Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-01, 09:43
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Hittade den nya opinionsmätningen på svt.se.


http://svt.se/2.22620/1.1907723/nu_s..._nej_till_euro

Läge här för Hellstorm att länka till en aktuellare mätning i signatur.

Jag väntar en stund till så får vi se vad som händer. Men visst det är möjligt att jag får ändra i signaturen så småningom.
Citera
2010-03-01, 11:04
  #74
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Starvid:

Ok, tack för svaret! Men om JAG hade en liten sedelpress hemma och satt och vevade fram pengar (fan vad jag skulle veva!) och gick omkring och spenderad bunt efter bunt med tusenlappar. Skulle det ha någon inverkan på samhället? Om jag vevade fram en miljon om dagen och gav bort till nära och kära, till kompisar, till er här på Fb osv. Skulle det hända något då om ingen fick reda på något?
Citera
2010-03-02, 14:11
  #75
Medlem
Tjennstroums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellstorm
Det är min förhoppning att EU skall utvecklas till ett imperium, det är måhända barnsligt och romantiskt av mig, men så är det.
Satt du och klappade din lilla vita katt samtidigt som du skrev det där?
Citera
2010-03-02, 14:50
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjennstroum
Satt du och klappade din lilla vita katt samtidigt som du skrev det där?


Citera
2010-03-02, 15:19
  #77
Medlem
LFEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Enligt en ny Sifo-undersökning som SVT-text hänvisar till säger 50% Nej till euron medan 39% säger Ja, 11 % är osäkra.

Ordningen är återställd i euro-opinionen. Trevligt!
Väljarna har så kort minne och glömmer sånt här. Inom 2-3 år så står siffran och balanserar på 50/50 igen och då sätter man in lite propaganda och tiltar den. Problemet är att man aldrig igen kommer att rösta om man ska ha kvar euron eller inte. Samma sak med diverse EU lagar eller EU i sig.


Va kul om man vart fjärde år röstade om man ska vara kvar i EU eller inte, då skulle man nog se till att man skötte sig i EU!
Citera
2010-03-02, 15:33
  #78
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Starvid:

Ok, tack för svaret! Men om JAG hade en liten sedelpress hemma och satt och vevade fram pengar (fan vad jag skulle veva!) och gick omkring och spenderad bunt efter bunt med tusenlappar. Skulle det ha någon inverkan på samhället? Om jag vevade fram en miljon om dagen och gav bort till nära och kära, till kompisar, till er här på Fb osv. Skulle det hända något då om ingen fick reda på något?
Det var så lite så!

Det skulle leda till ökad penningmängd i Sverige, vilket skulle driva upp priserna, men eftersom det bara vore du som gjorde det skulle prisökningen vara så liten att den försvann i det statistiska bakgrundssurret.

Men tänk på vad som skulle hända om ALLA medborgare hade en sådan sedelpress; pengarna skulle omgående förlora allt värde utom som bränsle till kaminen.
Citera
2010-03-04, 13:16
  #79
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Nej? Källa på det i så fall?

http://www.nytimes.com/2007/08/14/bu...nk&oref=slogin
Citera
2010-03-04, 13:23
  #80
Medlem
nymans avatar
Vill man fortfarande ha euro i Sverige efter denna krisvinter i euroländerna så måste man vara förståndshandikappad eller totalt lurad.
Spanien,Portugal och Grekland är på dekis och så vill man att Sverige ska gå med och betala kalaset som om inte vi redan gett bort miljarder till dessa länder redan efter vårt inträde i EU, det är ju för fan vi som betalat dom nya vägarna o Spanien medans våra egna fylls med potthål.
Vi får hoppas att krisen inom EU och inom euroländerna välter hela Sovjetprojektet över kanten på stupet.
Citera
2010-03-04, 18:14
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Vill man fortfarande ha euro i Sverige efter denna krisvinter i euroländerna så måste man vara förståndshandikappad eller totalt lurad.
Spanien,Portugal och Grekland är på dekis och så vill man att Sverige ska gå med och betala kalaset som om inte vi redan gett bort miljarder till dessa länder redan efter vårt inträde i EU, det är ju för fan vi som betalat dom nya vägarna o Spanien medans våra egna fylls med potthål.
Vi får hoppas att krisen inom EU och inom euroländerna välter hela Sovjetprojektet över kanten på stupet.

Sluta blanda äpplen och päron
Citera
2010-03-04, 18:16
  #82
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Vill man fortfarande ha euro i Sverige efter denna krisvinter i euroländerna så måste man vara förståndshandikappad eller totalt lurad.
Spanien,Portugal och Grekland är på dekis och så vill man att Sverige ska gå med och betala kalaset som om inte vi redan gett bort miljarder till dessa länder redan efter vårt inträde i EU, det är ju för fan vi som betalat dom nya vägarna o Spanien medans våra egna fylls med potthål.
Vi får hoppas att krisen inom EU och inom euroländerna välter hela Sovjetprojektet över kanten på stupet.
Hur skulle Sverige vara med och "betala kalaset" om vi gick med i EMU?

Och förresten, du gillar väl Sovjetprojekt?
Citera
2010-03-04, 19:41
  #83
Medlem
nymans avatar
Starvid ,Dom andra euro länderna får nog snällt hjälpa dessa länder som har problem med bidrag och går Sverige med i denna fattiga klubb så kommer vi helt säkert att bli en av dom som betalar mest som vanligt.
Zyyper vilka päron blandar jag?
Citera
2010-03-04, 19:45
  #84
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellstorm
Barroso håller med dig.
Citat:
Sometimes I like to compare it to compare the EU as a creation to the organisation of empires. We have the dimension of Empire but there is a great difference. Empires were usually made with force with a centre imposing diktat, a will on the others. Now what we have is the first non-Imperial empire. We have 27 countries that fully decided to work together and to pool their sovereignty. I believe it is a great construction and we should be proud of it. At least, we in the Commission are proud of it.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback