Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-07, 23:23
  #289
Medlem
ganjaworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Bokförlagen?, tror du på allvar de är de som bestämmer läromaterialet i skolböckerna?

Nej det fattar du väl, (dock klumpigt skrivet av mig) men jag menade såklart de som skriver böckerna
Citera
2014-01-07, 23:30
  #290
Medlem
lah-mis avatar
Om du röker en gång ökar risken med 400% (typ, eller ja, siffror tagna ur luften helt enkelt) för psykoser och schizofreni.

Om du röker en gång (samma gäller för syra ) kan du plötsligt bli bäng någon gång under resten av ditt liv, eftersom THC aldrig försvinner helt ur kroppen!

Om du röker kommer du automatiskt att vilja skjuta horse inom en snar framtid eftersom du "förändrar din inställning till narkotika, varje gång".
Citera
2014-01-07, 23:32
  #291
Medlem
hoppidoppis avatar
En gammal lärare sa att om man röker hasch så kan man få flashbacks 3 år senare när man är ute och kör bil och man kan få glassnojja och åka till närmaste glasskiosk för att äta 100 glassar för att i nästa sekund ta upp en kniv och hugga ner sin bästa vän för att i nästa sekund undra vad som hänt.
Citera
2014-01-07, 23:43
  #292
Medlem
Det där körde min kära moder med hela tiden, hon gör det till och med fortfarande.

Citat:
Ursprungligen postat av lah-mi
Om du röker en gång ökar risken med 400% (typ, eller ja, siffror tagna ur luften helt enkelt) för psykoser och schizofreni.

Om du röker en gång (samma gäller för syra ) kan du plötsligt bli bäng någon gång under resten av ditt liv, eftersom THC aldrig försvinner helt ur kroppen!

Om du röker kommer du automatiskt att vilja skjuta horse inom en snar framtid eftersom du "förändrar din inställning till narkotika, varje gång".
Citera
2014-01-08, 17:53
  #293
Medlem
Beatrice Ask försökte lura hela svenska folket om att 37 personer dött av cannabis-överdos sedan cb blev lagligt i Colorado.
Citera
2014-01-08, 20:15
  #294
Medlem
Glömmer aldrig när en lärare sa något i stil med: "Rök aldrig på. Jag har en kompis som rökte på, han hamnade i psykos och trodde han var en apelsin, vilket han gör fortfarande."
Gick i 2:an då. Jesus vilket folk det finns
Citera
2016-09-30, 00:42
  #295
Medlem
boobacars avatar
Hahahaha guld-tråd! Bumpar denna. Minns när min morsa skrämde mig från att röka fram tills jag var typ 15 pga "hascholjorna fastnar i ryggen och efter ett tag kan man inte ens ställa sig upp pga smärtorna som det orsakar"
Citera
2016-11-07, 01:09
  #296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canta
Den värsta propagandan har jag faktiskt fått ifrån vissa av Flashbacks användare. Målar upp det som guds gåva till mänskligheten, när det verkligen inte är det. Denna forumsdel är ganska friskt propagerande.
det här är de nya "guds gåva till mänskligheten"-postarna, att posta om att alla på flashback är nyfrälsta hit och dit. stämmer ej, de flesta här är typ nördar som tror att polisen ska GPS-spåra deras telefon om de säger till sin polare att de röker spliff på telefon.
Citera
2016-11-07, 13:01
  #297
Medlem
whosEHTs avatar
Det värsta jag någonsin hört måste nog vara det som stog om cannabis i biologiboken man hade i högstadiet, det stog ungefär "när du röker hasch kan vad som helst hända, du kan hugga din kompis med en kniv för att direkt efter undra vad som hände"
Citera
2016-11-09, 19:05
  #298
Medlem
Antagonist88s avatar
Min far sa följande Hasch är som rysk roulette fast istället för döden är det en psykos du riskerar vid varje bloss.
Citera
2016-11-20, 20:41
  #299
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Klenoden i min bokhylla är "Haschboken", den lilla röda som delades ut på 80-talet,den hann mina föräldrar få när jag gick i lågstadiet. "Utfrysning&utslängning" är receptet för att få tonåringar att sluta med droger enligt boken....och att starta "telefoncirklar" bland föräldrar.

Sen var det en kristen ex-knarkare som pratade om hur hallucinogener kunde frammana demoner. Vi lyssnade redan på black metal.....
Citera
2016-11-20, 20:42
  #300
Medlem
När en av min lärare jag hade berättade att cannabis var en sån stark drog att det räckte med att röka en gång för att man skulle kunna bli beroende .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback