Citat:
Ursprungligen postat av kmer
Värme är en form av energi. Kyla är avsaknad av värme. Det är knappast möjligt att de har en "okänd" energiform. Jag är inte helt säker på om ni vet vad energi är för något? Det är i princip "potentialen att utföra arbete". Allt vi känner till i den fysiska världen är energi. Energi kan upptäckas med vetenskapliga redskap. Det faktum att ingenting som talar för att andar eller spöken existerar någonsin har upptäcks talar starkt för att de faktiskt inte finns. Det du har upplevt är antagligen helt naturliga reaktioner i din egen kropp - reaktioner på meditation eller liknande.
Jag har själv inte känt några temperaturskillnader de gånger andar har tagit i mig lr när det har gått i trappor, stängts i dörrar, släpats stolar, stängt av radioapparater osv...
Jag har inte heller känt några temperaturskillnader när jag har mediterat och mött andar.. (Jag vet att det låter psyko men jag har fått veta flera saker som jag inte har vetat om och som jag har frågat personen det var relavant för och det har stämt..)
Men jag har läst om många som har haft det, jag vet inte alls om det stämmer med verkligheten men de berättar iaf att det blir kallt. Inte bara att de inte blir varmt utan att det direkt kyler ner rummet..
Det torde alltså kunna tolkas som att det är någon sorts motsats till energi.
Men jag fattar fortfarande inte varför man får en sådan energikick då..
Hur som haver..
Ursäkta urspårningen, det var inte det tråden handlade om.. Men fan va kul det ska bli den dagen detta och mkt annat nytt kan bevisas..
Förresten.. Alla vi som tror och alla skeptiker kan ju stämma träff efter döden och prata om det här..