Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-10, 16:41
  #12157
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starsuck
Nybörjarfråga; Hur lång tid tar det att bli fysiskt beroende av xanor?

Gillar inte benzo men har lite av en ruff patch och har 20 st
1 mg liggande och har tagit en på kvällen några dar

Det är inte som opiater att man får en ”avtändning” om man tr 1mg till kvällen typ 5 dar i rad och sen slutar?

Märkte iaf inte av nåt när jag efter 3 dar inte tog nån dag 4. Har heller ingen plan på att köpa fler.

Får du AT om du brukar opiater i 5 dagar? Vilken substans rör det sig om då? Jag kan äta Subutex MINST 1,5 månad utan att bli fysiskt beroende.

Hur lång tid det tar innan man blir beroende av benso är oerhört svårt att svara på. Just Xanor och Flunitrazepam verkar ha en förmåga att vänja kroppen ganska snabbt.
Men hur snabbt du blir beroende har med många faktorer att göra; Hur längre du äter dom, dosen storlek, om du har varit bensoberoende förr, gener... osv.
Citera
2018-09-11, 10:03
  #12158
Avstängd
KringExs avatar
Funderade på en sak i natt när jag inte kunde sova.
Nu får ni tänka att dessa två personer som jag kommer att skriva om är klonade och är exakt likadana, eftersom två olika personer kan regera så olika.

Person 1 äter 2 mg Xanor i ett halvår
Person 2 äter 60 mg Sobril i ett halvår.

Dom äter lika starka doser enligt ekvivalent dos-tabeller på Bensodiazepiner.

Deras halveringstider är väldigt lika.

Vem kommer att ha svårast att sluta och vem får längst abstinens?
Jag vet inte om Sobril har några aktiva och långa metaboliter iofs

Jag tror att Person 1 får det jobbigast. Och jag tror att dom flesta kommer svara det också, men är ändå nyfiken så motivera varför ni svarar som ni gör
Citera
2018-09-11, 10:57
  #12159
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Funderade på en sak i natt när jag inte kunde sova.
Nu får ni tänka att dessa två personer som jag kommer att skriva om är klonade och är exakt likadana, eftersom två olika personer kan regera så olika.

Person 1 äter 2 mg Xanor i ett halvår
Person 2 äter 60 mg Sobril i ett halvår.

Dom äter lika starka doser enligt ekvivalent dos-tabeller på Bensodiazepiner.

Deras halveringstider är väldigt lika.

Vem kommer att ha svårast att sluta och vem får längst abstinens?
Jag vet inte om Sobril har några aktiva och långa metaboliter iofs

Jag tror att Person 1 får det jobbigast. Och jag tror att dom flesta kommer svara det också, men är ändå nyfiken så motivera varför ni svarar som ni gör
Tror att Person 1 får en jobbig och intensiv men kort avtändning medans Person 2 upplever den en aning mildare men mer utdragen.

Endast spekulationer och jag kan inte riktigt motivera varför jag tror det blir så. Egna erfarenheter kanske.
Citera
2018-09-11, 11:09
  #12160
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Tror att Person 1 får en jobbig och intensiv men kort avtändning medans Person 2 upplever den en aning mildare men mer utdragen.

Endast spekulationer och jag kan inte riktigt motivera varför jag tror det blir så. Egna erfarenheter kanske.

Jag tror faktiskt precis som du, utan att riktigt kan motivera varför
Citera
2018-09-22, 13:20
  #12161
Avstängd
KringExs avatar
Vad tycker ni är bäst när man ska blanda alkohol och bensodiazepiner; att först dricka och sen ta benso, eller ta benso först och sen dricka?
Jag hade tänkt mysa till det ikväll med några folköl och 4 mg Iktorivil. Tror att jag ska ta 2 mg före jag börjar dricka och 2 mg efter att ölen är slut. Låter väl som ett bra upplägg?
Eller hur hade ni gjort?
Citera
2018-09-22, 22:49
  #12162
Medlem
Bästa benzon att blanda med holk?

Som rubriken lyder antar jag.

Söker efter en najs benzo att blanda med holk när man vill golva sig själv efter man kört tjack. Vet att alla har olika upplevelser av olika benzo men jag söker efter en som inte får mig att somna direkt men att jag känner effekterna i kroppen.

Mvh
__________________
Senast redigerad av vhsmaster 2018-09-22 kl. 23:04.
Citera
2018-09-22, 22:57
  #12163
Medlem
infiltrants avatar
ksalol/xanor. Även rivo/ikto.
Citera
2018-09-24, 06:53
  #12164
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhsmaster
Som rubriken lyder antar jag.

Söker efter en najs benzo att blanda med holk när man vill golva sig själv efter man kört tjack. Vet att alla har olika upplevelser av olika benzo men jag söker efter en som inte får mig att somna direkt men att jag känner effekterna i kroppen.

Mvh

Smaken är som baken, som man brukar säga. Men det låter ju som att du vill ha en benso som man blir trött av? Antar att du ska röka en Indica eller Indicadominerad strain? Jag skulle rekommendera Flunitrazepam, Nitrazepam, Klonazepam eller Alprazolam. Diazepam också... den går ju hem hos dom flesta
Citera
2018-09-29, 01:17
  #12165
Avstängd
KringExs avatar
Bensolovers... är Alprazolam Mylan A4 något ni stött på?
I såna fall vad tycker ni om dom?
Citera
2018-09-30, 13:45
  #12166
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Har käkat benso sen 2009 växlat mellan diazepam & ikto
blir ett halvår då och då med 10-30 mg diazepam men de senaste åren 2-6mg ikto om dagen
nuvarande dos 4mg ikto om dagen minst ,,kommer jag få nån märkvärdig AT om jag går CT?

Tror själv ja skulle dö...Vill sluta men vet i fan inte vart jag ska vända mig för behöver hjälp
har haft "intyg" ifrån överläkare & kurator med mig till sociala där dem förklarar att jag behöver
hjälp och är motiverad... Har prövat 2 olika kommuner, 6 Sos-käringar som anser att jaa inte är
kvalificerad nog, inte en prick i registret, ingen face-tatto, inga barn, röker inte, och förmodligen för svensk för att få hjälp,,, så vart vänder man sig, för det här vet jag kmr behövas hjälp om det
ens är möjligt,,,, kanske fel tråd men behövde skiva av mig
__________________
Senast redigerad av Michael-ScarN 2018-09-30 kl. 13:53.
Citera
2018-09-30, 14:03
  #12167
Medlem
Motorola80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Bensolovers... är Alprazolam Mylan A4 något ni stött på?
I såna fall vad tycker ni om dom?

Alprazolam Mylan 1mg är fantastiska!

Riktigt bra! Från sydafrika sista jag testade om jag minns rätt...
Citera
2018-09-30, 14:05
  #12168
Medlem
Motorola80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhsmaster
Som rubriken lyder antar jag.

Söker efter en najs benzo att blanda med holk när man vill golva sig själv efter man kört tjack. Vet att alla har olika upplevelser av olika benzo men jag söker efter en som inte får mig att somna direkt men att jag känner effekterna i kroppen.

Mvh


Klonazolam alla dagar!

Annars är phenobarbital extrema, men de är nog mer barbiturater.. aja, klon !!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback