Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-17, 00:30
  #12205
Medlem
Bromazepamen är väldigt hypnotisk, med andra ord, bra att sova på.
Citera
2019-01-17, 02:33
  #12206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turkis22
Tidigare hållt på med tram, är det någon kunnig här som har koll på skillnaderna mellan dessa?
Effekt osv,
Och om man vill ligga och nodda, vilken är bäst, om det ens är möjligt?
Kan också meddela att ja tryckt i mig xanor redan men känner knappt av det.



Xanor
Bromazepam
Diazepam
Lorazepam
Zolpidem
Rivotril
Flormidal

Finns bara en benzo som gäller om man vill flumma! KLONAZEPAM!!
Citera
2019-01-17, 14:55
  #12207
Medlem
Hej på er! En fråga till alla er kunniga här inne. . Jag är en egenföretagare, och jobbar alldeles för mycket. Klarar inte lägga bort jobbet under helger, och tänker på jobb dygnet runt. I tillägg så har jag familj och barn, som också kräver sitt. Nu undrar jag, vilken piller funkar bäst om man vill varva ner och må bra för en kväll? Om man i tillägg kan få en hel natts sömn på det, så är ju det en bonus? . Tacksam för svar! Mvh
Citera
2019-01-20, 18:53
  #12208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Injusteraren2512
Hej på er! En fråga till alla er kunniga här inne. . Jag är en egenföretagare, och jobbar alldeles för mycket. Klarar inte lägga bort jobbet under helger, och tänker på jobb dygnet runt. I tillägg så har jag familj och barn, som också kräver sitt. Nu undrar jag, vilken piller funkar bäst om man vill varva ner och må bra för en kväll? Om man i tillägg kan få en hel natts sömn på det, så är ju det en bonus? . Tacksam för svar! Mvh

Det är inte nån jättebra idé att börja knapra benso pga det där men om du nu vill göra det så se till att hålla till till max en gång i veckan. Alla är olika i hur man reagerar men jag skulle väl rekomenndera att du börjar med diazepam. Läs på först bara vad du ger dig in på.
Citera
2019-01-21, 21:35
  #12209
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Injusteraren2512
Hej på er! En fråga till alla er kunniga här inne. . Jag är en egenföretagare, och jobbar alldeles för mycket. Klarar inte lägga bort jobbet under helger, och tänker på jobb dygnet runt. I tillägg så har jag familj och barn, som också kräver sitt. Nu undrar jag, vilken piller funkar bäst om man vill varva ner och må bra för en kväll? Om man i tillägg kan få en hel natts sömn på det, så är ju det en bonus? . Tacksam för svar! Mvh
Diazepam skulle fungera. Men i ditt fall skulle jag se över livssituationen istället. Såvida det inte bara är något temporärt som du är säker på kommer försvinna snart.

Det är lätt att börja leka med benso, desto svårare att sluta.
Citera
2019-02-02, 03:29
  #12210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Diazepam skulle fungera. Men i ditt fall skulle jag se över livssituationen istället. Såvida det inte bara är något temporärt som du är säker på kommer försvinna snart.

Det är lätt att börja leka med benso, desto svårare att sluta.

Precis som föregående säger. Jag har haft problem med panikångest och GDA(Generaliserad ångest). Alprazolam funkar i några timmar. Kloazepam funkar i några timmar till utöver alprazolam, men Diazepam ligger kvar och får dig att slippa ångestliknande, övertänkande och lungnade effekt i upp till 3-4 dagar.

Dock reagerar alprazolam snabbare, och ger en mer lugnande effekt snabbt.

Men för mig som haft ångest(mest ett tryck i bröstet som förstör hela min tillvaror, och inte tillåter mig vara jag), så funkar diazepam bäst. Det varar länge och är mycket effektivt om du har tillgång till ca 10.20mg. Vilket inte behöver tar mer än var 3-4:e dag. Jämfört med alprazolam(xanax) som man behöver fylla på med efter bara några timmar om man inte mår bra.

Kolla bara på halveringstiden för alla dessa benzo.

Vad jag beskrev ovan är hur det funkar för mig iaf. Det kan funka annorlunda för dig.

Mvh
Citera
2019-02-02, 03:38
  #12211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turkis22
Tidigare hållt på med tram, är det någon kunnig här som har koll på skillnaderna mellan dessa?
Effekt osv,
Och om man vill ligga och nodda, vilken är bäst, om det ens är möjligt?
Kan också meddela att ja tryckt i mig xanor redan men känner knappt av det.



Xanor
Bromazepam
Diazepam
Lorazepam
Zolpidem
Rivotril
Flormidal

Diazepam skulle jag nog vilja säga är det bästa då det har störst muskelavslappnande effekt jämfört med de andra. Men i stor mängd kan det förstöra hela din nästa dag. Jag tryckte i mig 90mg häromdagen. Mådde finfint, sov som en stock(fick ju för mig att sova på golvet såklart, för det är ju stabilt och skönt), men dagen efter kände jag mig som en zombie. Hade en i min projektgrupp som påpekade att jag såg ut som om jag var på världens störtsa mdma-come down. Mådde skit dagen efter.

Vill du bara må gött i några timmar skulle jag rekomdenera alprazolam(1-2mg). Vill du ta hand om en bakfylla och sjunka ner gött i sängen för dagen rekomenderar jag diazepam(10-20mg). Kloazepam som nämnts tidigare i tråden är en benzo som hamnar lite mittemellan xanax och valium. Där räcker 2-4mg, för att inte dra för mycket uppmärksamhet.

Hoppas detta hjälper!
Lycka till i ditt flummande!
mvh
Citera
2019-02-13, 18:15
  #12212
Medlem
AndersEklunds avatar
Hur kommer det sig att jag ständigt har kalla fötter men så fort benson av något slag slår på i kroppen så blir fötterna normala. Någon som känner igen sig och vet vad det beror på?
Citera
2019-02-26, 07:58
  #12213
Avstängd
KringExs avatar
Få höra vad ni tycker... Diazepam eller Alprazolam, vilken av dom slår på (börjar verka fortast) vid oral förtäring? Jag tycker dom är nästan lika snabba, men just Ksalol är aningen snabbare. Svensk upjohn tycker jag är lika snabba som Diazepam.
Om det verkligen har bråttom (panikattack) så är Ksalol under tungan oslagbart. Effekt inom 3-6 minuter.

Edit. Kom på att Flunitrazepam är väl väldigt snabba på att börja verka oralt också? Det var så länge sedan jag tog dom så jag minns inte. Men dom är väl som Xanor och Stesolid, att det tar 15-20 min innan effekt börjar märkas
__________________
Senast redigerad av KringEx 2019-02-26 kl. 08:00.
Citera
2019-02-27, 21:11
  #12214
Medlem
Vilken av de beprövade substanserna sitter i längst tid?
Citera
2019-02-28, 02:07
  #12215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
Hur kommer det sig att jag ständigt har kalla fötter men så fort benson av något slag slår på i kroppen så blir fötterna normala. Någon som känner igen sig och vet vad det beror på?

Du slappnar av och blodet kan cirkulera som det ska.

När du har ångest och stress så koncentrerar sig kroppen på att pumpa ut blod till de viktigaste organen. Och då får du kalla fötter eftersom fötterna inte är lika prioriterade..
Citera
2019-03-01, 11:15
  #12216
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Vilken av de beprövade substanserna sitter i längst tid?

Diazepam vid oralt intag, utan tvekan. Minst 8 timmar, i viss fall 12-24 timmar.
Klonzepam är verksam länge också, mellan 6-12 timmar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback