Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-30, 13:21
  #11917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Vissa här på forumet påstår att Lyrica och bensodiazepiner har korstolerans. Det finns till och med en tråd om det, om du söker. Så det finns en möjlighet att det är toleransen som saboterar effekten för dig. Däremot, så vet jag av egen erfarenhet att Xanor i depotform inte alltid har någon tydligt märkbar effekt, utan syftet med den är att ge en mer jämn ångestdämpande effekt. Huruvida en höjning av Stesoliden och byte från Xanor till Iktorivil skulle ge bättre effekt är svårt att svara på, då bensodiazepiner fungerar olika bra för olika personer. Jag kan definitivt se att en höjning av Stesoliden är motiverad för att lindra abstinens och ångest, då 15 mg är en hyfsat låg dos och eftersom Diazepam har så lång halveringstid, så är den substansen troligtvis hyfsat lätt att trappa ut från den dosen (30 mg) när det väl är dags. Men jag kan inte riktigt se logiken i att kombinera Diazepam med Alprazolam i depotform eller Klonazepam (bara min personliga åsikt, jag är varken läkare eller arbetar inom vården).

Yes har läst den tråden, men borde iaf få någon effekt. Har tagit alpra både i snabbverkande och depot utan effekt... och nej inte så, jag kommer fortsätta med 2mg alpra, frågan är om jag utanpå det ska käka 2mg ikto eller 30mg diazepam. Har som sagt noll effekt av bensodiazepiner, dock har jag även imovane och det har jag god effekt av!
Citera
2017-05-30, 13:28
  #11918
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Yes har läst den tråden, men borde iaf få någon effekt. Har tagit alpra både i snabbverkande och depot utan effekt... och nej inte så, jag kommer fortsätta med 2mg alpra, frågan är om jag utanpå det ska käka 2mg ikto eller 30mg diazepam. Har som sagt noll effekt av bensodiazepiner, dock har jag även imovane och det har jag god effekt av!

Okej, då missuppfattade jag dig. Alltså Ikto eller Diazepam. Mitt förslag är Diazepam av anledningar som jag redan har nämnt: Bör ha bättre effekt i den högre dosen (30 mg), är relativt mild i förhållande till de andra alternativen, eftersom den är långtidsverkande och jag antar att ditt långsiktiga mål är att bli helt drog/medicinfri, så tror jag att du kan ha fördel av Diazepamen när Alprazolamet skall sättas ut. Jag har rätt så begränsad erfarenhet av Klonazepam, men min uppfattning är att den bensodiazepinen också kan användas i det syftet - däremot så är den starkare (?) än Diazepam och jag tror att kombinationen 2 mg Alprazolam Depot + 2 mg Klonazepam kan bli ganska så tuff att sätta ut och därmed skapa nya problem. Möjligtvis att Iktorivilen skulle vara något mer effektiv mot ångest, men - som sagt - om ditt mål är att bli helt fri från den här sortens substanser, så hade jag rekommenderat dig att satsa på en dubblering av din Diazepamdos snarare än Iktorivil.
Citera
2017-05-30, 23:23
  #11919
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Okej, då missuppfattade jag dig. Alltså Ikto eller Diazepam. Mitt förslag är Diazepam av anledningar som jag redan har nämnt: Bör ha bättre effekt i den högre dosen (30 mg), är relativt mild i förhållande till de andra alternativen, eftersom den är långtidsverkande och jag antar att ditt långsiktiga mål är att bli helt drog/medicinfri, så tror jag att du kan ha fördel av Diazepamen när Alprazolamet skall sättas ut. Jag har rätt så begränsad erfarenhet av Klonazepam, men min uppfattning är att den bensodiazepinen också kan användas i det syftet - däremot så är den starkare (?) än Diazepam och jag tror att kombinationen 2 mg Alprazolam Depot + 2 mg Klonazepam kan bli ganska så tuff att sätta ut och därmed skapa nya problem. Möjligtvis att Iktorivilen skulle vara något mer effektiv mot ångest, men - som sagt - om ditt mål är att bli helt fri från den här sortens substanser, så hade jag rekommenderat dig att satsa på en dubblering av din Diazepamdos snarare än Iktorivil.

Yes målet är att bliv av med (iaf alla tunga) mediciner! Har pratat med läkaren och tagit beslutet att testa med ikto pga stesolidens dåliga effekt :/ men som sagt inget funkar för mig bortsett från imovane....
Citera
2017-06-04, 23:58
  #11920
Medlem
Nitrazepam, vilka erfarenheter har ni med det?
Citera
2017-06-13, 20:51
  #11921
Medlem
Kroppsliga biverkningar av benzo?

Undrar om det finns risk för kroppsliga biverkningar av långvarigt benzo bruk, alltså om njurar, hjärta, lever mm tar stryk.
Citera
2017-06-21, 13:58
  #11922
Medlem
2mg Rivotril + 1mg Zanor, lagom dos för att bli lite mysig och så?

Har bara tagit Stesolid 10 mg vid något tillfälle? Jämförbart? Är ledig i några veckor men ville testa på skoj köpet var till för en längre flygresa om en vecka. Blir man "bakis" på dessa?
Citera
2017-06-22, 01:10
  #11923
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-
Har bara tagit Stesolid 10 mg vid något tillfälle? Jämförbart? Är ledig i några veckor men ville testa på skoj köpet var till för en längre flygresa om en vecka. Blir man "bakis" på dessa?

2mg ikto och 1mg xanor låter mycket! Det motsvarar snarare MINST 30mg stess, men kanske mer!
Citera
2017-06-22, 06:10
  #11924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-
Har bara tagit Stesolid 10 mg vid något tillfälle? Jämförbart? Är ledig i några veckor men ville testa på skoj köpet var till för en längre flygresa om en vecka. Blir man "bakis" på dessa?

Nej, de varit så starka men mådde bättre efter 2+2. Sov inte så bra dock.
Citera
2017-06-22, 06:11
  #11925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
2mg ikto och 1mg xanor låter mycket! Det motsvarar snarare MINST 30mg stess, men kanske mer!
Dåliga pix? Benzostore 15+15.
Citera
2017-06-24, 21:13
  #11926
Avstängd
DiegoCostas avatar
Ont: hur ofta tror ni personligen att ni kan ta en långtidsverkande bensodiazepin som klonazepam utan att bli beroende?
Det är bra att dessa finns, men oj vad mycket mer EP-pat får då det framtogs som en EP- med och" blev" (en bensodiazepin.
När folk som är beroende vaknar då har ni ungefär hälften kvar😊

Men...mediciner kan användas inom olika områden.
Tex i USA så får du klonazepam mot gad.
Bra eller anus?
Jag vet faktiskt inte.

Det känns dock rätt skumt att förskriva en bensodiazepin med den halveringstiden och kaliumövertag.
Diazepam är och ska vara nedtrappning samt mycket bra kramplösande,jag vet att den har längre halveringstid
Men den metaboliseras till andra ämnen.
Oxascands verksamma ämnen..orkar ej googla.
Känns som att jag ska ha stenkoll på det här, men gräset gjorde uppenbarligen sitt.
Orkar inte googla.

Är det boom så midazolam iv.
Vad har ni för tankar?
Då jag själv tycker om den här bensodiazepinen.
Citera
2017-06-27, 01:11
  #11927
Medlem
Hej gott folk. Kommer att köra ett en hård helg framöver som kommer involvera ladd och mdma och tänkte köpa ngt att landa/sova på. Även något som underlättar at:n dagen efter. Har tagit ikto ett par gånger innan ofta i samband med att jag rökt gräs och blivit rådäckad på det men kommer köpa ngt annat nu. Vad skulle ni rekommendera? Jag tänker att en ångestdämpande/avslappnande typ alpra golvar mig utan tolerans även om jag har kört ngt som i vanliga fall skulle få mig att ligga vaken? och att en ångestdämpande även hjälper med at:n dagen efter?

Alternativet är att köra på en benz som är mer för att sova på. Gör det ens ngn skillnad vilken sort man tar om man inte har ngn tolerans och dessutom väldigt känslig? Lär ju däcka vilket som? tänkte på alpra som ett bra allroundalternativ men är lite nojjig över att det ska bli ännu svårare att sova efter den. typ snurrig eller känna sig för påverkad eftersom den är en utav de starkare och jag har läst att folk inte direkt brukar slagga på den.

Ni vet känslan efter mdma där man ska slagga och blundar och det händer sjukt mycket shit. svårt att slappna av och ögonen och käken går. Man ser massa shit och kan inte slappna av. Vill ha bort den skiten! kan iof köpa både alpra och sömntabletter men känns lite overkill. ni fattar

// Jaman
Citera
2017-06-28, 00:10
  #11928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaaman
Hej gott folk. Kommer att köra ett en hård helg framöver som kommer involvera ladd och mdma och tänkte köpa ngt att landa/sova på. Även något som underlättar at:n dagen efter. Har tagit ikto ett par gånger innan ofta i samband med att jag rökt gräs och blivit rådäckad på det men kommer köpa ngt annat nu. Vad skulle ni rekommendera? Jag tänker att en ångestdämpande/avslappnande typ alpra golvar mig utan tolerans även om jag har kört ngt som i vanliga fall skulle få mig att ligga vaken? och att en ångestdämpande även hjälper med at:n dagen efter?

Alternativet är att köra på en benz som är mer för att sova på. Gör det ens ngn skillnad vilken sort man tar om man inte har ngn tolerans och dessutom väldigt känslig? Lär ju däcka vilket som? tänkte på alpra som ett bra allroundalternativ men är lite nojjig över att det ska bli ännu svårare att sova efter den. typ snurrig eller känna sig för påverkad eftersom den är en utav de starkare och jag har läst att folk inte direkt brukar slagga på den.

Ni vet känslan efter mdma där man ska slagga och blundar och det händer sjukt mycket shit. svårt att slappna av och ögonen och käken går. Man ser massa shit och kan inte slappna av. Vill ha bort den skiten! kan iof köpa både alpra och sömntabletter men känns lite overkill. ni fattar

// Jaman

Vanlig xanor kan en del somna av ja, kanske inte jättebra om du har alkohol i kroppen dock... Den har dessutom så kort halveringstid så när du vaknar efteråt kommer den inte ha någon effekt längre = du måste ta en till för att dämpa ATn. Skulle gissa på att någon med längre halveringstid är bättre till ditt ändamål, typ stesolid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback