Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-02-22, 23:41
  #1
Medlem
J12s avatar
Osäker på om det är rätt del av forumet jag använder men...

Jag ska på dejt och vill vara på en plats där man kan prata utan att skrika pga hög musik, det får gärna vara en något lugnare miljö (fri tolkning). Ej restaurang dock eller hemma.

Söker även förslag på någon "aktivitet" man kan göra samma kväll före/efter man suttit och och pratat etc. Ej bio eller teater.

Vi har setts tidigare, men inte många gånger. Vi är 19 år och båda "mogna" av oss.
Citera
2010-02-22, 23:46
  #2
Medlem
bowling, museum, utställning av nåt slag, en skön pub,
Citera
2010-02-22, 23:48
  #3
Medlem
Ta en mysig fika på ett romantiskt café, gärna där de har lite goa fåtöljer Så ni kan mysa. Sådär lite pittoreskt.

Av mot lite bowling, få röra på er. Ni kommer inte nära varandra då ni tävlar Sedan efter det sticker ni hem till någons lgh och avslutar med lite varm choklad och marsmallows
Citera
2010-02-22, 23:59
  #4
Medlem
Racermusens avatar
Bjud på mat med tända ljus och en mysig efterrätt som hon ser att du har kämpat med.
Citera
2010-02-23, 00:04
  #5
Medlem
brajzillas avatar
utklassa dejten i paintball kan inte bli bättre
Citera
2010-02-23, 00:11
  #6
Medlem
nmy89s avatar
Rök en gås. Käka lite chips och kolla på en rolig film, det brukar vara en bra isbrytare.
__________________
Senast redigerad av nmy89 2010-02-23 kl. 00:11. Anledning: felstavning.
Citera
2010-02-23, 00:57
  #7
Medlem
emmitusss avatar
Inte bowling, välj vad som helst men icke bowling! Finns kanske inget tråkigare och hur fräscht är det att trycka i fötterna i fula skor som minst hundra pers innan har använt och svettats i?

En promenad på Djurgårn, förutsatt att nu bor i Stockholm, är ett hett tips. Ni rör på er och kan samtidigt prata.
Avsluta med antingen en tripp till Morderna Museet för att kombinera fika och utställning. Eller att ni sätter er och tar en mysig fika på Flickorna Helin & Voltaire!
Bättre tips kan jag tyvärr inte komma med så här klockan 2 mitt i natten.
Citera
2010-02-23, 12:26
  #8
Medlem
Me-Toos avatar
Minigolf, men lite fel årstid för det kanske
Citera
2010-02-23, 12:53
  #9
Medlem
Huge-0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmituss
Inte bowling, välj vad som helst men icke bowling! Finns kanske inget tråkigare och hur fräscht är det att trycka i fötterna i fula skor som minst hundra pers innan har använt och svettats i?

En promenad på Djurgårn, förutsatt att nu bor i Stockholm, är ett hett tips. Ni rör på er och kan samtidigt prata.
Avsluta med antingen en tripp till Morderna Museet för att kombinera fika och utställning. Eller att ni sätter er och tar en mysig fika på Flickorna Helin & Voltaire!
Bättre tips kan jag tyvärr inte komma med så här klockan 2 mitt i natten.

För kallt, snoriga näsor röda kinder och massa skit, nej tack.. Sätt dig inte på en Pub, hon kommer tro att du är alkoholist.. isf, får du ta en matbit först och supa till lite med henne sen gå vidare till nåt sånt ställe.. jag skulle väl inte pråla på det för mycket, kör en fika på stan bara, låt henne välja place om du inte vet nåt mysigt!
Citera
2010-02-23, 14:27
  #10
Medlem
Lolitagrrls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nmy89
Rök en gås. Käka lite chips och kolla på en rolig film, det brukar vara en bra isbrytare.

Haha, wtf?

En fika brukar jag föredra i all sin enkelhet, faktiskt!
Citera
2010-02-23, 14:32
  #11
Medlem
Mouseyyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolitagrrl
Haha, wtf?

En fika brukar jag föredra i all sin enkelhet, faktiskt!

Instämmer, en fika är perfekt eftersom..

1. Inte så intimt och krystat som det lätt blir nät man ser på film / äter middag hemma hos en ene.
2. Finns andra människor i närheten, vilket leder till en mer avslappnad och trevlig stämning.
3. Du får en chans att redan från början bevisa vilken gentleman du är genom att bjuda på en kaffe och en kaka

Ps. Vid val av vad du ska äta, ta inte någon kladdigt, stort eller allmänt svår ätet. Keep it simple!

Lycka till
Citera
2010-02-23, 14:34
  #12
Medlem
Eksept1oNs avatar
Gå och kör lite DotA på playz
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback