2010-02-19, 20:03
Medlem
För cirka 3 dagar sen så satt jag och spelade ett spel på min ½ år gammla Dell Latitude E4300.
Jag skulle tabba ur spelet, och kolla något på internet. Plötsligt flippar tangentbordet, och gör inte som jag vill. Jag öppnar ett notepad dokument för att kolla lite vad som egentligen händer med tangenterna.
Resultatet av att trycka på olika knappar var väldigt konstigt. Kunde trycka på en vafri knapp, och datum och tid skrevs ut. En annan knap var som att jag tröck på ALT och sedan ner-pilen. En knapp stängde av datorn. Väldigt konstigt detta. Jag startade om den, och samma problem kvarstod. Gjorde det igen, men nu tröcka jag på olika knappar medans den startade upp, vilket gjorde att alla knappar utom 5an funkade. Testade starta om igen, och då kom jag tillbaka till första problemet. Har testat massor av olika varianter, samt ringt till Dell. Jag skriver en liten lista på saker jag gjort:

- Lossat tangentbordet från moderkortet
- Hållt in power knappen i 20 sek utan ström (för att reset'a bios?)
- Installerat en ny Windows
- Scanat datorn ordentliget efter virus
- Scandisk många gånger

Jag har testat att använda tangentbordet som man kan använda på skärmen, alltså i windows, och det funkar. Fast bara om jag INTE tryckt på datorns tangenter. Då funkar den inte häller. Därför utslöt jag att det har med något med hårdvaran? Den regaerar alltså på att jag tycker, men den vill inte ge mig det jag skriver. Jag har inte testat externt tangentbord, men kan tänka mig att det är detsamma som med tangentbordet som finns i Windows. Jag vågar inte formatera datorn, för att då inte kunna skriva in produkt-keyn.

Är det någon som känner igen detta? Fråga vad som, ska jag försöka svara!
Tack för läsning!
Citera
2010-02-19, 20:09
Medlem
Byt ut tangentbordet, det slutar ofta fungera om du använt datorn flitigt.

http://www.refurbished-laptop-guide....-keyboard.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in