Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-09, 17:23
  #12025
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silentmind
Beror väl på lite hur länge du brukat och vilken sort, om du slutat helt CT eller trappat ner. Om du vill bli ren så är väl bästa sättet att gå till beroendemottagning och kanske få något som hjälper till sömnen (tänker typ propavan) och sen försöka äta någorlunda bra. Att träna är väl inte direkt att rekommendera på en avtändning.

Inte jättelänge, 3 månader kanske... men legat på 3mg xanor + 2mg ikto + imovane/stillnoct/nitra/flunitra.. och har trappat ner men är ju ändå väldigt jobbigt
Citera
2017-10-09, 18:51
  #12026
Medlem
Silentminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Inte jättelänge, 3 månader kanske... men legat på 3mg xanor + 2mg ikto + imovane/stillnoct/nitra/flunitra.. och har trappat ner men är ju ändå väldigt jobbigt
Okej, ja inte en evighet du käkat då men har du några fysiska utsättningssymptom också eller är det bara det psykiska?
Citera
2017-10-09, 19:45
  #12027
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silentmind
Okej, ja inte en evighet du käkat då men har du några fysiska utsättningssymptom också eller är det bara det psykiska?

Skakningar, ryckningar, huvudvärk, överdriven trötthet, märklig hjärtrytm osv... men lite alkohol så blev det bättre!
Citera
2017-10-16, 11:13
  #12028
Medlem
Cannabis + benso? Hur blandar det sig? Vad tycker ni om ruset? Finns det några risker?
Citera
2017-10-18, 10:52
  #12029
Medlem
Fick buprion och brintellix av läkaren igår. Både dessa läkemedel är främmande för mig och jag undrar om det är några problem att bruka benso/lyrica på dessa preparat? Har precis klivit av bensodiazepinerna men vet att ångesten ibland kommer kräva mer benso... så finns det några risker?
Citera
2017-10-23, 16:02
  #12030
Medlem
b4jss avatar
Gaba

Hej
undrar över villka benzos som påverkar Gaba systemet mest?
och villka benz som är mest likt zolpidem(stilnoct)?

Och vad är dem bästa, lite lite mer "naturliga" preparaten?

Har läst att Kava Kava, Phenibu och Valeriana skall vara bra på gaba, finns det fler?

Tack för svar
Citera
2017-10-23, 20:14
  #12031
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Cannabis + benso? Hur blandar det sig? Vad tycker ni om ruset? Finns det några risker?

Totalt värdelöst enligt mig. Tycker att benso, även i små doser, tar bort CB-ruset helt.
Citera
2017-10-27, 22:47
  #12032
Avstängd
KringExs avatar
Vilken bensodiazepin slår på snabbats av Alprazolam och Flunitrazepam?
Jag har hört att Triazolam slår alla benso med hästlängder när det gåller oralt intag, men nu finns dem ju inte att få på recept i Sverige längre.

Så vad tror ni? vem vinner loppet, Xanor eller Flunisar?
Citera
2017-10-28, 11:58
  #12033
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Vilken bensodiazepin slår på snabbats av Alprazolam och Flunitrazepam?
Jag har hört att Triazolam slår alla benso med hästlängder när det gåller oralt intag, men nu finns dem ju inte att få på recept i Sverige längre.

Så vad tror ni? vem vinner loppet, Xanor eller Flunisar?

Tycker xanor slår lite snabbare men flunisar är utan tvivel fiiiinaste benson!
Citera
2017-10-28, 16:39
  #12034
Avstängd
KringExs avatar
Brukar ni lägga er benso under tungan eller sväljer ni?
Triazolam eller Midazolam kan jag förstå att man snortar eftersom att dom har bättre biotillgänglighet nasalt.
__________________
Senast redigerad av KringEx 2017-10-28 kl. 16:42.
Citera
2017-10-29, 19:09
  #12035
Medlem
Jag har ätit ätit 4x15mg Oxascand tidigare. Har trappat ut Oxascanden med hjälp av Stesolid. Tog sista 2mg Stesolid idag.
Har tagit 2,5mg-steg/vecka ett bra tag nu, men slutar alltså idag. Har ätit Oxa/stes i ungefär två år nu. Vad kan jag vänta mig efteråt? Vet att det är individuellt, men vad kan jag vänta mig i stort liksom? Mvh
Citera
2017-10-29, 19:31
  #12036
Medlem
Någon som vet om det går bra att kombinera buspiron med benzo vid behov. Står något i fass att man ska rådgöra med läkare. men dom tenderar ju att inte svara sakligt på frågan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback