Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-24, 08:16
  #11365
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Det var som fan. Men det kan väl knappast vara en abstinens av nivån mot om jag tagit varje dag? Är trots allt ordinerad 30mg/dag men tar det alltså max två tillfällen per vecka.

Med tanke tanke på tiden (1,5 år) och att du tagit 30mg 2 ggr i veckan så handlar det om ett sk lågdosberoende med tolerans som inte så många är vana vid (tja.. det beror på vad folk tar tar det till för symptom/sjukdomar och då hur lång tid man tagit det). Jag har kört "puls-doser" stesolid i det förflutna (=engångsdoser på 150-200mg vid ETT tillfälle i månaden i ca 3 år. Du har rätt i att abstinensen i ditt fall inte kommer att bli lika illa som t ex en gammal bekant till mig som körde Xanor (vanliga) 8mg per dag i ca 5 år... han mådde inte speciellt bra när han slutade .

Citat:
Den benso jag har tillgång till är mängder med Stesolid, Xanor (vanlig och depot) och Imovane (semi-benso). Är det ett helvete jag har att vänta mig menar du? Kanske är bättre i så fall att trappa ner, alltså ta max en gång i veckan och max 10-15mg/gång och sedan minska successivt?

Jag måste ju vara ärlig och säga att det kan bli jobbigt. Det bästa du kan gör är som du säger att successivt trappa ner MEN en annan metod fungerar också. Vänta tills abstinensen blir riktigt illa.. vänta lite till... sen tar du 30mg och återupprepar metoden. För Min del har det varit enormt framgångsrikt då det blir nått knas i mitt CNS vid konventionell benso-nedtrappning.. jag mår för dåligt helt enkelt även om abstinensen är minimal.

Lycka till!
Citera
2015-11-24, 08:44
  #11366
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Stesolid 20-30mg 1-2 gånger i veckan i ca 1,5 år... Vad tror ni, kommer jag få avtändning om jag slutar helt? Kan tillägga att jag ätit z-analoger rätt friskt under denna tid också (dock bara kvälls/nattetid).

Ibland dröjer det upp till 7-8 dagar mellan intagen av Stesolid och jag känner inte av några fysiska symptom (vad jag vet). Samtidigt vet jag ju att diazepam har en halveringstid på upp till 200 timmar, vilket i teorin borde innebära att man kan ha metaboliter i blodet i över två veckor?
Tänk på att dina z-analoger håller din diazepam-at borta också då du äter de regelbundet, och de i sig kan i mångas fall vara riktigt vidriga att sluta med, enligt egen erfarenhet.

Mvh
Citera
2015-11-24, 18:09
  #11367
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Med tanke tanke på tiden (1,5 år) och att du tagit 30mg 2 ggr i veckan så handlar det om ett sk lågdosberoende med tolerans som inte så många är vana vid (tja.. det beror på vad folk tar tar det till för symptom/sjukdomar och då hur lång tid man tagit det). Jag har kört "puls-doser" stesolid i det förflutna (=engångsdoser på 150-200mg vid ETT tillfälle i månaden i ca 3 år. Du har rätt i att abstinensen i ditt fall inte kommer att bli lika illa som t ex en gammal bekant till mig som körde Xanor (vanliga) 8mg per dag i ca 5 år... han mådde inte speciellt bra när han slutade .

Jag måste ju vara ärlig och säga att det kan bli jobbigt. Det bästa du kan gör är som du säger att successivt trappa ner MEN en annan metod fungerar också. Vänta tills abstinensen blir riktigt illa.. vänta lite till... sen tar du 30mg och återupprepar metoden. För Min del har det varit enormt framgångsrikt då det blir nått knas i mitt CNS vid konventionell benso-nedtrappning.. jag mår för dåligt helt enkelt även om abstinensen är minimal.

Lycka till!

Tack för ditt utförliga svar. Jag ska testa nu för första gången på länge att vara utan en längre tid, mest för att se hur jag kommer att må. Tråkigt om jag råkar ut för en större abstinens pga detta, men då får jag ta den. Vi människor fungerar ju så otroligt olika så bara för att du har fått abstinens av den typen av bruk innebär det ju inte per automatik att jag kommer få det. Vi får hoppas på det bästa helt enkelt!

Ska se hur jag kommer att må nu och överväga vilken metod jag kommer att applicera. Jag har i alla fall inget psykiskt beroende värt namnet då jag, trots stark ångest i princip dagligen (plus depression), ändå inte tar Stesolid varje dag trots att jag kan och egentligen är ordinerad att göra så. Jag har åtminstone helt okej självdisciplin. Har under dessa 1,5 år drabbats av massa motgångar i mitt liv som ändå hållit mitt bruk på samma nivå som när jag började (äter till och med mindre nu än för ett år sedan).

Värt att tillägga är att det snarare hört till undantag än regel att jag tagit två dagar i veckan! Oftast har det alltså rört sig om en dag i veckan, dock alltid mellan 15-30mg (någon enstaka gång 40mg, dock ytterst sällan).

Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Tänk på att dina z-analoger håller din diazepam-at borta också då du äter de regelbundet, och de i sig kan i mångas fall vara riktigt vidriga att sluta med, enligt egen erfarenhet.

Mvh

Tack Synatt. Visst har du säkerligen rätt i vad du säger. Ska hålla upp från allt vad gaba-preparat heter nu för att pejla läget helt enkelt och för att få ner min enorma tolerans (som dock inte gäller diazepam utan endast z-droger). Z's är förrädiska saker den saken är klar...
__________________
Senast redigerad av trueforgood 2015-11-24 kl. 18:16.
Citera
2015-11-24, 19:15
  #11368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Tack för ditt utförliga svar. Jag ska testa nu för första gången på länge att vara utan en längre tid, mest för att se hur jag kommer att må. Tråkigt om jag råkar ut för en större abstinens pga detta, men då får jag ta den. Vi människor fungerar ju så otroligt olika så bara för att du har fått abstinens av den typen av bruk innebär det ju inte per automatik att jag kommer få det. Vi får hoppas på det bästa helt enkelt!

Ska se hur jag kommer att må nu och överväga vilken metod jag kommer att applicera. Jag har i alla fall inget psykiskt beroende värt namnet då jag, trots stark ångest i princip dagligen (plus depression), ändå inte tar Stesolid varje dag trots att jag kan och egentligen är ordinerad att göra så. Jag har åtminstone helt okej självdisciplin. Har under dessa 1,5 år drabbats av massa motgångar i mitt liv som ändå hållit mitt bruk på samma nivå som när jag började (äter till och med mindre nu än för ett år sedan).

Värt att tillägga är att det snarare hört till undantag än regel att jag tagit två dagar i veckan! Oftast har det alltså rört sig om en dag i veckan, dock alltid mellan 15-30mg (någon enstaka gång 40mg, dock ytterst sällan).



Tack Synatt. Visst har du säkerligen rätt i vad du säger. Ska hålla upp från allt vad gaba-preparat heter nu för att pejla läget helt enkelt och för att få ner min enorma tolerans (som dock inte gäller diazepam utan endast z-droger). Z's är förrädiska saker den saken är klar...

Du kommer inte få AT av Stesoliden, det som kommer ställa till det är Imovanen som du ätit oftare.

Byt Stesoliden mot Iktorivil, den har längre ångestämpande effekt men lämnar systemet fortare
Citera
2015-11-24, 20:23
  #11369
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Tack för ditt utförliga svar. Jag ska testa nu för första gången på länge att vara utan en längre tid, mest för att se hur jag kommer att må. Tråkigt om jag råkar ut för en större abstinens pga detta, men då får jag ta den. Vi människor fungerar ju så otroligt olika så bara för att du har fått abstinens av den typen av bruk innebär det ju inte per automatik att jag kommer få det. Vi får hoppas på det bästa helt enkelt!

Inga problem då jag varit "kemisk försökskanin" de sista ca 12 åren och läser stundtals rejält mycket medicinsk litteratur! Sen som du påpekar är alla mediciner/drogers effekt på CNS (och andra nervsystem och även hormoner som t ex HGH) extremt individuellt så du behöver ju som sagt inte få samma abstinens som jag fick. Tycker det låter väldigt klokt att gå in i detta projekt med en positiv inställning då psyket inte alltför sällan ändrar kroppskemin ganska rejält. Det är som sagt bara att hoppas på det bästa och bara fokusera i vardagen på det som är absolut nödvändigt och skippa resten (det gör jag själv ibland vid stark ångest, extrem smärta och även då när jag åker på abstinens... funkar mycket effektivt för Mig!
Citera
2015-11-27, 17:06
  #11370
Medlem
nobbe82s avatar
Benzo vid maginfluensa

Hej kära flashisar!

Min brud ligger å plågas av maginfluensa å jag försöker övertala henne att ta ett par metizolam för att få bort den värsta misären och domedagskänslan.
Jag har själv tagit bens vid magsjuka å om jag minns rätt hjälpte det något otroligt, jag vill gärna att ni som testat detta delar med er av era erfarenheter så jag kan styrka min position, eller om så e fallet, tänka om.

Nobbe😊
Citera
2015-11-27, 17:32
  #11371
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbe82
Hej kära flashisar!

Min brud ligger å plågas av maginfluensa å jag försöker övertala henne att ta ett par metizolam för att få bort den värsta misären och domedagskänslan.
Jag har själv tagit bens vid magsjuka å om jag minns rätt hjälpte det något otroligt, jag vill gärna att ni som testat detta delar med er av era erfarenheter så jag kan styrka min position, eller om så e fallet, tänka om.

Nobbe😊

På vilket sätt hjälpte det mot magjuka? Knappast mot illamåendet, väl?
Citera
2015-11-30, 17:46
  #11372
Medlem
radiozetas avatar
OT
Låna tråden lite:
Finns det någon benzo eller Z-analog som har kort halveringstid, typ som Imovane. Den är typ ute efter 6 timmar eller något där omkring.

TIPSA gärna!
Citera
2015-11-30, 18:06
  #11373
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiozeta
OT
Låna tråden lite:
Finns det någon benzo eller Z-analog som har kort halveringstid, typ som Imovane. Den är typ ute efter 6 timmar eller något där omkring.

TIPSA gärna!
Zolpidem och Triazolam har halveringstid på ett par timmar bara. Midazolam har också ganska kort halveringstid.
Citera
2015-11-30, 19:37
  #11374
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiozeta
OT
Låna tråden lite:
Finns det någon benzo eller Z-analog som har kort halveringstid, typ som Imovane. Den är typ ute efter 6 timmar eller något där omkring.

TIPSA gärna!

Exempelvis...

Mycket kort halveringstid:
Triazolam - 1.5–5.5 timmar
Zopiklon - ~5 timmar
Midazolam - 1.8-6.4 timmar
Zolpidem - 2-3 timmar
Bentazepam - 2-4 timmar
Brotizolam - 2.6–6.9 timmar
Etizolam - 6.2 timmar
Zaleplon - 1-1.5 timmar

Kort halveringstid:
Oxazepam - 5-15 timmar
Temazepam - 8–20 timmar
Lorazepam - 10–20 timmar
Alprazolam - 6-20 timmar (?)
Bromazepam - 12-20 timmar
Flunitrazepam - 18-26 timmar

De fetmarkerade används i Sverige och är lättare att komma över. De andra kan vara lite klurigare.
Olika tabeller kan säga något annorlunda, men nåt så när ska det stämma.
Citera
2015-12-01, 18:11
  #11375
Medlem
victoryzs avatar
Hej!

Helt ny i benzodjungeln. Jag ska trippa på LSD och undrar således om det finns någon specifik benzo ni rekommenderar att ha ifall jag eller någon av mina vänner skulle börja må dåligt? Har läst att benzo kan vara en bra säkerhetsåtgärd vid en ordentlig snedtripp. Hade inte tänkt att käka vid första dåliga tanke utan snarare bara ha det som en sista utväg, och på det sättet gå in i trippen med en lugnare sinnesstämning.

TL;DR. Vad ska jag ta för att avsluta/lugna en intensiv snedtrip på LSD?
Citera
2015-12-01, 18:35
  #11376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victoryz
Hej!

Helt ny i benzodjungeln. Jag ska trippa på LSD och undrar således om det finns någon specifik benzo ni rekommenderar att ha ifall jag eller någon av mina vänner skulle börja må dåligt? Har läst att benzo kan vara en bra säkerhetsåtgärd vid en ordentlig snedtripp. Hade inte tänkt att käka vid första dåliga tanke utan snarare bara ha det som en sista utväg, och på det sättet gå in i trippen med en lugnare sinnesstämning.

TL;DR. Vad ska jag ta för att avsluta/lugna en intensiv snedtrip på LSD?

Ja det borde väl va en snabbverkande benso som Stesolid eller Xanor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback