Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-08, 19:31
  #11053
Avstängd
limE86s avatar
Någon som vet om kaffe (koffein) tar bort en del av bensodiazepiners effekt?
Citera
2015-04-09, 07:48
  #11054
Medlem
Vilken benz har allra bäst muskelavslappningseffekt? "Äkta" som RC.

Har testat Flub men den gav mig bara feta minnesluckor men tar jag ~.250-.350 sover jag jättebra och dagen efter sitter muskelavslappningseffekten kvar, får se hur länge.
Clonazolam gav mig inte särskilt mycket, särskilt inte när det kom till muskelavslappning.
Alprazolam, se ovan, ganska lik Clonazolam enligt mig.
Flunitrazepam, vet inte hur bra det är för muskelavslappning men HELT perfekt att sova på.
Diazepam har rätt bra men var längesen jag testade och då behövde jag inte det för muskelavslappning. Någon som kan utveckla huruvida det är bra för muskelavslappning?

Clonazolam är den allra bästa jag testat än så länge. Och ett stort plus är att den har så lång halveringstid. Tar 1-2 mg på kvällen, somnar skönt och sen behöver jag inte ta mer förrän 1-2 dagar senare.

Har ni tips på annan benzo med bra effekt på muskelavslappning?
Citera
2015-04-09, 08:56
  #11055
Medlem
Sallinskiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaphor
Vilken benz har allra bäst muskelavslappningseffekt? "Äkta" som RC.

Har testat Flub men den gav mig bara feta minnesluckor men tar jag ~.250-.350 sover jag jättebra och dagen efter sitter muskelavslappningseffekten kvar, får se hur länge.
Clonazolam gav mig inte särskilt mycket, särskilt inte när det kom till muskelavslappning.
Alprazolam, se ovan, ganska lik Clonazolam enligt mig.
Flunitrazepam, vet inte hur bra det är för muskelavslappning men HELT perfekt att sova på.
Diazepam har rätt bra men var längesen jag testade och då behövde jag inte det för muskelavslappning. Någon som kan utveckla huruvida det är bra för muskelavslappning?

Clonazolam är den allra bästa jag testat än så länge. Och ett stort plus är att den har så lång halveringstid. Tar 1-2 mg på kvällen, somnar skönt och sen behöver jag inte ta mer förrän 1-2 dagar senare.

Har ni tips på annan benzo med bra effekt på muskelavslappning?

Stesolid (diazepam) är nog den bästa
Andra plats går till Iktorivil (klonazepam)

Fler vet jag inte som innehar den effekten!

Mvh.
Citera
2015-04-09, 09:24
  #11056
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sallinskii
Stesolid (diazepam) är nog den bästa
Andra plats går till Iktorivil (klonazepam)

Fler vet jag inte som innehar den effekten!

Mvh.
Perfa, då är jag ju på rätt spår. Tack!

Edit: Jag menade ju givetvis klonazepam och inte klonazolam när jag skrev att det är den jag gillar bäst.
Citera
2015-04-09, 10:13
  #11057
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaphor
Perfa, då är jag ju på rätt spår. Tack!

Edit: Jag menade ju givetvis klonazepam och inte klonazolam när jag skrev att det är den jag gillar bäst.
Midazolam har bäst.
Citera
2015-04-11, 00:07
  #11058
Avstängd
limE86s avatar
Vilken bensodiazepin är den starkaste respektive svagaste? Skriv gärna en rangordning där den starkaste är längst upp.
Jag har inte provat alla men min lista är;

1. Xanor
2. Pyrazolam (RC)
2. Iktorivil
3. Stesolid
4. Sobril
5. Meklonazepam (RC)
Citera
2015-04-13, 18:44
  #11059
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Vilken bensodiazepin är den starkaste respektive svagaste? Skriv gärna en rangordning där den starkaste är längst upp.
Jag har inte provat alla men min lista är;

1. Xanor
2. Pyrazolam (RC)
2. Iktorivil
3. Stesolid
4. Sobril
5. Meklonazepam (RC)

Sobril är ju rena skiten i mina ögon i alla fall :P Därför den är så långt ner på listan också antar jag haha. (fast klart... kanske om man drar i sig riktiga mängder att det kan va ngt att ha ...... vad vet jag men då känns det ju som man kan ha bättre)
Ikto är bra tycker jag!
Citera
2015-04-13, 18:47
  #11060
Avstängd
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebrabody
Sobril är ju rena skiten i mina ögon i alla fall :P Därför den är så långt ner på listan också antar jag haha. (fast klart... kanske om man drar i sig riktiga mängder att det kan va ngt att ha ...... vad vet jag men då känns det ju som man kan ha bättre)
Ikto är bra tycker jag!

Rena skiten skulle jag inte påstå att sobril är, men den är svag Finns det inte tillgång till någon annan benso än sobril så äter jag dom gärna
Citera
2015-04-18, 11:48
  #11061
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Rena skiten skulle jag inte påstå att sobril är, men den är svag Finns det inte tillgång till någon annan benso än sobril så äter jag dom gärna
Men måste som va så pass stor mängd jämfört med en del annat, var lite så jag mena med "rena skiten" om ja utvecklar lite då (fast som kombo men ett flertal annat kan det vara ok har ja kommit på nu!)
Citera
2015-04-18, 15:22
  #11062
Avstängd
limE86s avatar
Är det någon som vet om kaffe (koffein) dämpar effekten av bensodiazepiner? Har hört en del rykten om det. Jag som älskar att dricka kaffe med iktorivil.
Citera
2015-04-20, 16:29
  #11063
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Är det någon som vet om kaffe (koffein) dämpar effekten av bensodiazepiner? Har hört en del rykten om det. Jag som älskar att dricka kaffe med iktorivil.
vaaa hoppas ja verkligen inte! Ja som är rena koffeinnörden för att typ ens orka stå på bena!!
Citera
2015-04-20, 16:30
  #11064
Avstängd
limE86s avatar
Vilken benso är farligast att blanda med alkohol? Rent fysiskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback