Tänk på att alla priser du visat eller i denna tråden är styckvis, du har tänkt lägga en 6-7k på monitorer antar jag?
Vad ska du göra för musik?
Event SP8 verkar vara en trevlig monitor, också med 8" bas, den har fått mycket omtyckt kritik. Sen har du allt tjat om Adam A7 men gör du t.ex deep house, hiphop eller dance/trance överlag tror jag inte du blir nöjd med A7

rna. Dom är säkert tighta kristallklara men du får inte riktigt det där tunga klubbsoundet som man kanske vill åt när man lyssnar på just den sortens musik. Sen finns det ju alltid subwoofers att köpa sen, om du t.ex slår till på Adam A7 nu som många älskar så kan du ju fylla på med en subwoofer sen så det blir mer tryck.
Annars hade jag satsat på Eventen som det är nu, om inte du tänkt gå upp lite i pris för då hade jag även tagit en titt på JBL LSR 2528p som också är kanonmonitorer. Jag kan säga att jag diggar JBL så mycket att en provlyssning inte ens behövs, men dessa kostar ca 8000:- för ett par från thomann. Finns en fet subba att köpa till dessa JBL:en med sen också om du vill ha ännu mer krut, men där sitter redan 8" bas i dom så det lär räcka för de flesta.
Jag nämner bara genelec lite snabbt, dom är bra men dom är dyra och eftersom din budget är låg tycker jag inte du ska titta på dom billigaste genelecen för jag tror inte du hade fått tillräckligt drag beroende på vad du vill göra med. Sen tittar jag inte personligen på genelec alls för jag avskyr deras design och även om ljudet är viktigast så ska jag se dom monitorerna dagligen och då ska jag inte störa mig på att dom är fula.
Både JBL och Eventen är både snygga och väljljudande monitorer som du inte kommer bli besviken på, gå och provlyssna om du kan nånstans.