Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-22, 21:50
  #2665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Aight, men ett hus på berget alltså.. Okay. Får la dra dit ngn dag och checka placet.


Man får fin utsikt på köpet. Se bara till att inte göra för mycket oljud, grannarna har ringt polisen flera antal gånger :P
Citera
2017-05-23, 11:08
  #2666
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ircomarcoo
Man får fin utsikt på köpet. Se bara till att inte göra för mycket oljud, grannarna har ringt polisen flera antal gånger :P

Ah, det var fint! Grannarna var ute i trädgården och solade också.
Citera
2017-05-23, 17:49
  #2667
Medlem
Brigatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ircomarcoo
Nja, har ingen rostfetisch precis. Går på peset atm och våran historie lärare ska visa oss källaren. Blir lite spännande nu haha

Er historielärare? Minns att vi försökte övertyga vaktmästarna att visa oss källaren/tunnlarna, men de hävdade bestämt att det inte fanns några sådana. Vet att de ljög, men de ville i alla fall inte släppa in oss där.
Däremot så fick jag och några klasskamrater en vandring uppe på vinden, i samband med att vi slutade 3:an där för flera år sedan. Rätt så fett!

När det kommer till Peset så finns det rätt mycket olika mindre utrymmen och gångar att utforska. Minns att det på tredje eller andra våningen i huvudbyggnaden fanns en lucka i taket på en toalett, där man kunde klättra upp. Inte så mycket att se, men gick att kika ner i några klassrum därifrån... Även en lucka i taket på en toalett vid rektorsexpeditionen (nära aulan), men den satt för högt upp för att jag skulle kunna ta mig upp dit, så jag vet inte vad som fanns där.
Och icke att förglömma, fönstret i ett av båsen på tjej-toaletten i entrén. Den var nog bommad med skruvar sist jag var där, men det gick att klättra ut genom fönstret, till ett utrymme inne i väggen (egentligen emellan två olika väggar), och med lite vilja ta sig upp till ett (tidigare) övergivet rum ovanför toaletten. Ta med skruvmejsel!
Skicka gärna bilder om du kollar runt någonting! Särskilt i källaren
Citera
2017-05-23, 19:40
  #2668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brigata
Er historielärare? Minns att vi försökte övertyga vaktmästarna att visa oss källaren/tunnlarna, men de hävdade bestämt att det inte fanns några sådana. Vet att de ljög, men de ville i alla fall inte släppa in oss där.
Däremot så fick jag och några klasskamrater en vandring uppe på vinden, i samband med att vi slutade 3:an där för flera år sedan. Rätt så fett!

När det kommer till Peset så finns det rätt mycket olika mindre utrymmen och gångar att utforska. Minns att det på tredje eller andra våningen i huvudbyggnaden fanns en lucka i taket på en toalett, där man kunde klättra upp. Inte så mycket att se, men gick att kika ner i några klassrum därifrån... Även en lucka i taket på en toalett vid rektorsexpeditionen (nära aulan), men den satt för högt upp för att jag skulle kunna ta mig upp dit, så jag vet inte vad som fanns där.
Och icke att förglömma, fönstret i ett av båsen på tjej-toaletten i entrén. Den var nog bommad med skruvar sist jag var där, men det gick att klättra ut genom fönstret, till ett utrymme inne i väggen (egentligen emellan två olika väggar), och med lite vilja ta sig upp till ett (tidigare) övergivet rum ovanför toaletten. Ta med skruvmejsel!
Skicka gärna bilder om du kollar runt någonting! Särskilt i källaren

Ja haha våran historie lärare är rätt så chill. Hade ingen aning att det fanns så mycket att utforska! Ska ta en titt imorgon och se vad jag kan göra. Tack för informationen! Riktigt snällt av dig
Citera
2017-05-30, 16:20
  #2669
Medlem
http://forumbilder.com/image/E6g
Citera
2017-06-04, 17:00
  #2670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltap
http://forumbilder.com/image/E6g
Vart?
Något nytt som hänt?
Citera
2017-06-05, 10:30
  #2671
Medlem
JeffreyHymans avatar
Det händer grejer vid Tuppen i Huskvarna. Huset där en småbarnsfamilj tidigare bodde är rivet och ett nytt hus ska byggas på platsen. Det har borrats med avancerad utrustning i plomberingen. Är det någon som vet om det finns planer på att ta Tuppen i bruk igen?
Citera
2017-06-18, 23:16
  #2672
Medlem
MyBigDookies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyHyman
Det händer grejer vid Tuppen i Huskvarna. Huset där en småbarnsfamilj tidigare bodde är rivet och ett nytt hus ska byggas på platsen. Det har borrats med avancerad utrustning i plomberingen. Är det någon som vet om det finns planer på att ta Tuppen i bruk igen?

Mycket borrning som va gjort...
Citera
2017-06-24, 14:44
  #2673
Medlem
S3ONs avatar
Inget nytt?
Citera
2017-06-24, 17:08
  #2674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Inget nytt?
Mängder. Kommer snart en film ifrån en ledningscentral
Citera
2017-06-26, 21:54
  #2675
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltap
Mängder. Kommer snart en film ifrån en ledningscentral

Bra, jag ser fram emot filmen!
Citera
2017-06-30, 21:01
  #2676
Medlem
JeffreyHymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yongku
Vägen du tänker på är bara att glömma. Där emot finns det en källare/servicetunnel som har sin ingång vid höghusen. Glöm inte gummistövlarna..

Servicetunnel? Det finns ingen servicetunnel på kartan som jag har. Men nödutgångarna är utmärkta, jag har kollat upp dom och de är tyvärr plomberade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback