2007-05-27, 21:04
Medlem
hälsingekusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
nej, de har lokala. Så vitt jag vet funkar samma kod på samma postnummer.
Coolt, då är det ju bara att hänga på en brevbärare å kolla rörelserna, om man innan typ dammat ner knappsatsen!
Citera
2007-05-27, 21:53
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
nej, de har lokala. Så vitt jag vet funkar samma kod på samma postnummer.

Nej, det har de inte. Portkoden bestäms av fastighetsägaren, som meddelar posten. Brevbärarna har med sig en lista där olika adressers portkoder finns listade. Vet detta eftersom jag känner folk på posten som ofta klagar på att det är ett jävla strul med inkompetenta förvaltare som glömmer av att meddela de nya koderna, varpå folk ringer till brevbäraren och gnäller som fan på att de inte fått någon post.
Citera
2007-05-27, 22:03
Medlem
ugglans avatar
Finns väl en vanlig kod för hyresgästerna och en kod för posten som funkar i ett större område? Det har vi iaf i Solna, funkar på 80% av alla kodade portar.
Citera
2007-05-27, 23:32
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
Finns väl en vanlig kod för hyresgästerna och en kod för posten som funkar i ett större område? Det har vi iaf i Solna, funkar på 80% av alla kodade portar.

Hmm. Med tanke på hur snabbt sånna där portkoder sprider sig verkar det konstigt. Men det kan ju vara en särskild situation där i Solna.
Citera
2007-05-28, 02:13
Medlem
_killahs avatar
Citat:

Vet att de var liknande i centrala uppsala förut. Fanns ett 10tal koder som funkade till de allra flesta husen. Detta var utspritt över ganska stort område. Vi snackar nog 10 kvarter.
Citera
2007-05-28, 08:11
Bannlyst
Citat:
Finns i alla fall inte i Täby eller Mörby/Danderyd. Det är lokala koder som gäller, som finns på en nyckelbricka. Är en hel del koder till vissa områden (trakter).

/Tidningsbud
Citera
2007-05-28, 20:02
Medlem
Back in the day på kära gamla goda 90-talet så funkade 9209 på i princip hela nedre kungsholmen.
Tror den var i drift mellan typ -88 och -98...kände ingen i min ålder som inte visste den.
Citera
2008-01-15, 21:18
Medlem
Ok, kan inte nån slänga upp portkoden här va
snälla
tack så mycket
Citera
2009-09-17, 22:08
Medlem
Ari.Golds avatar
Postens portkod?

Kanske är fel forum, men jag ska överraska en väldigt gammal kompis och har hittat var denne bor. Frågan är hur man kan komma in genom porten utan att avslöja sig?

Den som kan typ postens portkod eller dylikt över sthlms (norra) innerstad får gärna PM:a mig.

Mvh
Citera
2009-09-17, 22:23
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Kanske är fel forum, men jag ska överraska en väldigt gammal kompis och har hittat var denne bor. Frågan är hur man kan komma in genom porten utan att avslöja sig?

Den som kan typ postens portkod eller dylikt över sthlms (norra) innerstad får gärna PM:a mig.

Mvh

Portkoder [Sammanfogad tråd]

Samt http://www.portkod.nu/
Citera
2009-09-18, 00:10
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Kanske är fel forum...Bla bla

Helt rätt
Citera
2009-09-18, 01:19
Medlem
hoppa in med axeln före så går den nog upp, dörrar kan vara bräckligare än vad man föst anat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in