2011-08-16, 15:05
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IggyKoopa
Så när vi ser något oförklarligt så ska vi bara sitta där och vara fascinerade? Då är det ju du som låst ditt sinne, som inte vill ha någon ny kunskap. Kunskap får vi genom att undersöka saker vetenskapligt.

...vad vetenskapen och dess metod kan det vet vi nog alla, nu var det mer fenomenet skeptiker och deras eventuella tillkortakommande vill skulle dryfta i denna tråd.

Öppet sinne.
Citera
2011-08-16, 15:10
Medlem
IggyKoopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
...vad vetenskapen och dess metod kan det vet vi nog alla, nu var det mer fenomenet skeptiker och deras eventuella tillkortakommande vill skulle dryfta i denna tråd.

Öppet sinne.

Ja just det, du har ju din helt egna idé om vad skeptiker är. En idé som du inte kan backa upp. Jag har sett dina trådar förut. Kan du ta och citera en sådan skeptiker?
Citera
2011-08-16, 15:18
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IggyKoopa
Ja just det, du har ju din helt egna idé om vad skeptiker är. En idé som du inte kan backa upp. Jag har sett dina trådar förut. Kan du ta och citera en sådan skeptiker?

Teorin är precis som TS antyder att skeptiker är väldigt enkelspåriga, om det har att göra med en ensidig belästhet, förmågan att tänka själva eller helt enkelt att de är mera rädda för sådant som inte förklaras i någon skolbok.

Öppet sinne.
Citera
2011-08-16, 15:23
Medlem
Citat:
Teorin är precis som TS antyder att skeptiker är väldigt enkelspåriga, om det har att göra med en ensidig belästhet, förmågan att tänka själva eller helt enkelt att de är mera rädda för sådant som inte förklaras i någon skolbok.
Som vanligt spyr du bara ut massa skit utan backa upp det med något.
Det är tack vare fritt tänkande vi har kommit så långt i vetenskapen som vi faktiskt gjort.
Utan progressivt tänkande så hade troende fortfarande bränt häxor, haft en enorm okunskap om den mänskliga kroppen och om sjukdomar etc.
Att hålla fast vid gamla obekräftade idéer för att det känns bättre leder ingen vart, slätt din snuttefilt och utbilda dig istället!
Citera
2011-08-16, 15:33
Bannlyst
Vilka facinerande slutsatser du drar

Du gör ett bra försök att övertala folk om att grisar kan flyga.

Sluta inte tro! Blir inte normal! Låt inte den verkliga världen begränsa er!
Citera
2011-08-16, 15:33
Medlem
IggyKoopas avatar
Citat:

Öppet sinne.

Inget citat alltså? Bara dina egna idéer.
Citera
2011-08-16, 15:45
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaxe
Vilka facinerande slutsatser du drar

Du gör ett bra försök att övertala folk om att grisar kan flyga.

Sluta inte tro! Blir inte normal! Låt inte den verkliga världen begränsa er!

Precis, teorin är att skeptikerna är begränsade i en bubbla, du visar prov på det. Världen är mycket större än vad vi någonsin kan tro, eller tror Du att vi just idag vet allt som vi någonsin kommer att veta?

Öppet sinne.
Citera
2011-08-16, 16:06
Medlem
Citat:
Precis, teorin är att skeptikerna är begränsade i en bubbla, du visar prov på det. Världen är mycket större än vad vi någonsin kan tro, eller tror Du att vi just idag vet allt som vi någonsin kommer att veta?
Ingen säger att vi vet allt idag.
Dock att direkt dra slutsatsen att det är ett övernaturligt fenomen är bara att sluta leta efter den faktiska orsaken. Fullt möjligt att det är ett helt tidigare okänt fenomen, men inget säger att vi inte skulle kunna använda vetenskapen för att påvisa dess existens (om det faktiskt fans).

Många paranormalt troende är precis lika dogmatiska som religiösa, helt stängda för att dom faktiskt kan ha fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Thorild
Tänka fritt är stort men tänka rätt är större.
Citera
2011-08-16, 16:12
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dem2k
Ingen säger att vi vet allt idag.
Dock att direkt dra slutsatsen att det är ett övernaturligt fenomen är bara att sluta leta efter den faktiska orsaken. Fullt möjligt att det är ett helt tidigare okänt fenomen, men inget säger att vi inte skulle kunna använda vetenskapen för att påvisa dess existens (om det faktiskt fans).

Många paranormalt troende är precis lika dogmatiska som religiösa, helt stängda för att dom faktiskt kan ha fel.

Många vetenskapstroende/skeptiker är precis lika dogmatiska som religiösa, helt stängda för att dom faktiskt kan ha fel.

Frågan i TS, är att i vilken grad skeptiker är fackidioter. Vad jag tycker vet Ni, frågan är vad Ni anser, hög grad fackidioter eller?

Öppet sinne.
Citera
2011-08-16, 16:23
Bannlyst
Mannen som förkroppsligar "stängt sinne", amilofs, kommer återigen med samma gamla skit som han ständigt mal. Har du inga nya teorier? Ditt sinne är nog ett av de mest stängda och cementerade av alla jag någonsin stött på, vilket är så ironiskt att det gränsar till paranormalt. Problemet är att du helt enkelt är för korkad för att fatta det.
Citera
2011-08-16, 16:27
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Många vetenskapstroende/skeptiker är precis lika dogmatiska som religiösa, helt stängda för att dom faktiskt kan ha fel.

Frågan i TS, är att i vilken grad skeptiker är fackidioter. Vad jag tycker vet Ni, frågan är vad Ni anser, hög grad fackidioter eller?

Öppet sinne.
Tråden påminner om en liknande tråd om troende var begränsade, och min slutsats var där att TS överdrev. Sätter samma slutsats här. Tror du har till vis del rätt, men verkligen så överdriver du, antadligen som gensvar på allt andra överdrivna skeptiker har sagt. Sen använder du fortfarande vetenskapstroende men lärt att vänja mig vid detta.

Sen är måste man verkligen läsa den meningen igen:

Och detta gör det lite förvirrade, och mer gör din poäng att båda sidorna är stängda? Eller är det mer irritation på skeptiska anser attt dom har öppet sinne? Egentligen tycker jag detta argumentet är rätt skit från skeptiska att hålla på med.
Citera
2011-08-16, 16:28
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
Mannen som förkroppsligar "stängt sinne", amilofs, kommer återigen med samma gamla skit som han ständigt mal. Har du inga nya teorier? Ditt sinne är nog ett av de mest stängda och cementerade av alla jag någonsin stött på, vilket är så ironiskt att det gränsar till paranormalt. Problemet är att du helt enkelt är för korkad för att fatta det.
Är väl tack vare dig som han skriver dessa trådar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in