och funderat på att testa detta!

Någon som har bra erfarenheter av det? Är det välgjort med quest, grafik, spells osv? Eller är det som alla andra "gratis" spel?


Jag har inte mycket erfarenhet av spelet i sig. Men so far så tycker jag att questsen är välgjorda, grafiken är riktigt nice faktiskt och spellsen har fina animationer och effekter. Synd dock att dom har CS (Cash Shop) där du kan köpa items för riktiga pengar osv som gör att du kan få en liten fördel inom vissa saker.

Men det är värt att testa
Citera
2010-02-23, 17:34
  #8
Medlem
Verkar vara ett hyffsat spel, men märks dock på vissa punkter att det är i beta-stadiet.

Det är inga ljudeffekter till vissa magier har jag märkt. Sen så är det knappt någon musik förutom på vissa ställen.

Vart laddar man ner EU-versionen? Är det något jag missat?
Citera
2010-02-23, 17:43
  #9
Medlem
Heinms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredo_N
Verkar vara ett hyffsat spel, men märks dock på vissa punkter att det är i beta-stadiet.

Det är inga ljudeffekter till vissa magier har jag märkt. Sen så är det knappt någon musik förutom på vissa ställen.

Vart laddar man ner EU-versionen? Är det något jag missat?

Har märkt sånt jag också, lite små irriterande, därför man kör utan ljud

http://allods.gpotato.eu/
Citera
2010-02-23, 18:02
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heinm
Har märkt sånt jag också, lite små irriterande, därför man kör utan ljud

http://allods.gpotato.eu/

Fuck... me. Nu måste jag tanka hem spelet igen. Lär man skapa en ny gubbe, eller har man kvar den om man väljer att spela på EU?

Edit; Vilken ska man tanka ifrån för att det ska gå fortast?
Citera
2010-02-23, 18:04
  #11
Medlem
Fettokisses avatar
Jäkla skit, så snart jag fått hem spelet och börjar installera så strular det.
ChilkatLog:
UnzipToFile:
Too much data.
File marker is invalid.

Någon som råkar veta vad det är?
Citera
2010-02-23, 18:14
  #12
Medlem
Heinms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredo_N
Fuck... me. Nu måste jag tanka hem spelet igen. Lär man skapa en ny gubbe, eller har man kvar den om man väljer att spela på EU?

Edit; Vilken ska man tanka ifrån för att det ska gå fortast?

Jag brukar köra Big Downloads, fast den verkar ruskigt seg atm så testa gPotatos egna.

Citat:
Ursprungligen postat av Fettokisse
Jäkla skit, så snart jag fått hem spelet och börjar installera så strular det.
ChilkatLog:
UnzipToFile:
Too much data.
File marker is invalid.

Någon som råkar veta vad det är?

Vid vilket tillfälle vid installationen händer det? Hur långt kommer du?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback