Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-01, 22:06
  #301
Medlem
drugsforsales avatar
när jag torskade för länge sen och fick prata med nån från soc så sa hon "du som går i skolan behöver ju använda din hjärna, vet du vad cannabis gör med din hjärna?"

svarade att jag hade F i alla ämnen och gräset har stekt sönder mitt huvud sen var mötet slut
Citera
2017-01-01, 23:52
  #302
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drugsforsale
när jag torskade för länge sen och fick prata med nån från soc så sa hon "du som går i skolan behöver ju använda din hjärna, vet du vad cannabis gör med din hjärna?"

svarade att jag hade F i alla ämnen och gräset har stekt sönder mitt huvud sen var mötet slut
Du retades eller sant?
Vore rätt skoj och köra omvänd också, säga man hade kass betyg men efter cannabis så har man toppbetyg.
Citera
2017-01-02, 01:31
  #303
Medlem
drugsforsales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du retades eller sant?
Vore rätt skoj och köra omvänd också, säga man hade kass betyg men efter cannabis så har man toppbetyg.

haha aa drev med henne märkte att det var helt hopplöst att ens försöka ha en diskussion.
hade hyfsat fina betyg också
Citera
2017-01-04, 01:57
  #304
Medlem
Själv så har jag inte sätt någon speciellt om cannabis men däremot så fick vi en liten bok i skolan fullproppad med propaganda om droger och alkohol. Där stog det bl.a om att rus från alkohol är en myt och att känslan man får är 100% placebo...
Citera
2017-01-06, 14:53
  #305
Medlem
Situationss avatar
Förutom små nonsenslögner som att ett bloss marijuana (i princip) kan döda en fullvuxen man på en sekund och att marijuana utan undantag ledde till heroin- och amfetaminmissbruk, så fick vi också se på informationsfilmer där ungdomsgäng träffades för att röka gräs och gå på ravefest (för det vet vi ju alla att man vill göra när man är stenad som fan).

Allt som oftast slutade dessa depraverade knarkfester med att folk föll från balkonger, knivhögg varandra, snodde racerbilar (för att senare köra rally på trottoarer och meja ner helt oskyldiga pensionärer och barnfamiljer [som av någon outgrundlig anledning var ute och promenerade långt in på småtimmarna] innan man körde rakt in i en bergsvägg). Kanske hoppade någon framför ett tåg också; efter att ha drabbats av akut haschpsykos.

Det sistnämnda var för övrigt någonting som kunde inträffa dagar, veckor - ja, till och med månader - efter att man konsumerat dödsknark. Tydligen så kunde du gå utan symptom under långa perioder för att senare - som en blixt från klar himmel! - drabbas av psykosen och go bananas fullständigt! "Det händer ofta att cannabisbrukare kör ihjäl sig av den anledningen" förklarade vår biologilärare med en så gravallvarlig min att man skulle kunna tro att han precis fått beskedet att Sverige kärnvapenbombats av Nordkorea.

Jag kanske raljerar lite, men de lögner som skolan och staten tvångsmatade oss med var stundtals så jävla absurda att de inte ens hade gått hem i Grönköping. Det allra sjukaste är att en försvarlig mängd elever (och föräldrar) verkligen svalde skräckpropagandan med hull och hår, och dessutom såg det som sin samhälleliga plikt att direkt kontakta myndigheter om de misstänkte att någon kamrat eller granne sysslade med en så destruktiv och allmänfarlig aktivitet som gräsrökning.

Men, visst. Staten vill ju alltid vårat bästa och då måste de ljuga, manipulera, skrämma och förtrycka lite grand. På samma sätt fick vi lära oss att det är häftigt och nödvändigt att betala skatt - vad skattepengarna sen användes till tycktes mindre viktigt - men det är ju en annan historia.
__________________
Senast redigerad av Situations 2017-01-06 kl. 14:56.
Citera
2017-02-06, 13:42
  #306
Medlem
SweCanns avatar
När cannabis blev lite populärt bland de "coola" i klassen så började folk läsa och ifrågasätta lite i skolan.

Frågade en natur lärare varför marijuana var olagligt, hon svarade att problemet "låg hos folket som använde drogen inte drogen i sig själv". Tolkade det lite som att bara dåliga människor använder det därför är det olagligt

En musiklärare blev befrågad "är det sant att man typ somnar om man röker 3 jointar samtidigt?" Han blev väldigt allvarlig och sa att det är självmord, det är så farligt för kroppen att du kommer överdosera och dö om du röker så mycket för kroppen klarar inte av det
Citera
2017-02-12, 18:15
  #307
Medlem
frankofils avatar
Jag minns hur vi i skolan fick se en film om farligheterna med "brass". Ja, dom sa brass.
Vi trodde att det var nån utvecklad version av gräs, typ supergräs. Så vi gick runt och sa att vi inte ville ha gräs, bara brass. Det gjorde rena motsatsen för oss som visste att det bara var propaganda. Hade det visat sig att brass var supergräs och inte bara en dålig översättning så hade vi nog börjat röka tidigare.

Idag har 99% av ungdomar en smartphone och kan enkelt kolla upp information själv. Skolans böcker från 70-talet är extremt ointressanta och de flesta lyssnar på artister som förespråkar gräs, och kollar på filmer där alla röker gräs konstant.
Det är inte konstigt att majoriteten av människor har provat minst en gång.
Citera
2017-02-12, 20:34
  #308
Medlem
Fick inte läsa så mycket propaganda när man gick i skolan men har ändå ett par sköna exempel i form av vandringsmyter.

En lärare berättade för mig om en kille som gått på samma skola som rökt cannabis 1 gång och därefter bara kunde gå baklänges. Samma person hade tydligen fått en psykos och man var tvungen att prata långsamt med denne för att han skulle hinna med

I körkortsboken står det att om man röker en haschpipa så är man påverkad i upp till en vecka efteråt. Bra hasch det där måste man ju säga....
Skrattade lite efter att jag läst detta. Nog för att man kan vara lite seg dagen efter men allvarligt.

Sprit dör man iaf långsamt av hasch dör man snabbt av. Okänd talare

Många verkar klumpa ihop att röka en joint med att leva pundarliv på gatan och säger sånt som att man ser på dem som röker eftersom dem blir risiga i håret och magrar av etc.

Sen har man ju hört vandringsmyten om apelsinmannen som alltid satt på ett psyksjukhus nära där man bor själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback