Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-20, 01:22
  #4369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Du är inne på något intressant där som i högsta grad stämmer in bra på mig, tror jag. Känslan var också att SY var något unikt, något heligt, för mig. Är nyfiken om trenden vänder, om folk kommer snacka om att de alltid gillat Embassy, TTA osv.
Helt med på det spåret, lite snopen för en annan att TTA slutade turnera lagom tills att man fyllde krogen så att jag aldrig hade möjligheten att se de live.

Men man vet att det är bra musik när man fortfarande lyssnar på det ofta 10år senare.
Citera
2018-05-21, 14:51
  #4370
Medlem
jackees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0elet
Förutom all den fina musiken vi fått uppleva genom åren så tror jag att det som verkligen fångade oss "gamla rävar" var mystiken och upplägget som någonstans i slutändan nästan blev en livsstil för oss. Detta gällde väl även Service och information, men SY var något alldeles extra. Att få följa hur katalogen växte på sincerelyyours.se var fantastiskt.


Eller hur... och i musiklandskapet vi befinner oss i nu med alla tillgängliga på sociala medier, "hemliga spelningar" på Way out West, PR-fester, schemalagda skivsläpp via Spotify på fredagar osv, kändes (och känns) attityden som SY körde hårt med väldigt uppfriskande och befriande. Saker fick ta sin tid. Och musiken kom aldrig utan en filosofi bakom sig.
Citera
2018-05-25, 07:47
  #4371
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackee
Eller hur... och i musiklandskapet vi befinner oss i nu med alla tillgängliga på sociala medier, "hemliga spelningar" på Way out West, PR-fester, schemalagda skivsläpp via Spotify på fredagar osv, kändes (och känns) attityden som SY körde hårt med väldigt uppfriskande och befriande. Saker fick ta sin tid. Och musiken kom aldrig utan en filosofi bakom sig.
Därför känns ju SY viktigare än någonsin. Hoppas fortfarande på en återförening av TTA. Det är väl det, och i princip bara det, som kan få SY relevant igen (på den nivå man önskar).

Hörde förövrigt en låt häromdagen av Boat club, Celestial. Är det denna de lirade på Debaser? Minns att de lirade en ny låt men den måste ha släppts för max något år sedan. Har dålig koll på dem.
Citera
2018-06-05, 00:46
  #4372
Medlem
eutanasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Hörde förövrigt en låt häromdagen av Boat club, Celestial. Är det denna de lirade på Debaser? Minns att de lirade en ny låt men den måste ha släppts för max något år sedan. Har dålig koll på dem.

Vet inte när den kom men den har några år på nacken. Finns på den här samlingsvinylen.
Citera
2018-06-06, 01:26
  #4373
Medlem
deTremouillacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Därför känns ju SY viktigare än någonsin. Hoppas fortfarande på en återförening av TTA. Det är väl det, och i princip bara det, som kan få SY relevant igen (på den nivå man önskar).

Hörde förövrigt en låt häromdagen av Boat club, Celestial. Är det denna de lirade på Debaser? Minns att de lirade en ny låt men den måste ha släppts för max något år sedan. Har dålig koll på dem.

Jag tror det som hände var att indie blev elektronisk musik för många. Det är väldigt indie då det är billigt att producera och extremt DIY. Känns som många där hade varit mer pop för 10-20 år sedan. Minns när popklubbarna blev mer bloghouse och minimaltechno typ 2008 någon gång. Känns som den vågen fortsatt och det kanske kommer någon motrörelse som vill ha poplåtar och sång igen?
Citera
2018-10-10, 20:21
  #4374
Medlem
jackees avatar
Citat:
Dear comrade, dear ol' follower of Service,
Let me present our new label Pop Against Itself.

The idea is to affirm the inherent contradiction that our art – essentially critique of capitalist culture – can only manifest itself in commodified form, the very thing it is a critique of.

After all, the pop song is – like Adorno said – nothing but an advertising jingle for itself. And isn't that precisely why it is interesting?

Our first project is the return of The Embassy: by some called the most important Swedish band of the 21:st century, a claim constantly disputed by the band.

The first track Wasted from their forthcoming album White Lake is out now on Spotify and Apple Music.

popagainstitself.com


Ola verkar vara tillbaka med något nytt slags musikskepp, och har bland annat Embassy i bogsering. Någon som sitter inne på mer info? Embassys nya låt är riktigt nice.
Citera
2018-10-21, 20:44
  #4375
Medlem
konstigkonsts avatar
Såg att någon undrade för något år sen vilka Sun Angels är. Jag undrar också! Låter onekligen som i alla fall någon i Team Rockit är inblandad, och i låten Bravery kring 3:30 är det ju 100% Gregorian som ropar.
Citera
2018-11-22, 10:42
  #4376
Medlem
eutanasis avatar
Nya Embassy är riktigt, riktigt bra
Citera
2019-01-06, 09:18
  #4377
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eutanasi
Nya Embassy är riktigt, riktigt bra
Verkligen. Tiden är mogen för att "SY-musik" återigen blir hett och inne. 2019 är the great comeback year. TTA gör comeback! (Drömmar.)
Citera
2019-01-06, 18:24
  #4378
Medlem
inpersonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkonst
Såg att någon undrade för något år sen vilka Sun Angels är. Jag undrar också! Låter onekligen som i alla fall någon i Team Rockit är inblandad, och i låten Bravery kring 3:30 är det ju 100% Gregorian som ropar.

Följer Sun Angels på ig och de bilder som postats av personen bakom kontot är en lätt mörkhyad (om jag inte minns fel) och alltid välklädd person som bor någon helt annanstans än i Sverige...
Citera
2019-01-11, 13:35
  #4379
Medlem
Tänkte dela med mig av mitt S/Y bibliotek som jag samlat på mig genom åren, bl.a. TTAs demo-skiva, diverse remixes och mixtapes finns med.

https://i.imgur.com/vsDtf2I.png
https://wetransfer.com/downloads/41e...1122623/eae48c
Citera
2019-01-11, 14:02
  #4380
Medlem
brightliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mozzafiato
Tänkte dela med mig av mitt S/Y bibliotek som jag samlat på mig genom åren, bl.a. TTAs demo-skiva, diverse remixes och mixtapes finns med.

https://i.imgur.com/vsDtf2I.png
https://wetransfer.com/downloads/41e...1122623/eae48c

Grymt, tack! Har haft TTA-demon förut men tappat bort. Väldigt kul att höra tidiga versioner av vissa låtar.

Var det någon som var på Embassys spelning på Debaser för några veckor sen? Hade tyvärr inte möjlighet att gå. Vore kul att höra vilka gamla låtar som spelades!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback