Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-13, 09:15
  #11905
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Stilnoct (Zolpidem)? Nej, men skämt åsido. Vad menar du med ''helt galen''? Är du ute efter det i sömnsyfte? Om vi talar om normala, medicinska doser, så tror jag att det du söker är svårfunnet. Z-analoger har (med låg tolerans) en väldigt hypnotisk ruseffekt, som man normalt sett inte får av vanliga bensodiazepiner (i normala doser). Många säger att de blir trötta av Diazepam, själv blir jag ibland väldigt trött av Alprazolam - om det är sömneffekten du är ute efter. Rekommenderade doser (förutsatt att du saknar tolerans): Diazepam - 10 mg/dostillfälle. Alprazolam - 1 mg/dostillfälle.

med helt galen menar jag att man får sjuka tankar och gör sjuka handlingar(tappar kontrollen), inget direkt omoraliskt för min del dock riktigt jävla pinsamt. Det är också helt omöjligt att dölja att man är påverkad. Man sluddrar, ser bäng ut osv. Finns det någon benzo-ersättare som kan dölja detta?
Citera
2017-04-17, 17:52
  #11906
Medlem
Lorazepam eller Diazepam ?

Ja som rubriken lyder så vill jag veta vilken jag ska säga att jag vill ha i morn till läkarten då jag spårat ur totalt sen jag fick xanor vet och inser ju att något måste göras. Står på 4 mg xanor idag Ska lägga ned alööt med vilölo ändå kanske kunna ta nån extra då då och då jag haft stsolid utsdkrivet tidigare så får man käka burkvis då man äter det för åmngesten är Loran bättre vill ha det sdnabab påslaget men också att demn sitter i. Minräddsla ligegr dock på att läkaren inte alls vill byta 4 st xaor mot 4 stess tior då av hon någon konstig jävla anledning har börjat skriva ut 5 er då jag ber om stess. Skulel lätt kunan övertala till minst 3-4 mg Lorazepam om dagen men 40 mg stesolid tror jag blir svårare måste bli av med xanor allt annat är uteslutet tyckte docl temestan var lite svag sist och att det inet hände speciellt mkt så fudnerar på försöka köra på diazepam.




Vilken av dessa föredrar ni?
Citera
2017-04-18, 01:08
  #11907
Medlem
Silentminds avatar
Tjena. Jag äter nu Lamotirgin utskrivet från läkare men undrar om jag fortfarande kan ta benso eller om lamotrigin dödar effekten. Kort och gott, kan jag fortfarande äta benso och få samma effekt som tidigare eller minskar lamotrigin effekten?
Citera
2017-04-19, 17:49
  #11908
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentmind
Tjena. Jag äter nu Lamotirgin utskrivet från läkare men undrar om jag fortfarande kan ta benso eller om lamotrigin dödar effekten. Kort och gott, kan jag fortfarande äta benso och få samma effekt som tidigare eller minskar lamotrigin effekten?
Den har noll påverkan på benso. Jag käkar Lamotrigin morgon och kväll.
Citera
2017-04-21, 16:54
  #11909
Medlem
Tolleboys avatar
Xanor DEPOT ekvivalent dos Iktorivil?

Hej!

Hur estimerar ni ekvivalent dos Xanor DEPOT med:

A: Snabbverkande Xanor taget cirka 4 gånger dagligen

B: Iktorivil taget cirka 1-3 gånger dagligen (ta med i beräkningen den långa halveringstiden och därtill eventuell ackumulering)
Citera
2017-04-26, 01:24
  #11910
Medlem
Om jag nu tagit cirka 1-3mg xanor varje dag i 1 vecka för o flumma hur mycket har min tolerans hjöts tror ni? Tog 5mg 7de dagen
Citera
2017-04-26, 15:41
  #11911
Medlem
Intressesmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Det är helt olika för alla så svårt att svara.. men de flesta blir inte galna om man inte tar super mkt eller blandar med för mkt alkohol. testa lite stesolid kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av elfboll
Ersättare till zopiklon som inte gör en helt galen?

Jag undrar bara vilken benzo som har samma/liknande effekter som zopiklon men som inte får en att bli helt dum i huvudet?

Skulle säga att jag enbart har upplevt det i samband med alkoholintag. Utan alkohol och om man tar tabletterna när man lagt sig i sängen så har iaf inte jag upplevt något annat än att jag somnar. Sitter jag uppe dock och har druckit alkohol kan jag äta upp halva köket (matmässigt), skriva konstiga meddelanden, beställa resor etc. Ingen bra kombination alltså. Men utan alkohol tycker jag inte att de gör en galen på något sätt.
Citera
2017-04-29, 03:01
  #11912
Medlem
uh-huhs avatar
Letar efter en rc-benso som inte ger utslag på urin prov och som man inte får blackouts på.
Norflurazepam verkade vara skitbra men bara sett folk som skriver att det syns..
Citera
2017-04-29, 03:06
  #11913
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoxjoker
Om jag nu tagit cirka 1-3mg xanor varje dag i 1 vecka för o flumma hur mycket har min tolerans hjöts tror ni? Tog 5mg 7de dagen
Din tolerans har nog inte gått upp,xanor är ingen "JÄVLA VAD BRA JAG MÅR WOOO DOPAMIET BARA SPRUTAR"
Det kan vara svårt att själv se hur skev man är,som sagt ingen partydrog man mår super på(om man inte är ångestladdad.
Citera
2017-05-07, 16:44
  #11914
Medlem
KneKhis avatar
Har fått utskrivet en kur flukonazol där jag ska ta en tablett en gång i veckan i en och en halv månad. På bipacksedeln som följer med står det att dessa inte ska blandas med bensodiazepiner. Efter lite googlande får jag fram att flukonazol potentierar effekten av benso samt ökar halveringstiden. Det borde väl inte vara några problem att ta benso samtidigt om man minskar dosen samt har en frisk lever i övrigt? De flesta varningar verkar rikta sig till dom som ska ta flukonazol varje dag.
Någon som har erfarenhet av denna kombination?
Citera
2017-05-29, 15:29
  #11915
Medlem
Jag har allmänt dålig effekt av benso, flera mg xanor utan effekt öht... äter just nu 15mg stesolid + 2mg xanor depot varje dag. Pratatade med läkaren pga för lite effekt och fick välja mellan att höja stesoliden till 30mg/dag eller byta ut mot 2mg ikto per dag. Vad tror folk skulle funka bäst? Är för att dämpa ångest samt abstinensen vid lyricanedtrappning. Jag frågar alltså i medicinskt syfte, inte för att flöddra.
Citera
2017-05-29, 20:55
  #11916
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Jag har allmänt dålig effekt av benso, flera mg xanor utan effekt öht... äter just nu 15mg stesolid + 2mg xanor depot varje dag. Pratatade med läkaren pga för lite effekt och fick välja mellan att höja stesoliden till 30mg/dag eller byta ut mot 2mg ikto per dag. Vad tror folk skulle funka bäst? Är för att dämpa ångest samt abstinensen vid lyricanedtrappning. Jag frågar alltså i medicinskt syfte, inte för att flöddra.

Vissa här på forumet påstår att Lyrica och bensodiazepiner har korstolerans. Det finns till och med en tråd om det, om du söker. Så det finns en möjlighet att det är toleransen som saboterar effekten för dig. Däremot, så vet jag av egen erfarenhet att Xanor i depotform inte alltid har någon tydligt märkbar effekt, utan syftet med den är att ge en mer jämn ångestdämpande effekt. Huruvida en höjning av Stesoliden och byte från Xanor till Iktorivil skulle ge bättre effekt är svårt att svara på, då bensodiazepiner fungerar olika bra för olika personer. Jag kan definitivt se att en höjning av Stesoliden är motiverad för att lindra abstinens och ångest, då 15 mg är en hyfsat låg dos och eftersom Diazepam har så lång halveringstid, så är den substansen troligtvis hyfsat lätt att trappa ut från den dosen (30 mg) när det väl är dags. Men jag kan inte riktigt se logiken i att kombinera Diazepam med Alprazolam i depotform eller Klonazepam (bara min personliga åsikt, jag är varken läkare eller arbetar inom vården).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback