Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-04, 21:37
  #517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Nagot konstig hander nar jag loggar in pa skype.com, sidan jag kommer till nar jag forsoker ladda pa med mer credits ar pa kinesiska, nagon som vet varfor det ar sa?

Befinner du utomlands i Kina då blir det väl Tom Online's Skype sida du har hamnat.
2012-06-08, 18:17
  #518
Medlem
GrafWermlands avatar
Dän här frågan har redan ställts, men ingen svarade så jag kör ändå.
När jag sitter i Skype och, t.ex., ska spela samtidigt så hörs alla ljud från spelet i full volym för den jag pratar med. Samma sak gäller musik och videor. Det är inga problem i ljudtestet, men alla jag pratar med klagar över det och det är jobbigt att inte kunna göra något annat med ljud samtidigt som jag pratar.

Jag letade på Skypes FAQ efter ett svar men det gick inte att få ut något vettigt där. Jag har prövat att leka runt lite i olika ljudinställningar, men förgäves.

Jag skulle bli mycket tacksam om jag kunde få ett fungerande svar, snabbt.
2012-06-10, 21:03
  #519
Medlem
NeAh-Incs avatar
Ljud från datorn -> Skype

Hej!
Jag har länge haft problem med att kommunicera via Skype, på grund av att allt ljud, som spelas upp i datorn, sänds över till den andra personen i Skype (samt andra voice-chat funktioner, såsom Steam).
Jag har försökt lösa detta, jag använder fortfarande operativsystemet XP. Jag vet inte riktigt vilka övriga detaljer jag bör lägga upp, då min kunskap om PC-apparater bara är ett skrap på ytan av det hela.
Om ni vet hur jag på något sätt kan lösa detta, vore jag väldigt tacksam! ^^
Älskningar/ Neah-Inc
2012-06-10, 21:52
  #520
Medlem
Bibringarns avatar
Installera windows 7
2012-06-10, 22:20
  #521
Medlem
RadjAvis avatar
Du kan ju kolla dina mikrofoninställningar på Skype eftersom om du har Stereo Mix på din dator kan det vara att Skype använder det som din mikrofon och vad Stereo Mix gör är att det spelar upp allting som datorn hör och skickar det till Skype, så de som sitter i Skype med dig kan höra allting som du hör på din dator.
Om det nu är din valda mikrofon på Skype, testa att ändra det till en annan mikrofon.
2012-06-10, 23:24
  #522
Medlem
NeAh-Incs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadjAvi
Du kan ju kolla dina mikrofoninställningar på Skype eftersom om du har Stereo Mix på din dator kan det vara att Skype använder det som din mikrofon och vad Stereo Mix gör är att det spelar upp allting som datorn hör och skickar det till Skype, så de som sitter i Skype med dig kan höra allting som du hör på din dator.
Om det nu är din valda mikrofon på Skype, testa att ändra det till en annan mikrofon.
Tack, fixade problemet, fast på ett helt annat sätt ^^ Men ditt förslag gav mig inspiration! Tack RadjAvi!
2012-06-16, 17:39
  #523
Medlem
Zawaqs avatar
Hej!
Hur gör man för att skype inte ska stjäla fokus när den man pratar med lägger på?
Det är väldigt störande när man sitter och spelar ett spel i helskärm och så tabbas spelet ned för att skype-samtalet avbryts.
2012-06-16, 18:57
  #524
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atze
När man tar kort med sin webcam i skype för att ha som bild på sin presentation så måste ju den bilden hamna någonstans? Var? Jag har kollat i alla mappar jag kan komma på.

Skype
AppData
Temp

Vad mer?
Undrar desamma. Sitter med Ubuntu och Arch.
Citat:
Ursprungligen postat av GrafWermland
Dän här frågan har redan ställts, men ingen svarade så jag kör ändå.
När jag sitter i Skype och, t.ex., ska spela samtidigt så hörs alla ljud från spelet i full volym för den jag pratar med. Samma sak gäller musik och videor. Det är inga problem i ljudtestet, men alla jag pratar med klagar över det och det är jobbigt att inte kunna göra något annat med ljud samtidigt som jag pratar.

Jag letade på Skypes FAQ efter ett svar men det gick inte att få ut något vettigt där. Jag har prövat att leka runt lite i olika ljudinställningar, men förgäves.

Jag skulle bli mycket tacksam om jag kunde få ett fungerande svar, snabbt.
Under Windows:
http://www.mydigitallife.info/adjust...-in-windows-7/
Citat:
Ursprungligen postat av Zawaq
Hej!
Hur gör man för att skype inte ska stjäla fokus när den man pratar med lägger på?
Det är väldigt störande när man sitter och spelar ett spel i helskärm och så tabbas spelet ned för att skype-samtalet avbryts.
http://bit.ly/LSS25y
2012-06-16, 19:32
  #525
Medlem
Zawaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Citat:
Ursprungligen postat av Zawaq
Hej!
Hur gör man för att skype inte ska stjäla fokus när den man pratar med lägger på?
Det är väldigt störande när man sitter och spelar ett spel i helskärm och så tabbas spelet ned för att skype-samtalet avbryts.
http://bit.ly/LSS25y
Med andra ord är det inte möjligt... Heja Skype!
2012-06-18, 00:13
  #526
Medlem
swimmingpools avatar
Hur tar man bort sin profilbild? Vill inte ha någon alls längre.
2012-06-20, 19:27
  #527
Medlem
GrafWermlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Under Windows:
http://www.mydigitallife.info/adjust...-in-windows-7/

Jag har redan det inställt och det hjälper inte. Dessutom så är det inte direkt någon hjälp ändå. Det sänker ju bara ljudet i min ände medans den jag talar med får allt i full volym ändå. Det är ingen enskild person det varit så för utan det har alltid varit så för mig på två olika datorer med tre olika headset. Är det någon förbannelse eller grundinställningar som spökar?
2012-06-22, 15:21
  #528
Medlem
Eh, jag blev tillbed av en mod att fråga hära, följande:
När jag pratar på skype och någon låter/pratar, så sänks allt ljud på datorn etc. utom det på skype, och om det har varit tyst en stund så låter allting otroligt störande mycket.
Speccy (Något program) sa att

Ljudkort
Realtek High Definition Audio
Uppspelningsutrustningar
Realtek HD Audio Input
Inspelningsutrustningar
Realtek HD Audio output

Vet inte om det är till någon nytta, men all hjälp är uppskattad!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback